Z okazji premiery w Bonarka City Center odbyła się konferencja prasowa z udziałem przedstawicieli Miasta oraz firm i instytucji, które znalazły się w edycji Monopoly Kraków. Najmłodszych mieszkańców Krakowa zaproszono natomiast do wesołych rozgrywek na ogromnej planszy, zabaw i konkursów.
Monopoly to jedna z najbardziej znanych gier planszowych na świecie. W klasycznej „planszówce” wcielamy się w rolę przedsiębiorców, specjalizujących się w handlu nieruchomościami. Nieruchomości kupujemy, sprzedajemy, zwiększamy ich wartość, budując kolejne domy i hotele. W mgnieniu oka możemy zostać bogaczami, ale również bankrutami. Przez lata fani kultowego Monopoly doczekali się najróżniejszych edycji tematycznych gry, m.in.: Star Wars, Metallica, FC Barcelona czy najnowsza edycja, oparta na serialu – Gra o Tron.
Zobacz również
Miejskie edycje gry powstają na całym świecie – od Niemiec, przez Wielką Brytanię, do Australii! Powstają także edycje, gdzie na jednej planszy spotykają się miasta z różnych państw. Przed czterema laty zadebiutowała edycja Monopoly Polska. Na planszy znalazły się 22 miasta, w tym Gdynia. Warszawa z kolei ma swoje pole na planszy Monopoly Here and Now. Rok temu powstała pierwsza edycja miejska w Polsce – Monopoly Gdańsk. Tym razem twórcy gry zrobili prezent krakowianom.
W sobotę, 7 listopada br., w samo południe w Bonarka City Center odsłonięto planszę krakowskiej edycji Monopoly. Po oficjalnej prezentacji nastąpił prawdziwy boom wśród obecnych na inauguracji dzieciaków, które jako pierwsze chciały zagrać na olbrzymiej planszy i bawić się wspólnie z maskotką gry – kochającym dzieci Panem Monopoly! Przybył on do Krakowa pociągiem Pendolino relacji Warszawa-Kraków, po niedawnej premierze gry Monopoly, dotyczącej warszawskiego dwudziestolecia międzywojennego.
W trakcie premiery odbyła się też specjalna konferencja prasowa poświęcona krakowskiej edycji gry. Udział w niej wzięli dziennikarze mediów regionalnych i branżowych, a także przedstawiciele Urzędu Miasta, które patronuje całemu wydarzeniu. Głos w imieniu władz Miasta zabrał Rafał Perłowski – Dyrektor Wydziału Promocji i Turystyki. Zabraknąć nie mogło również przedstawicieli instytucji i firm, których logo znalazło się na kartach planszy.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Krakowską planszę tworzy 30 miejsc i obiektów, m.in.: Nowa Huta, Podgórze, Błonia, Kopiec Kościuszki, Sukiennice, a nawet dorożki krakowskie. Oprócz zabytków, na planszy znalazły się także: nowoczesny obiekt ICE, czy Tauron Arena Kraków. Na ostatniej prostej, tuż przed finiszem okrążenia, zaszczytne miejsce zajęła krakowska huta, która teraz należy do Arcelor Mittal. Warto również zaznaczyć, że Kraków własną planszę otrzymał przed takimi stolicami jak: Praga, Bratysława czy Budapeszt. Wybór miejsc był bardzo trudny. Pragnęliśmy pokazać dwie strony Miasta – Kraków tradycyjny i nowoczesny. Na pewno nie chcieliśmy stworzyć jedynie wersji historycznej, bo warto wyróżnić również to, czym Kraków przykuwa uwagę obecnie. Dumą miasta są przecież zarówno Sukiennice, jak i ICE Congress Centre – tłumaczy Marta Milewczyk, koordynator projektu.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
W dniu premiery krakowskiej edycji Monopoly, grę można było zakupić w promocyjnej cenie. Dzień premiery to był dopiero początek weekendu z Monopoly Kraków. O grze głośno było nie tylko w Bonarce, gdzie odbyła się premiera, ale także w Parku Handlowym Zakopianka. Tam można było spotkać spacerującego pana Monopoly, który rozdawał dzieciom balony i wąsy na patyku.
Odwiedź fanpage krakowskiej edycji na Facebooku.