„Krok po kroku przez przetargi z influencerami, czyli na co zwrócić uwagę podczas współpracy” [publikacja IAB Polska]

„Krok po kroku przez przetargi z influencerami, czyli na co zwrócić uwagę podczas współpracy” [publikacja IAB Polska]
Grupa Robocza Influencer Marketing IAB Polska stworzyła publikację dotyczącą procesu przetargowego z influencerami. Dowiesz się z niej, na co zwrócić uwagę podczas współpracy, jak wyglądają doskonale przeprowadzone przetargi, bez względu na to, czy reprezentujesz całą agencję, czy tylko pojedynczą markę.
O autorze
1 min czytania 2024-05-14

Według najnowszego raportu State of Influencer Marketing jeszcze w 2024 roku sektor influencer marketingu ma osiągnąć wartość 24 miliardów dolarów (21,1 miliarda w 2023 r.)[1] To wyraźny sygnał, że ten obszar rozwija się, liczba współprac z twórcami internetowymi rośnie, ale nie jest wolna od wyzwań i trudności. Wiele z nich dotyczy aspektów prawnych i właśnie na nich skupia się najnowsza publikacja IAB Polska.

User Generated Content, czy co można (po)zyskać

Jednym z głównych celów brandów decydujących się na podjęcie współpracy z influencerami jest pozyskanie tzw. user generated contenct. W opracowaniu pt. „Krok po kroku przez przetargi z influencerami” będzie można przeczytać o tym, w jaki sposób sprawdzić, czy współpraca przynosi zamierzone efekty.

– Decydując się na współpracę z influencerem, musimy określić nie tylko formułę wspólnego działania, ale również, a może przede wszystkim, wskaźniki mierzalne. Skuteczna współpraca opiera się na precyzyjnym zdefiniowaniu KPI, z uwzględnieniem także KPI miękkich, rozpisaniu strategii placementów reklamowych i ewentualnych pól eksploatacji wizerunku – wyjaśnia Patryk Trzaska, CEO w Falou, ekspert z Grupy Roboczej Influencer Marketing IAB Polska.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W treści publikacji nie zabrakło również wskazówek dotyczących m.in.:

  • kwestii dotyczących wykorzystania powstałych w ramach współpracy utworów oraz wizerunku influencera,
  • niezbędnych elementów zapytania ofertowego,
  • wysokości budżetu, który może być przeznaczony na kampanię z influencerem w konkretnym przypadku,
  • podpowiedzi, jak skutecznie raportować osiągnięte cele,
  • checklisty opracowanej przez ekspertów Grupy Roboczej Influencer Marketing IAB Polska, dzięki której przygotowanie do przetargu przebiegnie bez nadmiernego stresu.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Pobierz całą publikację „Krok po kroku przez przetargi z influencerami”

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Zdjęcia: „Krok po kroku przez przetargi z influencerami”
[1] The State of Influencer Marketing 2024: Benchmark Raport