W działaniach marka wykorzystuje sukces polskiego wafelka na Islandii. Kampania potrwa dwa miesiące i pojawi się w telewizji, radio, internecie oraz w mediach społecznościowych.
Prince Polo – polski sukces zagranicą
Prince Polo to wafelek uwielbiany nie tylko przez Polaków, ale też przez Islandczyków. Marka pojawiła się na Islandii w 1955 roku w wyniku wymiany handlowej z Polską, w ramach której Polacy otrzymali islandzkie śledzie, a Islandczycy polską wódkę, drewno i Prince Polo. Przez długi czas wafelek z cieszyńskiej „Olzy” był praktycznie jedyną importowaną słodką przekąską dostępną w islandzkich sklepach. W latach siedemdziesiątych, gdy Prince Polo było u szczytu popularności, statystyczny Islandczyk zjadał co roku mniej więcej 1 kilogram polskich wafelków. Dziś szacuje się, że średnie spożycie Prince Polo to nadal około pół kilograma na osobę! Sam wafelek obecny jest praktycznie wszędzie – w każdym supermarkecie, na stacjach benzynowych i w barach.
Zobacz również
Gunnar szuka polskich TOCOŚ
Idea kreatywna spotu „Które TOCOŚ jest narodową cechą Polaków” oparta jest na historii Gunnara, Islandczyka, który pewnego dnia odkrywa, że jego ulubiony wafelek towarzyszący mu od czasów dzieciństwa pochodzi z Polski. Postanawia więc przyjechać i odkryć ten kraj, poznać Polaków. Odszukać TOCOŚ, co jest w Polsce wyjątkowe – narodowe cechy Polaków. Wybieramy spośród sześciu skonsultowanych z grupą socjologów cech (zwanych TOCOSIAMI). Są to gościożyczliwość, pomysłowianizm, sercasłuchalność, ziomalosztamizm, żartolubność i szabelkowatość. „Wybierając nasze narodowe TOCOŚ chcemy zachęcić Polaków do odkrywania cech, które czynią nas wyjątkowymi i oryginalnymi. Naszą kampanią pragniemy wywołać dyskusję na ten temat, zachęcić wszystkich, aby przełamywali stereotypowe myślenie o Polakach odkrywając naszą pozytywną stronę. Mam nadzieję, że po tej akcji wszyscy spojrzymy na siebie bardziej przyjaźnie i zmienimy myślenie o nas samych. – mówi Aleksandra Kotulska, Brand Manager marki Prince Polo. Na polskiego TOCOSIA można głosować na specjalnie stworzonej stronie www.tocosie.pl oraz www.facebook.pl/princepolopolska. Zwieńczenie akcji i ogłoszenie polskiego TOCOSIA odbędzie się 6 kwietnia w Cieszynie, w mieście w którym produkowane są kultowe wafelki.
Działania w ramach kampanii
13 lutego br. w Polsce rzeczywiście pojawi się Gunnar. Jego zadaniem będzie pomoc Polakom w odkrywaniu ich narodowych cech. Islandczyk weźmie udział w serii niestandardowych wydarzeń mediowych promujących kampanię i przybliżających Polakom ich TOCOSIE. W podróży po Polsce będzie towarzyszyła mu stacja RMF FM.
Kampania zaplanowana jest od 13 lutego br. na okres dwóch miesięcy i będzie intensywnie promowana za pośrednictwem wielu kanałów komunikacji, np.: telewizji (spot 30 sekund), radia (głównym partnerem mediowym głosowania na TOCOSIA jest RMF FM), w internecie oraz w mediach społecznościowych. Na potrzeby akcji stworzono stronę www.tocosie.pl i specjalną aplikację na www.facebook.pl/princepolopolska, która umożliwi głosowanie na polskie TOCOŚ.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Akcja otrzyma również silne wsparcie w kanałach sprzedaży tradycyjnej i nowoczesnej. Będą to m.in. materiały POS. Za koncepcję i realizację kampanii odpowiada agencja Next. Media zakupił dom mediowy Carat, zaś za działania Public Relations odpowiada Rc2 Raczkiewicz Chenczke Consultants.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
METRYCZKA SPOTU:
Hasło reklamowe: Które TOCOŚ jest narodową cechą Polaków?
Claim: „100% polskie, kultowe w Islandii”
Klient: Mondelez (Brand Prince Polo)
Agencja: Next
Branża: FMCG
Typ kampanii: wizerunkowa
Termin: start 13 lutego br.
Dom mediowy: Carat
Dom produkcyjny: Film Produkcja Sp. z o.o.
Art director: Maria Jodłowska
Copywriter: Natalia Pryzowicz
Account: Jarek Luzar
Scenariusz: Natalia Pryzowicz & Maria Jodłowska
Reżyseria: Hadi
Film Produkcja poza spotami TV zajmuje się również produkcją 6 filmów wykorzystanych w działaniach promocyjnych w internecie.
Sesja zdjęciowa Gunnara – Shootme
Fotograf: Jacek Kołodziejski