Firma Expert Transport zajmuje się transportem i dostawą m.in. mebli czy sprzętu AGD, współpracuje z Agata Meble, Komfort, Klose oraz Jysk Polska. Rezultatem współpracy jednostki naukowej i firmy transportowej ma być znacząca optymalizacja realizacji usług home-delivery. By osiągnąć cel i wdrożyć innowację procesową, Expert Transport zaangażował specjalistów z zakresu badań z użytkownikami, UX/UI oraz data science z Kozminski Business Hub w ramach Programu Operacyjnego „Inteligentny Rozwój”.
Home-delivery w wersji „smart” to przyszłość polskiego transportu
– Obecnie planowanie procesu dostawy oraz płatność za usługę odbywają się manualnie, tj. wymagane jest zaangażowanie pracowników firmy, czy to w salonie naszych klientów [np. Agata Meble, przyp. red.], czy np. kierowców dowożących produkty bezpośrednio do domów zamawiających, gdzie odbierają płatność w formie gotówki. Taki proces, standardowy w branży, nie jest optymalny. Konieczne jest wdrożenie zmiany, polegającej na zaprzężeniu AI do planowania transportu oraz, w końcu, wykorzystanie bezpiecznych e-płatności, bez konieczności operowania gotówką. Razem z zespołem chcemy wyprzedzić konkurencję, zamiast biernie czekać. Digitalizacja branży jest nieunikniona. Wsparcie specjalistów z Kozminski Business Hub jest dla nas szansą. To jest rzadka okazja, gdy biznes łączy się z nauką i komercyjna firma może skorzystać z wiedzy kadry uniwersytetu. Dzięki temu mamy nadzieję uzyskać wspomnianą przewagę rynkową – wyjaśnia Martyn Szczepankowski, CEO firmy Expert z Trójmiasta.
Zobacz również
W ramach prac wykonane zostaną pogłębione badania z użytkownikami oraz analizy danych firmy Expert. Dzięki temu opracowane zostaną parametry, logika, a następnie same algorytmy optymalizujące planowanie tras i dowozu produktów do domów klientów końcowych. Dodatkowo, specjaliści z jednostki naukowej opracują nowoczesny interfejs zamawiania usługi dla klientów końcowych, wraz autentykacją oraz procesem płatności bezgotówkowej. UX/UI nowego systemu firmy Expert zostanie przygotowany zgodnie ze standardami WCAG 2.0.
– Wdrożenie algorytmu oraz nowego wyglądu systemu dla klientów przyspieszy czas obsługi oraz wzrost jakości świadczonych przez nas usług. Oczekujemy, że pomoże to nam zwiększyć skalę oraz elastyczność świadczenia usług transportowych w zakresie home-delivery. Wiążemy duże nadzieje z tym projektem – dodaje Martyn Szczepankowski.
Współpraca zaplanowana jest do wiosny 2022 roku
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Słuchaj podcastu NowyMarketing