Unikalnym elementem kampanii będzie premiera krótkometrażowego filmu o rodzinie misiów, który zostanie wyemitowany 13 stycznia 2013 r. na antenie TVN zaraz po Faktach oraz na antenie Polsatu po Wydarzeniach.
Kampania wspierana jest w telewizji zapowiedziami 7-minutowego filmu premierowego o misiach polarnych przygotowanego przez studio filmowe SCOTT FREE, Ridleya Scotta. W niedzielę 13 stycznia film będzie miał premierę na antenie TVN zaraz po Faktach oraz na antenie Polsatu po Wydarzeniach, a także tylko w tym dniu będzie wyświetlany w największych kinach w całym kraju.
Zobacz również
Po premierze film zostanie udostępniony na stronie marki. 14 stycznia ruszy kampania telewizyjna, nawiązująca do filmu i będzie trwała do końca lutego 2013 r.
Dla kolekcjonerów limitowanych opakowań, Coca-Cola przygotowała trzy nowe puszki przedstawiające głównych bohaterów kampanii. Limitowana edycja dostępna jest już na terenie całego kraju, we wszystkich kanałach sprzedaży.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
W kampanii znajdą się także elementy zabawy, począwszy od akcji promocyjnych w kinach, gdzie całe rodziny będą mogły wspólnie bawić się na multimedialnych podłogach i wygrywać zestawy limitowanych puszek Coca-Cola, poprzez wirtualną Wyspę Arktyczną https://www.cocacolaarcticisland.com/, która stanowi platformę interaktywnych gier z misiami w roli głównej, aż po śledzenie perypetii niedźwiedziej rodziny na Facebooku.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Polską adaptację spotu przygotowała agencja McCann Ericsson. Zakup mediów nadzoruje dom mediowy Starcom. Działania w Internecie prowadzi agencja K2, a za wsparcie PR odpowiada agencja Edelman Polska.
Misie polarne w tradycji reklamowej Coca-Cola
Pierwszy plakat reklamowy Coca-Cola z misiami polarnymi pojawił się we Francji w 1922 roku i przez kolejne 70 lat niedźwiedzie raczej sporadycznie gościły w reklamie drukowanej napoju. W 1993 roku The Coca-Cola Company dokonała zdecydowanej zmiany w strategii marketingowej i zaprezentowała kampanię „Zawsze Coca-Cola”, przygotowaną przez Creative Artists Agency, późniejsze Edge Creative. Kampania składała się z 27 różnych reklam skierowanych do konkretnych grup odbiorców. Reklamy obiegły cały świat i pokazały szereg innowacyjnych rozwiązań technicznych, takich jak np.: animacja komputerowa. Jednym z takich spotów była reklama pt. „Zorza polarna”, która spopularyzowała animowane niedźwiedzie polarne jako jeden z najbardziej rozpoznawalnych symboli marki Coca-Cola. W reklamie misie oglądały zorzę polarną popijając z butelki napój Coca-Cola.
Od czasu debiutu w 1993 roku, pojawiło się wiele spotów reklamowych z niedźwiedziami polarnymi, między innymi dwie reklamy z okazji Olimpiady w 1994 roku. W jednej z nich niedźwiedź zjeżdża ze skoczni narciarskiej a następnie szybuje w dal. Misie polarne zostały także wykorzystane w świątecznym spocie, w którym wybierały wspólnie drzewko bożonarodzeniowe.