Jako globalna firma, IKEA ma możliwość dokonywania pozytywnych zmian oraz inspirowania ludzi do zdrowszego i bardziej zrównoważonego życia. Celem marki do 2025 roku jest poszerzenie menu Restauracji i Bistro IKEA o pyszne i zdrowsze dania. Między innymi o posiłki roślinne, które, zgodnie z założeniem, do tego czasu będą stanowiły 50% oferty.
Więcej roślinnych alternatyw w bardziej przystępnych cenach może zachęcić klientów do zmiany nawyków żywieniowych. Ograniczenie produktów odzwierzęcych w naszej diecie nie tylko sprzyja lepszej formie, ale także pomaga zmniejszyć ślad węglowy wytwarzany przez każdego z nas. Roślinny hot dog IKEA to produkt wysokiej jakości i kosztuje tylko 3 złote.
Zobacz również
Historia hot doga IKEA
Historia kultowego hot-doga IKEA zaczęła się w latach 80. XX wieku. Założyciel marki – Ingvar Kamprad chciał, aby klienci po zakupach mogli posilić się ciepłą i smaczną przekąską w dobrej cenie. Ustalił koszt hot doga na 5 szwedzkich koron, co stanowiło połowę ceny u konkurencji. Był to początek sukcesu produktu, który do dziś jest serwowany w sklepach IKEA na całym świecie.
To było pierwsze tego typu rozwiązanie na świecie. Od tego czasu minęło ponad 40 lat, społeczeństwo stało się bardziej świadome, w wyniku czego coraz więcej osób ogranicza spożycie mięsa. W 2018 roku IKEA wprowadziła do oferty wegetariańską wersję hot doga, z kawałkami warzyw. Cieszy się on dużą popularnością wśród klientów, którzy często kupują także wersję paczkowaną, do przygotowania w domu. Co piąty hot dog sprzedawany w IKEA jest wegetariański. Teraz IKEA postawiła sobie cel: stworzyć w 100% roślinnego hot doga, będącego smaczną, zdrową i przystępną cenowo alternatywą, którą wszyscy – miłośnicy mięsa, fleksitarianie, wegetarianie czy weganie – będą mogli się cieszyć.
Smaczny i łatwy wybór dla tych, którzy chcą jeść mniej mięsa, ale kochają hot dogi
Kiedy nadszedł czas na stworzenie konkurenta dla uwielbianego przez większość klientów – tradycyjnego hot doga, IKEA podeszła do tego z wielkim zaangażowaniem. Nowy hot dog został opracowany przy użyciu innowacyjnej technologii, aby jak najlepiej odwzorować smak klasycznej parówki.
Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]
W rezultacie, wariant roślinny w smaku i wyglądzie przypomina oryginalnego hot doga. Wegańska wersja ma delikatnie wędzony posmak i nie zawiera cukru, w składzie jest między innymi białko ryżowe, cebula, jabłko, sól i pieprz. Roślinny hot dog dołączył do oferty bistro 18 lipca.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Poświęciliśmy wiele czasu na proces rozwoju nowego hot doga, aby zapewnić naszym klientom jak najlepsze wrażenia. Dzięki wspaniałemu, lekko wędzonemu smakowi, zwartej konsystencji i chrupkości roślinny hot dog jest doskonałą alternatywą dla tradycyjnego kultowego hot doga – mówi Krzysztof Hernik, Krajowy Lider ds. Komercyjnych w IKEA Food.
Roślinne nowości
Oprócz roślinnego hot doga w wegańskiej ofercie IKEA pojawiła się również sałatka z wegańskimi kawałkami o smaku wołowiny od The Vegetarian Butcher, z kaparami, jajkiem i gotowanymi ziemniakami. To ciekawa i zdrowa propozycja na letnie posiłki, która przypadnie do gustu nie tylko klientom na diecie roślinnej. Jednak, w przeciwieństwie do roślinnego hot doga, który zostaje w menu IKEA na stałe, sałatka stanowi część sezonowej oferty – będzie dostępna w menu Restauracji IKEA do końca września 2023 roku.
To nie wszystkie pyszne informacje w IKEA. Marka przygotowała wakacyjną akcję – dzieci do końca sierpnia zjedzą w Restauracji IKEA za 1 zł! Szczegóły pod linkiem: Teraz w IKEA dzieci jedzą za 1,-
Więcej informacji o roślinnych pysznościach w IKEA w linku.
PS Nytillverkad – kolekcja z historią w tle
80 lat historii pięknego, prostego i funkcjonalnego designu. W ciągu tych dekad IKEA zaprojektowała tysiące mebli, które wpłynęły na lepsze życie w domu milionów ludzi na świecie.