Twoje pierwsze doświadczenie z marką, które zapadło Ci w pamięć:
Jestem z ery późnego socjalizmu. W mojej głowie jako dzieciaka synonimem świata marek był Pewex. Sam będąc marką stanowił jednocześnie bramę do krainy wszystkich tych kolorowych kuszących produktów. Bramę „fizyczną”, bo latałem do Pewex-u i godzinami gapiłem się na te wszystkie wspaniałości napędzające moją wyobraźnię, które tylko z rzadka mogłem dostać. Wśród nich najmocniej wyryło mi się LEGO i batonik Duplo 🙂
Marka, która jest dla Ciebie lovebrandem:
Batoników czekoladowych już raczej nie jem, natomiast LEGO zostało ze mną do dziś. Nie tylko ze względu na sentyment z dzieciństwa, ale na duży profesjonalny szacunek do tego jak ta marka buduje swoją strategiczną wartość na przestrzeni wielu lat, pomimo niełatwego rynku. To naprawdę rzadka umiejętność dynamicznie podążać drogą innowacji nie tracąc swojego wieloletniego dziedzictwa. Mógłbym oczywiście wymieniać różne imponujące elementy strategii i taktyki tej marki, ale zrobiłby się z tego pokaźny artykuł jeśli nie książka i to samo w sobie stanowi dobry powód zaskarbienia mojej sympatii. Druga marka, którą uwielbiam to StarWars… bo tak 🙂 Na gwiazdkę dostałem więc LEGO TIE Fighter. Mam najlepszą żonę na świecie.
Zobacz również
Pierwszy krok nowej marki w staraniach o serce konsumenta:
Wiedzieć jaką marką się jest, a jaką nie jest. Samoświadomość wbrew pozorom nie jest wcale częstą cechą. Ani u ludzi ani u marek J Jest natomiast kluczowa w budowaniu relacji.
Niewybaczalny błąd w komunikacji marek z konsumentem:
Nie lubię określenia „Niewybaczalny błąd”. W tak dynamicznym środowisku marketingowym w jakim żyjemy błędy są nieuniknione i przydatne jeśli wyciągamy z nich wnioski. Świadomość istnienia błędów „niewybaczalnych” jest paraliżująca i zniechęca po pierwsze do ryzyka, po drugie do autentyczności, a po trzecie do analizy porażek i budowanie na ich bazie coraz lepszych marek. To zresztą jeden z wątków mojej prezentacji na zeszłorocznym Forum IAB.
Kluczowy trend w budowaniu i zarządzaniu customer experience:
Integracja i burzenie silosów. Doświadczenie konsumenta musi być przede wszystkim spójne a egzekucja kanał-per-kanał bardzo to utrudnia. Nawet wtedy jeśli jest to doskonała egzekucja. Zresztą digitalowy są tego najlepszym przykładem. Mamy jeden z najlepiej zabetonowanych silosów i wciąż posługujemy się metaforą „pokonywania telewizji”. Nie widzimy że odrębna strategia digital nie istnieje, istnieje za to strategia budowania doświadczeń konsumenckich gdzie digital odgrywa dużą rolę.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Krzysztof Sobieszek swoją prelekcję na temat digitalu wygłosi pierwszego dnia Forum IAB 2016, 8 czerwca. Zachęcamy do obejrzenia zaproszenia.
NowyMarketing jest patronem medialnym wydarzenia.
–
Krzysztof Sobieszek – Chief Strategy Officer Zenith Optimedia Group
Konsultant i strateg związany z branżą marketingu i nowych mediów. W ZenithOptimedia Group odpowiada za obszar planowania strategicznego, badania oraz analitykę. Członek zarządu IAB Polska w latach 2010-2013. Autor projektów badawczych, publikacji naukowych i branżowych. Prelegent licznych szkoleń i seminariów. Wykładowca tematyki związanej z mediami cyfrowymi i marketingiem relacyjnym ICAN Institute (Harvard Business Review).