Do konkursu w tym roku nadesłano w tym roku 741 prac.
– Dla niektórych KTR może być przedsionkiem Cannes i wielkiego reklamowego świata, dla innych może być biznesowym wyznacznikiem jakości pracy agencji. Ale najważniejsze co KTR ma do zaoferowania, to promocja polskiej kreacji, tu i teraz. W tych warunkach, w tym społeczeństwie, tej kulturze, z tymi ludźmi i tymi pieniędzmi… Reklama wpływa na otoczenie, ludzi, wyznacza trendy, jest w bezustannym dialogu z rzeczywistością. Wywiera piętno. Nie zawsze piękno. Dlatego jako środowisko powinniśmy promować najlepsze wzorce. Bo mamy jakiś wpływ na rzeczywistość reklamową, a co za tym idzie i kulturową, tego kraju. Jak się ma polska reklama? Czy jakość i oryginalność ma jeszcze znaczenie? A jak będzie dalej? Cóż, zadbajmy o siebie i środowisko w którym żyjemy. Splendor i korporacyjne punkty w rankingach przyjdą same – powiedział Przemek Bogdanowicz
Zobacz również
Prace nadesłane do konkursu KTR oceniało 74 osobowe jury. Obradom jubileuszowej edycji konkursu przewodniczył Kot Przybora dyrektor i współzałożyciel agencji PZL. Kierował bezpośrednio obradami jury oceniającego cztery kategorie: Reklama Drukowana, Film/Radio i Kampania oraz specjalnemu jury przyznającemu Grand Prix KTR. Pozostałym obradom przewodniczyli: Fotografia – Wojciech Dagiel; Warsztat Film/Rado Dariusz Zatorski; Ilustracja: Przemysław Truściński; Design – Wojtek Mierowski; Media Interaktywne – Arek Szulczyński; Active Advertising – Przemysław Wojak; Marketing Miejsc – Adam Mikołajczyk.
Nagrodzone prace można obejrzeć na Platformie SAR
Podczas Gali KTR wręczono również nagrody w konkursie Young Creatives, w których rywalizowało 88 dwuosobowych zespołów złożonych z młodych pracowników branży komunikacji marketingowej. Najlepsi w konkursie Young Creatives będą reprezentować Polskę podczas finałów Cannes Lions.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
W konkursie przyznano:
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Gala Polskiego konkursu Reklamy KTR odbyła się w tym roku w Teatrze Polskim.
Oto jak konkurs podsumował tegoroczny Przewodniczący Jury Kot Przybora: ”W tegorocznym konkursie, tak jak zresztą od kilku już lat, mocną pozycję miały kampanie społeczne. Ujmowały oryginalnymi koncepcjami i dobrym wykonaniem. Jedyne, co można im zarzucić to to, że nie były to kampanie robione na potrzeby codzienności marketingowej przez rynkowych klientów. Ten zarzut należałoby skierować w stronę tychże klientów, bo dowód na to, że agencje potrafią robić rzeczy doskonałe jest, nie ma natomiast dowodu na to, że jest coraz większa rzesza klientów oczekujących, doceniających i płacących za taką pracę. Wydaje się, że trzeba przeczekać jeszcze kilka kryzysowych miesięcy (może dłużej), aż wróci przekonanie, że dobra reklama jest lepsza od złej i cieszyć się, jeśli ma się klientów, którzy tak dalej uważają. Ja się cieszę, i widzę też po tym, jaki poziom reprezentowały niektóre z tzw. mainstreamowych prac, że są też i inni cieszący się w kilku agencjach. Martwię się natomiast że, chociaż mamy możliwość od jakiegoś czasu przyznawać Grand Prix (mimo mojego sprzeciwu wobec tej idei; sprzeciw był powodowany przekonaniem, że cały festiwal zostanie sprowadzony do jednej tylko pracy), to w tym roku Grand Prix nie zostanie przyznany.
Poniżej lista laureatów i nagrodzonych złotem prac: