Kontrowersyjny spot „Crush!” od Apple. Marka wydała oświadczenie z przeprosinami

Kontrowersyjny spot „Crush!” od Apple. Marka wydała oświadczenie z przeprosinami
Marka Apple w spocie „Crush!" zaprezentowała nowego iPad'a Pro. Kampania wzbudziła jednak wiele kontrowersji. Dlaczego?
O autorze
1 min czytania 2024-05-10

W najnowszym spocie od Apple firma reklamuje iPad’a Pro. Zazwyczaj produkcje marki zyskują pozytywne opinie, jednak tym razem pojawiło się wiele kontrowersji.

Apple przedstawiło w krótkim filmie narzędzia oraz przedmioty analogowe, takie jak telewizor, prasę czy instrumenty muzyczne, które unikają zniszczeniu i zostają skompresowane w formę iPad’a. Jednak nie to nie spodobało się odbiorcom. W końcu w Internecie znajduje się wiele filmików poświęconych miażdżeniu różnego rodzaju rzeczy przez prasy hydrauliczne. Nie chodzi także o wartość zaprezentowanych przedmiotów, choć faktycznie są one drogie, jak np. fortepian.

Największym problemem stał się przekaz. Reklama ma udowodnić, że „wszystko”, co analogowe, można zrobić na iPadzie, np. grać na gitarze, fortepianie czy malować. Odbiorcom nie podoba się zachęcanie do jeszcze mocniejszego wykorzystania technologii cyfrowych, podczas gdy gołym okiem widać, ile negatywnych skutków niesie ona ze sobą. Jako szczególnie niebezpieczne wykazują to, że marka przyczynia się do zniechęcenia dzieci do wykorzystywania różnych przedmiotów w realnym świecie. Pojawiają się także głosy, że marka Apple zapomniała, iż to dzięki prawdziwym przedmiotom, może odzwierciedlić je w wirtualny sposób.

Reklamę skomentowały znane osoby ze świata sztuki, np. Hugh Grant.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Aktualizacja [10.05.2024]

Po fali krytyki, która spłynęła na Apple, marka postanowiła wydać oświadczenie.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

– Kreatywność jest wpisana w DNA Apple i niezwykle ważne jest dla nas projektowanie produktów, które wspierają twórców na całym świecie. Naszym celem jest zawsze celebrowanie niezliczonych sposobów, w jakie użytkownicy wyrażają siebie i wcielają swoje pomysły w życie za pomocą iPada. W tym filmie nie dotarliśmy do celu, za co przepraszamy – podaje Tor Myhren, wiceprezes ds. marketingu Apple.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Zdjęcie główne: screen YouTube

PS Bohaterowie bajek i filmów gotowi na premierę Vision Pro od Apple

Poznaliśmy oficjalną datę premiery Apple Vision Pro w USA. Promocji nowego produktu towarzyszy spot, w którym znajdują się odniesienia do znanych filmów oraz bajek.

PS2 Apple w najnowszym spocie chce zmieniać świat z humorem. Spotkanie kierownictwa z „Matką Naturą”

W trakcie ostatniej konferencji marki Apple wiele mówiono o ekologii. Wspomniano między innymi o planie Apple 2030. W nawiązaniu do zmian, które wdraża gigant technologiczny, powstał pięciominutowy spot, w którym rolę „Matki Natury” odgrywa znana amerykańska aktorka.