zdjęcie: facebook.com/lidlpolska, screen z YouTube’a z kanału Marcin Mazur
Pod koniec marca br. marka Koral wprowadziła do sprzedaży lody, które powstały we współpracy z youtuberami z grupy „Ekipa”, założonej w 2018 roku przez najpopularniejszego przedstawiciela tej branży – Karola Friza Wiśniewskiego. Produkt szybko wyprzedał się na pniu, zaś na Allegro zaczęły pojawiać się papierki po lodach, których ceny sięgały nawet kilkuset tysięcy złotych.
Zobacz również
Jak przyznał sam producent, efekty przerosły wszelkie oczekiwania. W związku z tym podjęto dodatkowe działania, mające na celu zaspokojenie zainteresowania nowym produktem – firma Koral uruchomiła bowiem dodatkową linię produkcyjną, która pozwoli wytwarzać ok. 1 mln sztuk lodów na dobę!
Ponadto, w ramach drugiego etapu projektu tworzonego z youtuberami, marka Koral wprowadziła do sprzedaży lody w rozmiarze XL, poszerzyła dystrybucję i przygotowała obrandowane ciężarówki, które ruszyły w Polskę.
Wraz z poszerzeniem dystrybucji, lody Ekipa pojawiły się m.in. w Biedronce oraz Lidlu, o czym obie marki poinformowały na swoich profilach w social mediach.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Jak można było się spodziewać, przedstawiciele Biedronki poinformowali, że lody Ekipa rozeszły się jak świeże bułeczki – pierwszy klient stawił się przy kasie w czwartek, 22 czerwca br., 20 minut po północy w sklepie sieci Biedronka w Krakowie przy ul. Glogera. Zaś pojedynczy lód był sprzedany średnio raz na 16 sekund.
Natomiast w Lidlu – istne szaleństwo! Do sieci trafiły już nagrania przedstawiające klientów przepychających się i „walczących” o lody Ekipa.
– Sukces produktu Ekipy przede wszystkim podkreśla, jak ważni dla młodych ludzi są współcześni idole i jak duży mają wpływ na decyzje zakupowe. W przypadku naszej akcji niezwykle ważnym czynnikiem jest również przemyślane dopasowanie produktu do grupy odbiorców kanałów oraz to, że Ekipa stworzyła produkt według swoich zasad, pod którym po prostu mogą się bez wahania podpisać. Nie można pomijać w tym samego partnera, czyli firmy Koral, która w tym względzie jest niesamowicie dojrzała i rozumie zasady współprac. W całości oddała proces tworzenia produktu w ręce influencerów, nie tylko licząc na wykorzystanie ich logotypów/wizerunku na opakowaniach. Niestety wiele marek nadal nie rozumie tego, że to influencerzy często lepiej rozumieją przestrzeń, w jakiej się poruszają i są w stanie sami zaproponować skuteczne rozwiązania skierowane do swoich odbiorców. Całe „zamieszanie” na rynku udowadnia też, że tworzenie własnych produktów przez największych influencerów wciąż ma sens, mimo powszechnie panującej na rynku opinii – wyjaśnia Łukasz Walczak, sales director agencji GetHero, która jest odpowiedzialna za współpracę popularnych twórców internetowych z producentem lodów.
Za realizację kampanii wspólnie z działem marketingu firmy Koral i członkami Ekipy odpowiadają agencje Gethero i Veneo.
PS
Ryan Kaji, który na YouTubie prowadzi swój kanał o nazwie Ryan’s World, już trzeci rok z rzędu został najlepiej zarabiającym youtuberem według Forbesa. 9-latek może pochwalić się zarobkami sięgającymi nawet 29,5 mln dolarów rocznie.