Zmiany w europejskim handlu – rosnąca obecność azjatyckich platform, nowe regulacje i rozwój technologii takich jak AI czy automatyzacja – wymagają od polskich firm ciągłego trzymania ręki na pulsie. Konferencja Global Check-in 2025, organizowana przez Krajową Izbę Gospodarczą, odpowiada na rosnące zapotrzebowanie na skuteczne strategie w zakresie ekspansji sprzedaży internetowej, pozwalające na konkurowanie na międzynarodowych rynkach.
– Już trzeci rok z rzędu łączymy inspirację z praktyką oraz doświadczonych ekspertów sprzedaży zagranicznej z przedsiębiorcami z sektora małych i średnich firm, którzy potrzebują wiedzy i wsparcia. W tym roku postawiliśmy sobie szczególnie ambitny cel, jeśli chodzi o praktyczny wymiar konferencji. Porozmawiamy zarówno o wykorzystaniu sztucznej inteligencji i automatyzacji sprzedaży, przez rozwój obecności marek z Polski na zagranicznych platformach handlowych oraz ekspansję na nowe rynki, m.in. w Europie Środkowo-Wschodniej, na Bałkanach i w Turcji – mówi Karolina Opielewicz, Dyrektorka Generalna Krajowej Izby Gospodarczej.
Zobacz również
Konferencja odbędzie się 1 października 2025 w Centrum Konferencyjnym ADN w Warszawie.
Europejscy eksperci handlu elektronicznego w Warszawie
Gośćmi dyskusji eksperckich podczas Global Check-in będą m.in.:
- Sinan Cem Şahin – Wiceprezes Trendyol, wiodącej tureckiej platformy e-commerce.
- Mergin Cahani – Prezes marketplace Gjirafa.
- Cristian Movilă – Prezes Rumuńskiej Izby E-commerce.
- Nikola Ilchev – Założyciel Balkan E-commerce Summit.
- Mihai Lupascu – Dyrektor ds. Wzrostu Selekcji w Emag.
- Orhan Gazibegović – Prezes Stowarzyszenia E-Commerce w Bośni i Hercegowinie.
W debatach wezmą udział także przedstawiciele polskich instytucji publicznych, uczelni, dostawcy usług cross-border i specjaliści nowych technologii.
#PrzeglądTygodnia [09-15.09.2025]: minimalizm w kampanii OOH Braci Sadowników, fundacja Igi Świątek, Grupa Arche na rzecz demografii
– Po raz pierwszy mamy tak liczną reprezentację zagranicznych ekspertów. W debatach wezmą udział przedstawiciele sektora e-commerce z Turcji, Bałkanów i Europy Środkowo-Wschodniej, w tym czołowe nazwiska i marki w tej branży, jak Amazon, Emag, Trendyol i Gjirafa. Będziemy gościć także przedstawicieli organizacji działających na rzecz rozwoju handlu elektronicznego z Bośni i Hercegowiny, Rumunii czy Macedonii, aby polski biznes dowiedział się więcej o tych rynkach bezpośrednio od ich przedstawicieli – podkreśla Karolina Opielewicz.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Bilety dostępne na stronie.
Program: od strategii do konkretnych działań
Tematem przewodnim tegorocznej edycji Global Check-in jest konkurencyjność małych i średnich firm w cross-border e-commerce. Konferencja rozpocznie się strategicznymi dyskusjami na temat budowania trwałych przewag polskiego biznesu MŚP wobec rosnącej konkurencji międzynarodowej. Tematy obejmą zarówno makroekonomiczne procesy wpływające na handel, jak i konkretne wyzwania sprzedaży cross-border.
Następnie konferencja przebiegnie w dwóch blokach tematycznych:
- IDEAS – technologie zmieniające zasady gry: strategie ekspansji na marketplace’y, wykorzystanie AI i automatyzacji, marketing w social media, doświadczenia polskich marek w sprzedaży zagranicznej.
- MARKETS – mapa perspektywicznych rynków: możliwości ekspansji do Rumunii, Bułgarii, na Węgrzech, w Bałkanach i w Turcji.
Pełny program jest dostępny na stronie.
Co zyskają uczestnicy?
Uczestnicy Global Check-in 2025 zyskają:
- Gotowe rozwiązania: Strategie oparte na doświadczeniach praktyków zagranicznej sprzedaży internetowej, zaprojektowane do natychmiastowego wdrożenia po konferencji.
- Wsparcie ekspertów cross-border.pl: W Strefie Ekspertów uczestnicy nawiążą kontakt z ekspertami e-commerce w celu zapewnienia dostępu do wiedzy, usług i partnerstw biznesowych po wydarzeniu.
- Dostęp do decydentów: Bezpośrednia możliwość nawiązywania kontaktów z liderami biznesu, przedstawicielami instytucji państwowych oraz kierownikami organizacji promujących eksport.
- Decyzje oparte na faktach: Analiza rynków poparta praktyką, doświadczeniami innych marek oraz danymi, umożliwiająca podejmowanie świadomych decyzji o celach ekspansji.
Krajowa Izba Gospodarcza organizuje Global Check-in jako część szerszej misji wspierania skutecznej ekspansji międzynarodowej polskich firm. Głównym projektem KIG promującym eksport internetowy wśród polskich małych i średnich przedsiębiorstw jest platforma cross-border.pl.
NowyMarketing jest patronem medialnym wydarzenia.