TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Które mecze Polacy oglądali najchętniej? Mundial przez pryzmat danych Mediapanel

O autorze
2 min czytania 2022-12-23

Największe piłkarskie święto już za nami. Jak wynika z analizy obejmującej cały okres trwania mundialu, Polacy owszem, interesują się sportem, jednak bardziej niż rozgrywki jako takie zajmują ich występy własnej reprezentacji. W dniach, gdy rozgrywane były mecze Polaków strony o tematyce sportowej i kanały TVP, na których realizowane były transmisje, odwiedziło więcej użytkowników, niż w dniu najważniejszego meczu mistrzostw – finału Argentyna-Francja.

Z analizy witryn internetowych i aplikacji z kategorii „Sport” wynika, że mundial znacząco wpłynął na ich popularność wśród internautów, co nie jest zaskoczeniem. Interesujący jest natomiast fakt, że największe zainteresowanie tematyką sportową przypadło na tygodnie 47 i 48, a więc od 21 listopada do 4 grudnia – w okresie, gdy w rozgrywkach wciąż uczestniczyli Polacy.

Ostatnie dwa tygodnie Mistrzostw Świata wciąż cechowały się większą liczbą realnych użytkowników niż te poprzedzające mundial, jednak znacząco niższą, niż wspomniane tygodnie 47-48. Rekordowym pod względem wartości RU był tydzień 48 (28 listopada – 4 grudnia; mecze Polska–Argentyna oraz Polska-Francja), kiedy to strony i aplikacje z kategorii „Sport” odwiedziło 16,8 mln osób. „Najsłabszym” pod tym względem mundialowym tygodniem był – zaskakująco – ostatni (12-18 grudnia), kiedy to rozgrywane były oba półfinały, mecz o trzecie miejsce oraz najważniejsze spotkanie turnieju: finał Argentyna-Francja. Liczba RU dla kategorii „Sport” wyniosła wówczas 14,9 mln.

Źródło: Mediapanel, tydzień 44-50, kategoria Sport, cały internet; ranking wg wskaźnika RU

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Analiza ATS (average time spent) w omawianym okresie potwierdza zjawisko szczególnego zainteresowania meczami biało-czerwonych. Tym razem najwyższy wynik odnotowano w tygodniu 47 (21-27 listopada), a więc na początku fazy grupowej, gdy polska reprezentacja rozgrywała spotkania z Meksykiem i Arabią Saudyjską. Wskaźnik ten wyniósł wówczas dla całej kategorii niemal godzinę (59 min i 40 sek). Najniższy jest natomiast – podobnie jak w przypadku RU – w ostatnim tygodniu mundialu. Średni czas spędzony na stronach i aplikacjach sportowych wyniósł wówczas niecałe pół godziny (28 min i 58 sek.).

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Źródło: Mediapanel, tydzień 44-50, kategoria Sport, cały internet; ranking wg wskaźnika RU

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Jeśli chodzi o liczbę użytkowników, którzy strony i aplikacje z kategorii „Sport” przeglądali w konkretne dni, najwyższy wynik odnotowano 22 listopada, a więc gdy Polacy rozgrywali swoje pierwsze mundialowe spotkanie, z Meksykiem. Wskaźnik RU wyniósł wówczas 8,9 mln. 18 grudnia, w dniu finału Mistrzostw Świata, treści o tematyce sportowej w internecie przeglądało 7,9 mln osób.

Źródło: Mediapanel, 14.11 – 20.12.2022, kategoria Sport, cały internet

Najwyższa wartość ATS przypadła na 26 listopada (mecz Polski z Arabią Saudyjską – 22 min 59 sek.), a w dalszej kolejności: 22 listopada (21 min i 9 sek.), kiedy to Polska grała z Meksykiem. W dniu finału ATS dla stron z kategorii „Sport” wyniósł 19 minut.

Źródło: Mediapanel, 14.11 – 20.12.2022, kategoria Sport, cały internet

Sprawdzono też liczbę realnych użytkowników, którzy w okresie mundialu oglądali TVP 1 oraz TVP Sport, czyli kanały, na których transmitowane były turniejowe mecze. Dla uproszczenia wyłączono z analizy TVP2, na którym to kanale transmisje zakończyły się wraz z fazą grupową. Największą liczbę widzów na obu analizowanych antenach łącznie odnotowano kolejno 30 listopada (mecz Polska-Argentyna, 20,5 mln RU), 26 listopada (mecz Polska–Arabia Saudyjska, 20,3 mln RU) oraz 4 grudnia (mecz Polska–Francja, 19,7 mln RU). W dniu finału TVP1 i TVP Sport zgromadziły łącznie 18,8 mln RU.

Źródło: Mediapanel, 14.11 – 20.12.2022, TVP1, TVP Sport, dane telewizyjne total

Najwyższy wskaźnik ATS dla analizowanych kanałów odnotowano 26 listopada, kiedy to wyniósł on 3 godz. 2 min i 18 sek. Drugim w kolejności dniem z najdłuższym średnim czasem spędzonym na TVP1 i TVP Sport był 18 grudnia, a więc dzień zakończenia mistrzostw (2 godz. 53 min i 45 sek.).

Źródło: Mediapanel, 14.11 – 20.12.2022, TVP1, TVP Sport, dane telewizyjne total