Lavazza ponownie przedstawia swoją Qualità Oro – klasyczną markę w nowej odsłonie

Wprowadzenie do polskich sklepów nowej odsłony Qualità Oro wspiera start wyjątkowej kampanii - opartej na dźwiękach tworzących jedyną w swoim rodzaju symfonię tej najsłynniejszej z marek turyńskiego producenta kawy.
O autorze
3 min czytania 2019-10-07

Lavazza wprowadza na polski rynek nową wersję swojej historycznej kawowej mieszanki, Qualità Oro – ikony, która na nowo definiuje połączenie tradycji z innowacyjnością, nie tracąc przy tym nic ze swego charakteru marki premium. Stworzona w roku 1956, oparta na recepturze przekazywanej z ojca na syna przez 60 lat, Qualità Oro oferuje doskonały smak wszystkim tym, którzy lubią delektować się dobrą kawą każdego dnia. Kompozycja najlepszych odmian Arabiki zapewnia niepowtarzalne połączenie owocowych nut typowych dla kaw z Ameryki Środkowej oraz słodkiego aromatu kawy brazylijskiej. 

Qualità Oro idealnie odzwierciedla tradycję i utożsamianą z Lavazzą doskonałość produktu, a także naturalne dążenie do innowacji, tkwiące w DNA marki. W nowej odsłonie ten ikoniczny „blend” nabiera charakteru marki nowoczesnej i nowatorskiej. To efekt końcowy procesu, dzięki któremu Qualità Oro stała się kawą jeszcze bardziej wyrafinowaną, wciąż opartą na tych samych wartościach: tradycji i wysokiej jakości. Lavazza Qualità Oro to dziś perfekcyjna symfonia smaku w filiżance: unikatowe połączenie różnych odmian ziaren Arabiki, starannie wyselekcjonowanych z najlepszych upraw Ameryki Środkowej i Południowej, trafiające w gust polskich kawoszy, ceniących smak prawdziwej włoskiej kawy.

Już od roku 1895 nazwa Lavazza uważana jest za synonim włoskiej kawy, a w ciągu przeszło 120 lat swojej historii firma przyczyniła się do rozpowszechnienia kultury picia kawy na całym świecie. Polscy smakosze kawy, doceniając markę od wielu już lat, spośród oferowanych przez firmę mieszanek kaw mielonych najchętniej wybierają właśnie Qualità Oro, ugruntowując tym samym pozycję Lavazzy jako kultowej włoskiej marki, niekwestionowanego kawowego eksperta i producenta najwyższej jakości kawy.

– Polska to dla Lavazzy kluczowy rynek, na którym ostatnio coraz większą wagę przywiązuje się do jakości produktów. To oznaka zwiększającej się dojrzałości z punktu widzenia konsumenta. Pozycjonując się jako marka sektora super-premium na rynku kawowym, Lavazza działa głównie w kategorii produktów Roast&Ground, która odnotowuje najwyższe tempo wzrostu (+2%). Mając świadomość nie tylko wspomnianego trendu dotyczącego jakości, ale także aktualnych trendów konsumenckich w szerszym ujęciu, przewidujemy, że nowa Lavazza Qualità Oro zostanie pozytywnie przyjęta przez polskich konsumentów, trafiając w ich zwyczaje i preferencje dotyczące picia kawy. Naszym celem jest zapewnienie konsumentom możliwości doświadczania za każdym razem smaku prawdziwej włoskiej kawy, który uosabia perfekcyjną mieszankę jakości i włoskiego charakteru – mówi Marco Barbieri, dyrektor ds. marketingu na Europę Wschodnią w firmie Lavazza.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Lavazza Qualità Oro to perfekcyjna kawowa symfonia, powstała z dobranych z wielką starannością najcenniejszych ziaren Arabiki, tworzących unikalną mieszankę. To symfonia, która w pełni rozwija się gdy się jej zasmakuje, ale także, gdy posłucha się zamkniętych w niej dźwięków. Ta koncepcja stała się impulsem do realizacji przez Lavazzę wyjątkowego projektu, podjętego we współpracy ze znaną włoską kompozytorką i projektantką dźwięku, Chiarą Luzzaną. Aby uchwycić prawdziwą esencję Qualità Oro, przebyła ona drogę kawy „od plantacji do filiżanki”, nagrywając dźwięki na każdym etapie jej produkcji. Ta drobiazgowa praca doprowadziła do stworzenia symfonii składającej się ze wszystkich zarejestrowanych dźwięków: prawdziwej symfonii Qualità Oro.

Składa się ona z 4 części, z których każda odpowiada określonemu etapowi produkcji kawy.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

  • „Pochodzenie”: kawa Lavazza Qualità Oro pochodzi z plantacji w Ameryce Środkowej i Południowej, dlatego Chiara Luzzana wyruszyła w niezwykłą podróż do Brazylii, w poszukiwaniu odgłosów roślin, szelestu liści i „szeptu” owoców kawowca – zachwycających dźwięków i nut, które definiują miejsce pochodzenia ziaren kawy Arabica.
  • „Podróż”: po opuszczeniu Ameryki Południowej ziarna kawy odbywają podróż przez Ocean Atlantycki i docierają do włoskiego portu w Genui – to droga, podczas której Chiara odkryła żywe dźwięki fal, gwar portu i odgłosy przeładunku jutowych worków.
  • „Mieszanka”: w palarni kawy Lavazza ziarna kawy są wysypywane, sprawdzane i oczyszczane, a następnie mieszane i palone – Chiara zdołała uchwycić wszystkie wyjątkowe dźwięki typowe dla procesu produkcji, towarzyszące kawie aż do końcowej próby – degustacji.
  • „Ekstrakcja”: końcowe odgłosy przygotowania kawy w domu, w kawiarce Moka, czy dzbanku Chemex, uwolnienie jej charakteru, a potem „dzwonienie” łyżeczek i filiżanek. To ostatni akord prawdziwej symfonii Qualità Oro.

Z dźwięków nagranych na każdym z tych etapów powstały sample, które następnie posłużyły do stworzenia wyjątkowego utworu symfonicznego, odzwierciedlającego jakość i wyjątkowość kawy Qualità Oro poprzez to, co można usłyszeć w całym procesie jej produkcji.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się