Kiedy trzy lata temu po raz pierwszy marka Królewskie wypuściła na rynek puszki dedykowane stołecznym dzielnicom, natychmiast podbiły one serca warszawskich konsumentów. To, skąd pochodzą, gdzie się wychowali lub gdzie teraz mieszkają, ma dla warszawiaków ogromne znaczenie. Dla mieszkańców wielkiego miasta to właśnie dzielnica jest ich „małą ojczyzną”, z którą najbardziej się identyfikują.
Królewskie powraca więc z limitowaną edycją puszek, w której znalazło się 18 nowych kreacji – tyle, ile dzielnic Warszawy. Każda przybliża pochodzenie nazwy i historię dzielnicy. Czy Włochy mają coś wspólnego ze słoneczną Italią? Czy, jak Bemowo – nazwę wzięły od człowieka o tym nazwisku? Skąd dzielnica Wesoła, a skąd Bielany? Na te pytania można teraz znaleźć odpowiedź pijąc Królewskie i przyglądając się grafikom i informacjom na puszce.
Zobacz również
Lecz to nie wszystko! Do kolekcjonerskich opakowań dołączono w tym roku także butelki. – Zależało nam, aby konsumenci rzeczywiście mogli „odkrywać Warszawę dzielnicami” – w myśl hasła kampanii. Dlatego szukaliśmy rozwiązania, które umożliwi rozróżnienie dzielnicowych butelek tak, aby za każdą z nich znajdowała się inna opowieść – mówi Mariusz Brzeziński, brand manager Królewskiego.
Etykieta na butelce ma swoje ograniczenia, ale Królewskie postanowiło rozszerzyć te możliwości. I to dosłownie. Dzięki technologii augmented reality – czyli rozszerzonej rzeczywistości połączono świat realny z tym wygenerowanym komputerowo. Do uruchomienia tej nowoczesnej lekcji historii Warszawy wystarczy smartfon i dostęp do Internetu. Oraz butelka Królewskiego.
Trzeba wejść na stronę www.krolewskie.pl i skierować aparat telefonu na etykietę butelki. Strona rozpozna nazwę dzielnicy i wyświetli animację, która osadzona jest w rozszerzonej rzeczywistości (AR), dzięki czemu dzieje się na prawdziwej butelce. Za każdą z 18 butelek kryje się inna historia, którą warto poznać.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Stołecznej kolekcji Królewskiego towarzyszy szeroka kampania digitalowa oraz outdoorowa. Puszki i butelki z limitowanej edycji dostępne będą w sprzedaży do czerwca br.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Opakowania zaprojektowało Wilk Studio. Aktywację AR zaprojektował i wdrożył Twin digital collectitve. Za działania ATL i BTL marki odpowiada agencja JUST. Planowaniem i zakupem mediów zajmuje się dom mediowy Starcom, a działania PR dla marki Królewskie realizuje Agencja ROOTS.