Temat koronawirusa wywołującego chorobę COVID-19 obecny był w przestrzeni mediów społecznościowych już od początku marca, lecz popularność tego zagadnienia przybrała zdecydowany trend wzrostowy dopiero po ogłoszeniu przez GIS rekomendacji odwołania dużych imprez masowych (8 marca), osiągając apogeum dzień po ogłoszeniu przez premiera zamknięcia szkół – tj. 12 marca. Na ten dzień przypada również największa aktywność internautów względem postów dotyczących patogenu, mierzona łączną liczbą interakcji względem postów. W kolejnych dniach widoczna jest powolna stabilizacja tematu w przestrzeni publicznej. Podobną charakterystykę przybiera popularność hashtagu #zostańwdomu na tych samych profilach, lecz z kilkudniowym przesunięciem wynikającym z tego, że hashtag zaczął być promowany tuż po ogłoszeniu zamknięcia szkół.
W przypadku klubów oraz związków i lig sportowych dominowały informacje dotyczące zawieszenia, odwołania czy też przełożenia rozgrywek i imprez sportowych.
Zobacz również
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing