Potencjał NOC w kontekście trendów konsumenckich, CSR-u i wyzwań związanych z regulacjami prawnymi jest jednym z tematów agendy XXVII Forum Ekonomicznego w Krynicy. W panelu pt. „Nowy trend. Kosmetyki naturalne – dynamicznie rosnący rynek”, udział weźmie Magda Hajduk, prezes jedynej polskiej marki kosmetycznej z certyfikatem NATRUE.
Jak wynika z raportu identyfikującego oczekiwania konsumentek kosmetyków naturalnych i organicznych opublikowanego przez NATRUE możemy wskazać trzy główne czynniki, którymi kierują się kobiety w wyborze kosmetyków naturalnych – unikanie ryzyka, ochrona środowiska i zwierząt oraz zgodność z własną filozofią życia. Co warte podkreślenia Polki, które kupują naturalne kosmetyki na pierwszym miejscu kierują się unikaniem ryzyka (65%), następnie ochroną i dbaniem o środowisko (18%), a 17% kupuje naturalne kosmetyki, bo to jest zgodne z nimi, z ich wartościami i filozofią życia.
Zobacz również
Od kilku lat obserwujemy, jak rozwija się trend slow life, który w naturalny sposób rozprzestrzenia się na różne dziedziny naszego życia. Po slow desing, travel, food, przyszedł czas na kosmetyki. Polacy coraz chętniej sięgają po kosmetyki organiczne, z naturalnych składników, bezpieczne dla zdrowia i urody, przyjazne środowisku. To już nie moda, ale mocny, wschodzący segment branży beauty, który w najbliższych latach będzie kształtował nasze podejście do dbania o urodę i zdrowie. Dlatego tak ważne jest budowanie standardów w zakresie certyfikacji kosmetyków naturalnych, tak jak stało się w branży spożywczej, która ma swoje unijne standardy dla produktów eko. Będziemy o tym rozmawiać podczas tegorocznego Forum Ekonomicznego w Krynicy – podkreśla Magda Hajduk, prezes i właściciel Naturativ.
Forum Ekonomiczne w Krynicy co roku zaprasza ludzi biznesu, polityków, przedsiębiorców i dziennikarzy, którzy podejmują kluczowe dla gospodarki tematy mające wpływ na dalsze kształtowanie trendów na rynkach europejskich. W panelu zatytułowanym „Nowy trend. Kosmetyki naturalne – dynamicznie rosnący rynek” udział wezmą: Magda Hajduk, prezes Naturativ, jedynej polskiej marki kosmetycznej z certyfikatem NATRUE. Od 13 lat zaangażowana w tworzenie kosmetyków naturalnych w Polsce. Sabine Kästner – przewodnicząca Grupy Roboczej ds. Komunikacji NATRUE, rzecznik prasowy producenta kosmetyków naturalnych marki Lavera, Francesca Morgante – Label and Communication Manager w NATRUE, oraz Agnieszka Nnolim, toksykolog, ekspert w ocenie toksykologicznej produktów kosmetycznych. Dyskusję moderować będzie Lidia Lewandowska – dziennikarka z wieloletnim doświadczeniem w branży kosmetycznej. Właścicielka branżowego portalu WirtualneKosmetyki.pl oraz konsumenckiej strony LoveCosmetics.pl. Ekspertki poruszą następujące zagadnienia:
- Oczekiwania współczesnych konsumentów względem kosmetyków
- Czynniki, które wpływają na rosnący popyt na organiczne kosmetyki
- Potencjał rynku NOC w Polsce i na świecie
- Priorytetowe wyzwania dla producentów kosmetyków naturalnych
- Greenwashing w komunikacji marek beauty
Panel odbędzie się 6 września w ścieżce Państwo i Reformy.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Słuchaj podcastu NowyMarketing