Koronawirus w sportowych kanałach social media [raport]

Badaniem objęte zostały oficjalne profile w mediach społecznościowych (Facebook, Twitter oraz Instagram) wybranych osób i instytucji aktywnie uczestniczących w życiu polskiego sportu – tj. mediów sportowych oraz ogólnotematycznych, klubów sportowych oraz polskich sportowców.
O autorze
0 min czytania 2020-04-16

Temat koronawirusa wywołującego chorobę COVID-19 obecny był w przestrzeni mediów społecznościowych już od początku marca, lecz popularność tego zagadnienia przybrała zdecydowany trend wzrostowy dopiero po ogłoszeniu przez GIS rekomendacji odwołania dużych imprez masowych (8 marca), osiągając apogeum dzień po ogłoszeniu przez premiera zamknięcia szkół – tj. 12 marca. Na ten dzień przypada również największa aktywność internautów względem postów dotyczących patogenu, mierzona łączną liczbą interakcji względem postów. W kolejnych dniach widoczna jest powolna stabilizacja tematu w przestrzeni publicznej. Podobną charakterystykę przybiera popularność hashtagu #zostańwdomu na tych samych profilach, lecz z kilkudniowym przesunięciem wynikającym z tego, że hashtag zaczął być promowany tuż po ogłoszeniu zamknięcia szkół.

W przypadku klubów oraz związków i lig sportowych dominowały informacje dotyczące zawieszenia, odwołania czy też przełożenia rozgrywek i imprez sportowych.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się