fot. biuro DDB Warsaw
W pierwszej odsłonie wnętrza swoich siedzib zaprezentowały: wrocławska agencja Lemon Sky, warszawskie: K2 i Autentika, VML Poland z Krakowa, Grupa Nokaut z Gdyni i Grupa Allegro z Poznania.
Zobacz również
Tym razem pokazujemy jak wygląda warszawskie biuro DDB, białostockie Infinity Group, krakowskie Grupy Adweb, bielsko-bialskie OX Media, gliwickie Positive Power i rzeszowskie Ideo.
Warszawa: DDB Warszawa
Biuro mieści się w kompleksie Athina Park, ul. Wybrzeże Gdyńskie 6c. Agencja zajmuje 3 piętra. W obecnym biurze DDB Warszawa mieści się od 2005 roku, pracuje tu 140 osób.
Biuro zostało zaprojektowane przez współpracujacych z DDB od lat tych samych architektów: MAAS S.C., architekci Dariusz Hyc i Henryk Łaguna.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Białystok: Infinity Group
Katarzyna Stempniak, PR Manager Infinity Group:
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Biuro agencji Infinity Group mieści się w budynku dawnej hali magazynowej. To industrialna przestrzeń o łącznej powierzchni blisko 1000 m2. Składa się na nią open space, dwie sale konferencyjne, dwie kuchnie, jadalnia i część rekreacyjna ze stołem do bilarda i piłkarzykami.
Open space o powierzchni 800 m2 ma układ odzwierciedlający strukturę firmy, z podziałem na część technologiczną (Infinity Systems) i agencyjną (Infinity Interactive). Wyodrębnione zostały też poszczególne działy agencji, miejsce do roboczych spotkań i przeszklone, otwarte od góry „gabinety” zarządu. Pracuje tu obecnie ponad 70 osób.
Nad całością góruje oryginalna, metalowa konstrukcja stropu oraz okna dachowe – zespół przez większą część roku może pracować przy świetle naturalnym. A zawieszone na metalowych belkach masywne lampy – to oryginalne lampy fabryczne, które odnalezione zostały na… pobliskim złomowisku.
Wzdłuż głównego pomieszczenia biegnie ściana o długości 15 m. W całości pokrywa ją grafika, stworzona przez utalentowaną (jakże by inaczej!) rysowniczkę z zespołu agencji, Małgorzatę Bierozę. Jest to symbolicznie przedstawiony proces realizacji projektu: od koncepcji, przez „taśmę produkcyjną”, po efekt końcowy. Zaludniają ją fantastyczne stwory w towarzystwie najprawdziwszych pracowników Infinity Group. Ogromna liczba dopracowanych, miniaturowych detali sprawia, że wciąż – po 6 latach w tej siedzibie – przechodząc korytarzem odnaleźć można nowe, zaskakujące szczegóły.
A teraz dobra wiadomość: w biurze Infinity Group wciąż jest kilka wolnych biurek:).
fot. Maciej Korsan
Kraków: Grupa Adweb
Katarzyna Gruszecka-Kara, Marketing Manager, Grupa Adweb:
Biuro Grupy Adweb znajduje się na ulicy Bonarka 11 przy rondzie Matecznego w Krakowie. W biurze pracuje ponad 30 pracowników agencji marketingu zintegrowanego Grupa Adweb.
Grupa Adweb stacjonuje tu od grudnia 2011 roku. Wcześniej trwały poszukiwania „miejsca idealnego”, czyli ulokowanego w centrum miasta, nowoczesnego budynku z charakterem, z ogromną powierzchnią do zagospodarowania i dużym zamkniętym parkingiem. Biuro zajmuje 2 piętra nowoczesnego biurowca w Centrum Krakowa. Jego urządzanie trwało kilka miesięcy.
Przestrzeń została zorganizowana tak, aby sprzyjać efektywnej komunikacji między wszystkim działami w firmie. Projektując biuro postawiono na otwartą przestrzeń. Miejsca pracy są ergonomiczne, odpowiednio naświetlone i oddalone od siebie. Każdy dział ma wydzieloną swoją osobną część, dzięki temu ludzie czują się swobodnie i komfortowo. W urządzaniu biura brali udział wszyscy pracownicy. Każdy mógł wyrazić swoją opinię i stworzyć swój mini projekt. Ludzie decydowali o tym, jak będzie zagospodarowana przestrzeń wokół nich, gdzie będą stały biurka, jaki kolor mają mieć ściany, jakie elementy dekoracyjne zastosować. Wiele elementów dekoracyjnych jak: fototapety, graffiti czy rysunki na ścianach to projekty lub wykonanie pracowników.
Każdy pracownik czuje, że to biuro jest po części JEGO. Jest więc wygodnym, fajnym miejscem do pracy. Miejscem swobodnej wymiany myśli i nieskrępowanej kreatywności.
Biuro to nie tylko przestrzeń na biurka. Znalazło się tu również miejsce na inne pomieszczenia. Kuchnia to centralne miejsce biura. Oprócz standardowego wyposażenia są w niej kolorowe krzesła barowe, sofa, pufy, Xbox, darty, sterta gazet marketingowych do swobodnego czytania i ogromna pomarańczowa sofa, dla tych, którzy potrzebują się zrelaksować. Uwagę przykuwa jedna ze ścian, która pokryta jest imitacją gęstej, soczystej zielonej trawy. Interesującym rozwiązaniem są specjalnie wydzielone strefy i miejsca, które doskonale sprawdzają się podczas spotkań międzydziałowych czy burz mózgów. Charakteryzują się intensywnymi barwami, ciekawymi fakturami mebli, co pobudza kreatywne myślenie. Dodatki takie jak hulajnogi, ogromne piłki, wygodne kanapy czy kolorowe pufy pozwalają się zrelaksować, zebrać myśli, odpocząć.
Gliwice: Positive Power
Barbara Taras, PR Manager Positive Power:
Siedziba firmy Positive Power sp. z o.o. mieści się w samym centrum Gliwic, w nowoczesnym biurowcu przy ulicy Jagiellońskiej 4. W firmie pracuje ponad 50 osób, a samo biuro składa się z dwóch głównych pomieszczeń zagospodarowanych na zasadzie open space, gabinetu Prezesa Zarządu firmy, sali konferencyjnej, stref wypoczynku, łazienek i kuchni.
Wchodząc do biura Positive Power idziemy długim pomieszczeniem na ścianach podziwiając zdjęcia z firmowych konferencji, wewnętrznych eventów i codziennej pracy w Positive Power. Mijamy także biblioteczkę z literaturą i prasą branżową dostępną dla pracowników. W oszklonej części firmy pracuje dział handlowy, a drugie główne pomieszczenie zajmuje dział techniczny.
Urządzając wnętrze kierowaliśmy się tym, co dla poszczególnych pracowników może być ważne w wykonywanej przez nich pracy. Chcieliśmy, żeby pomieszczenia, w których spędzamy sporą część dnia, były dla nas przyjazne i zgodne z charakterem pracy, którą wykonujemy. Ważne było więc zachowanie równowagi pomiędzy ciszą i komfortem pracy a (zgodnie z nazwą) pozytywną atmosferą. Zadbaliśmy więc o to, by niektóre pomieszczenia w firmie nawiązywały do życia Positive Power „po godzinach” i pozwalały na chwilę się zrelaksować.
Dla działu technicznego stworzyliśmy pomieszczenie w stonowanych barwach, które sprzyjają pracy w skupieniu i ciszy. Jedna ze ścian pomalowana została na czarno i zagospodarowana w charakterze zmywalnej tablicy. Przestrzeń ta jest wykorzystywana do wizualizacji omawianych projektów lub planowania pracy, co nadaje jej praktyczny wymiar. Często także wykorzystywana zostaje także przez dział kreatywny.
Dzięki przeszklonym ścianom pomieszczenie działu handlowego zyskało na przestrzeni. Jedna ze ścian pomalowana została na czerwono, a w jej centralnym punkcie umieściliśmy kontur mapy świata, który regularnie nowymi realizacjami zapełnia dział zagraniczny Positive Power. Całe pomieszczenie urządzone zostało w spokojnych kolorach z czerwonymi, energetyzującymi akcentami.
Do dyspozycji pracowników jest także sala konferencyjna. Ozdobione referencjami od klientów ściany, duża ilość przestrzeni i wszechobecne tablice sprzyjają organizacji wewnętrznych szkoleń i kreatywnemu myśleniu.
Szczególnie ważnym dla pracowników pomieszczeniem jest także chillout room, który pozwala na wyciszenie się i zrelaksowanie.
Bielsko-Biała: OX MEDIA
Główna siedziba OX Media mieści się w samym centrum Bieska-Białej, w przepięknej przedwojennej kamienicy przy ulicy Mickiewicza. Biuro znajduje się nieopodal pięknie odremontowanego zamku książąt Sułkowskich, hotelu President i XIX-wiecznego placu Chrobrego, zastępującego rynek staromiejski.
Agencja jako pierwszy i główny lokator odremontowanej kamienicy już od listopada 2012 roku kreuje i doradza w wizualizacji projektu, tak by miejsce to mogło gromadzić w najbliższej przyszłości nowoczesne, prężnie rozwijające się firmy z całego województwa.
Projektując siedzibę OX Media postanowiono na minimalizm i oszczędność form a jednocześnie wprowadzając niezwykle odważne akcenty dekoracyjne związane z mediami społecznościowymi. Nie czuje się tu chłodu Skandynawii, gdyż całości dopełnia ciepłe światło bijące z dużych żarówek cable art czy przestronnych okien wychodzących na zielone przestrzenie Placu Chrobrego. Nowoczesność subtelnie zderza się tutaj z industrializmem. W kreowaniu udział miał, co ważne, każdy z pracowników wybierając chociażby motywy przewodnie pomieszczeń czy kolory.
Dzięki wspólnym staraniom stworzone zostało miejsce dające przede wszystkim wyjątkową przestrzeń do swobodnych, kreatywnych spotkań grupowych, jak i zaciszne miejsca do indywidualnej pracy. Przestrzeń o powierzchni blisko 100 m2 została estetycznie zaprojektowana i podzielona na potrzebne do pracy pomieszczenia. Można wśród nich znaleźć pokój kreatywnych, gdzie przy trawowej ścianie toczą się co dzień burzliwe dyskusje, pokój interaktywnych, gdzie wiszące na suficie googlowe literki i ceglana ściana napędzają ich do działania czy łazienkę, w której króluje Facebook Na ścianach, jak w zabawach słownych, bawią się literki, na innych czarne tablice czekają na mapy myśli. Zgodnie z misją firmy na głównej ścianie pokoju interaktywnych widnieje napis: „Get Engaged”. Znalazło się i miejsce na pomieszczenie dedykowane spotkaniom, zarówno tym biznesowym jak bardziej casualowym. To właśnie w nim duży stół i spore okno z widokiem na wieżę zabytkowego kościoła Marcina Lutra zapraszają do dyskusji.
Jednym z najważniejszych pomieszczeń jest urządzona w żółtych kolorach kuchnia, gdzie poza tym, że można smacznie zjeść, zintegrować się, można też odpocząć, rozsiadając się w wygodnych pufach, grając w xboxa z kinectem. Całe biuro jest klimatyzowane, a dodatkowo dla wszystkich lubiących świeże powietrze stworzono specjalny balkon, gdzie w spokoju można pozbierać myśli.
– Projektując biuro agencji chcieliśmy przede wszystkim uwzględnić potrzeby pracowników, dostosować je do charakteru ich pracy, a także dać im miejsce, które będzie ich kreatywnie pobudzać i sprawiać, że z przyjemnością będą do niego wracać. Co dla nas bardzo ważne, każdy z nas może w nim dać coś od siebie, jesteśmy otwarci na ciągłe jego zmiany. To tak naprawdę nasz drugi dom – mówi Dariusz Szpak, założyciel agencji.
Do wnętrz agencji, mieszczącej się na trzecim piętrze, prowadzą niezwykle kręte schody, które potrafią niejednego zachwycić już w samej drodze do biura. Tutaj właśnie najczęściej powstają sesje fotograficzne. Należy też wspomnieć, że wszystkich gości przekraczających progi agencji powita z dumą pilnujący jej przestrzeni kot Szeryf.
Rzeszów: Ideo
Łukasz Szymański, Specjalista ds. e-Marketingu Ideo:
Wszyscy jesteśmy pracownikami i wiemy, że dla dobrej i wydajnej pracy konieczna jest między innymi przyjazna atmosfera. Aby umilić całej ekipie (teraz już ponad 130 osób) zarówno pracę jak i wspólne codzienne funkcjonowanie, zbudowaliśmy biurowiec dostosowany do naszych potrzeb. Budynek został oddany do użytku w 2012 roku. Od tamtego czasu stale dbamy o to, by był jeszcze przyjemniejszy dla wszystkich, którzy w nim przebywają. Dzięki temu każdy pracownik ma wygodne, przestronne stanowisko pracy w klimatyzowanym biurze. Budynek znajduje się w cichej i spokojnej okolicy, ok. 15 minut spacerkiem od centrum miasta, dworca PKP i PKS, zapewniając jednocześnie wygodny dojazd i parking wraz ze stojakiem na rowery.
W budynku mamy 4 obszerne salki konferencyjno-szkoleniowe oraz kilka pokoi spotkań, które wykorzystujemy do szkoleń zewnętrznych, wewnętrznych jak i osobistego mentoringu, a także spotkań projektowych.
Kuchnia to przestronne miejsce spotkań przy wspólnych posiłkach, w którym bez problemu zmieści się naraz ponad 40 osób, co dodatkowo integruje zespół w porze obiadowej. To tutaj przez cały tydzień czekają pyszne świeże jabłka, gruszki, banany i mandarynki, a w tłusty czwartek cała masa pączków. Oprócz kuchni głównej w budynku znajdują się 4 w pełni wyposażone aneksy kuchenne, w których możesz do woli korzystać z kilku rodzajów kawy, herbaty, soków, mleka czy wody mineralnej – wybierasz to, co lubisz. Postawiliśmy również automat, w którym taniej niż w okolicznych sklepach możesz kupić słodycze, drobne przysmaki czy dania do przygotowania „na szybko”. W stołówce pani Iwonka wyczarowuje każdego dnia przepyszne domowe posiłki, a liczne rzeszowskie restauracje i pizzerie chętnie dostarczają do nas swoje smakowitości.
W jednym z pomieszczeń naszego budynku stoi na stałe stół do ping-ponga, który inspiruje nas do organizowania firmowych mistrzostw. Tych, którzy lubią mniej dynamiczne sporty zapraszamy do korzystania z konsoli Wii.
Nie jest to co prawda nasza zasługa, ale w bliskiej okolicy znajdują się żłobek, przedszkole, szkoła podstawowa i gimnazjum, co zainteresuje tych, którzy już mają dzieci.
—
Jak wygląda Twoje miejsce pracy? Przykłady kreatywnych przestrzeni można podsyłać na adres [email protected]