Jednym z wydarzeń, które przyciąga do miasta miliony ludzi, nie tylko miłośników świata mody, ale i po prostu turystów to Fashion Week w Mediolanie. W odpowiedzi na problem, z którym spotykali się dotychczas uczestnicy i zwiedzający, włoski oddział McDonald’s postanowił nawiązać współpracę z Leo Burnett Italia.
Nowym, pomysłowym rozwiązaniem okazał się być projekt TableToGo, czyli limitowany, nadający się do recyklingu pakiet, który można przymocować do słupków miejskich i przekształcić w stolik dla dwóch osób. Wizualnie pudełko przypomina torbę, którą swobodnie można przenieść i rozłożyć w wybranym przez siebie miejscu.
Zobacz również
Po rozłożeniu na „stole” mogły zmieścić się dwie kanapki, dwie porcje frytek oraz dwa napoje w specjalnie przystosowanych na nie wgłębieniach.
– Projektowanie jest najlepsze, gdy rozwiązuje problemy w prosty i estetyczny sposób, upraszczając i poprawiając życie ludzi. Zaprojektowaliśmy i opracowaliśmy TableToGo, kierując się tą ambicją, i jesteśmy dumni, widząc, jak jest w użyciu i wywołuje uśmiech i ciekawość u tych, którzy z niego korzystają – mówi Neta Ben-Tovim, dyrektor kreatywny i szef działu projektowania Leo Burnett Italia.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
TableToGo był dostępny dla klientów, którzy złożyli zamówienie za pośrednictwem aplikacji. Mobilne składanie zamówień również zostało ułatwione, dzięki umieszczeniu na słupkach miejskich kodów QR. Każdy kod posiadał własny numer słupka i kierował do aplikacji, gdzie zamówienia były przetwarzane i dostarczane tak, jak do stolika restauracyjnego.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Drzwi McDonald’s zawsze były otwarte dla wszystkich. Możliwość zwiększenia naszej gościnności w ramach międzynarodowego wydarzenia tej rangi jest dla nas wielką satysfakcją. Pomysł stworzenia specjalnej edycji dzięki innowacjom w naszych opakowaniach, dedykowanej miłośnikom designu i uczynienia imprezy jeszcze przyjemniejszą i biesiadną, wpisuje się w naszą wizję: być obecnym w nowych kontekstach, w których ludzie chcą być razem, poprzez oferując im jeszcze jeden powód do dzielenia się chwilami – mówi Raffaele Daloiso, dyrektor ds. marketingu McDonald’s we Włoszech.
Innowacyjne rozwiązanie dla gastronomii
Kampania należy do tych innowacyjnych, ponieważ tworząc TableToGo, McDonald’s i Leo Burnett stworzyli rozwiązanie, które nie było dotychczas wykorzystane, a z powodzeniem można je zastosować podczas każdej imprezy plenerowej.
Działanie jest również spójne ze strategią McDonald’s, który chce tworzyć dobre chwile dla wszystkich i wszędzie oraz Leo Burnett, którego celem jest rozwiązywanie prawdziwych ludzkich problemów poprzez genialne kreacje i pomysły.
– Design Week to międzynarodowe wydarzenie z bardzo lokalnymi efektami ubocznymi; idealny moment na stworzenie zupełnie nowego doświadczenia – komentuje Luca Ghilino, dyrektor kreatywny Leo Burnett we Włoszech.
PS Zamów McDonald’s… skanując scenę w filmie lub serialu
McDonald’ wykorzystał fakt, że pojawia się w wielu filmach i serialach – teraz umożliwia zeskanowanie swoich produktów, które pojawiają się w różnych scenach i bezpośrednie zamówienie ich poprzez aplikację.
PS 2 Historia papierowego śmiecia. McDonald’s z nową kampanią o recyklingu
McDonald’s pochwalił się kampanią, w której pokazuje, co dzieje się ze zużytymi opakowaniami po tym, jak trafiają do kosza na śmieci. Za realizację spotu odpowiada DDB Warszawa.