To już czwarty rok z rzędu, gdy marka Kubota w czerwcu przybiera tęczowe barwy. Tegoroczny Pride Month ozdobiła jednak nie tylko tęcza, ale i kolorowe kwiaty, do których zasadzenia Kubota zachęciła swoich pracowników.
– We współpracy z fundacją Kwietna będziemy siać łąki kwietne, które rozkwitną w naszym biurze i na balkonach członków zespołu Kuboty. Pride Month chcemy świętować radośnie, a nasiona kwiatów symbolicznie oddają cel prowadzonej przez nas kampanii. Siejemy akceptację, szacunek i radość, by te pęczniały i kiełkowały na odpowiednim gruncie, a docelowo – byśmy mogli podziwiać kolorowe efekty tych działań – opowiada Alina Sztoch, CEO Kubota S.A.
Zobacz również
Kampania „Tęczniej z dumy” to nie pierwsza tego rodzaju inicjatywa, zrealizowana przez Kubotę. Od reaktywacji w 2018 roku, Kubota konsekwentnie komunikuje wsparcie mniejszości i prowadzi szeroko zakrojone działania w ramach zaangażowania społecznego, zaznaczając, że to jeden z filarów jej aktywności. Patronat nad tegoroczną akcją po raz kolejny objęła Kampania Przeciw Homofobii, jedna z największych polskich organizacji, walczących o prawa osób LGBTQ+.
– W tym roku Pride Month świętujemy pod hasłem “Tęczniej z dumy”, podkreślając, że owa duma jest częścią naszej tożsamości, wpisanej w kulturę organizacyjną marki. Jesteśmy dumni, z tego, kim jesteśmy, bez względu na orientację seksualną i sposób patrzenia na świat. Marka Kubota kultywuje różnorodność i czerpie z jej bogactwa, zachęcając do tego samego swoich odbiorców. Odrzucamy tym samym moralizatorski ton, sugerując raczej otwartość i wzajemny szacunek. Dlatego w czerwcu zachęcamy: tęcznijmy z dumy razem, kierując się przede wszystkim zrozumieniem i empatią. To właśnie te wartości są fundamentem wszystkich działań marki, naszym wewnętrznym kompasem, po który sięgamy każdorazowo zarówno w realizacji projektów marketingowych, jak i w codziennej pracy – mówi Alina Sztoch, CEO Kubota S.A.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Kubota jest jednym z nielicznych polskich brandów, który już od kilku lat konsekwentnie i otwarcie komunikuje wsparcie osób LGBTQ+. W ofercie marki na stałe zagościły produkty z tęczowej kolekcji, która zadebiutowała w 2020 roku.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Część dochodu z ich sprzedaży przez cały rok trafia do Kampanii Przeciw Homofobii, wspierając działania organizacji. Wcześniej Kubota współpracowała w podobnej formule z Grupą Stonewall.
Wspieranie osób LGBT+ od początku reaktywacji marki zaowocowało dwukrotną nominacją Kuboty do nagrody: Pracodawca roku wspierający pracowników LGBT+.
PS FREENOW udostępnia pierwszą w Polsce flotę tęczowych taksówek
FREENOW, europejska superaplikacja mobilności miejskiej po raz kolejny włącza się w obchody Miesiąca Dumy w Polsce. W tym roku ponownie łączy siły ze Stowarzyszeniem Miłość Nie Wyklucza, wspierając jego działalność i postulaty.