TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Koronaraport ExpertSender: polski e-commerce w modzie i turystyce

W 2019 roku Polacy najczęściej kupowali przez Internet odzież ㅡ 69% i obuwie ㅡ 55%. A najpopularniejszą kategorią planowanych zakupów online były podróże/rezerwacja ㅡ 31%*. Jednak pandemia zmieniła sytuację w e-commerce, a kategorie: moda i podróże oceniane są jako te, które najbardziej ucierpiały.
O autorze
2 min czytania 2020-05-28

Mimo to Polacy chętniej niż przed pandemią otwierają e-maile o tej tematyce. Mowa o 4% wzroście w modzie i 45,6% wzroście w podróżach w kwietniu ㅡ według danych ExpertSender.

Wartość polskiego e-commerce w 2019 roku wyniosła 50 mld zł, a szacowany wzrost w 2020 roku miał wynieść ok. 20%* . Koronawirus odwrócił tendencje w takich kategoriach jak moda i turystyka/rezerwacje. Jednak jak wynika z danych ExpertSender ㅡ polskiego narzędzia wspierającego sprzedaż online ㅡ mimo to e-mail niezmiennie pozostaje najskuteczniejszym i najtańszym kanałem pozyskiwania nowych i utrzymywania obecnych klientów.

Koronawirus a e-commerce w turystyce

Wiosna w branży turystycznej to czas planowania wakacji. W tym roku jednak ogłoszenie pandemii w połowie marca spowodowało wstrzymanie wysyłek kampanii -34% w marcu i -79% w kwietniu. Tu najlepiej widać, że pandemia najsilniej oddziałuje na tę branżę.

Jednak współczynnik otwarć wiadomości e-mail gwałtownie wzrósł – o 8% w marcu i aż o 45,6% w kwietniu. CTO w lutym 2020 wyniósł 38,5%, w marcu 46,5%, a w kwietniu aż 84,1%. To najlepiej pokazuje, że podczas społecznego dystansowania subskrybenci chętnie czytają treści marketingowe. Klienci już teraz myślą o wakacjach i chcą w tym roku wybrać się na urlop, kiedy tylko to będzie możliwe.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

e-moda w czasie koronawirusa

Wiosna w branży odzieżowej to czas intensywnych kampanii, związanych z nowymi kolekcjami. Tym bardziej, że Polacy w 2019 roku na e-zakupy odzieży, akcesoriów i dodatków wydawali 253 zł miesięcznie* . W marcu i kwietniu tego roku jednak wstrzymano większość kampanii w oczekiwaniu na rozwój wydarzeń.

Mimo to współczynnik otwarć e-maili wzrósł o 0,7% w marcu i aż o 4% w kwietniu. W lutym 2020 wynosił on 18,8%, w marcu 19,5%, a w kwietniu 23,5%. Wzrost ten wynika z faktu, że podczas społecznego dystansowania subskrybenci mają więcej czasu na czytanie wiadomości marketingowych – a część z nich traktuje je wręcz jako miłą odmianę od docierających zewsząd doniesień nt. pandemii.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

– 6 na 10 internautów robi zakupy online, jednak w wyniku pandemii wiele trendów się zmieniło. Obserwujemy zwiększony ruch w Internecie, czego najlepszym przykładem jest współczynnik otwarć kampanii e-mailowych. Największy wzrost widzimy w turystyce, czyli branży, która najbardziej ucierpiała przez pandemię i to zapewne przełoży się w najbliższym czasie na sprzedaż. A warto zwrócić uwagę, że przed pandemią razem z nocowanie.pl uzyskaliśmy konwersję z działań marketingowych na sprzedaż na poziomie 60%, dlatego ta obecnie może być znacznie wyższa – mówi Krzysztof Jarecki, CEO ExpertSender.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Treść opracowania ExpertSender Koronaraport eCommerce Polska: Fashion & Travel, dostępna jest tutaj.

 

*Na podstawie raportu e-commerce w Polsce 2019, Gemius dla e-commerce Polska.
*ibidem
*ibidem