„Tej!” to w gwarze poznańskiej forma zwracania się do innej osoby. Forma, która skraca dystans, oznacza „zwróć uwagę” i, co najważniejsze, podkreśla, że mówi swój do swego – Wielkopolanin do Wielkopolanina. Dlatego to znane poznańskie gwarowe słowo jest częścią hasła przygotowanej przez poznańską agencję Chapter1 kampanii dla warzonego również w Poznaniu piwa marki Lech Pils Kompanii Piwowarskiej, która ma siedzibę w Poznaniu.
Kampania „Wielkopolski, wyjątkowy, tej!” została przygotowana jako spojrzenie na Wielkopolskę i jej mieszkańców z dwóch perspektyw: wewnętrznej – jak siebie widzą Wielkopolanie, i zewnętrznej – jak widzą Wielkopolan mieszkańcy innych regionów, takich jak Mazowsze czy Podlasie.
Zobacz również
Celem kampanii jest przypomnienie Wielkopolanom, że ich kultura, sposób życia, pracy oraz nastawienie do świata są wyjątkowe i powinny być powodem do dumy. Jest to też podkreślenie, że właśnie dzięki takiemu podejściu do życia powstaje wyjątkowy wielkopolski Lech Pils.
W kampanii bierze udział znany prezenter Tomasz Kammel, który z mikrofonem w ręku ruszył najpierw w Wielkopolskę, a następnie na Mazowsze i Podlasie, by sprawdzić, jacy naprawdę są Wielkopolanie i jak są postrzegani.
– To jedna z pierwszych kampanii, która opiera się na formacie odwróconej sondy ulicznej oraz na quizach przedstawionych w formie spotów wideo. Odwrócona, ponieważ to przechodnie zadają Tomaszowi Kammelowi wylosowane przez siebie pytanie, które dotyczy ich samych, np.: czy wiem, co to jest „dynks” – mówi Magdalena Drzazga, founder & CEO agencji Chapter1.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Materiały do kampanii zostały nagrane w sześciu miastach – czterech w Wielkopolsce i dwóch poza nią. Poza prowadzącym sondę, zawodowym prezenterem – Tomaszem Kammelem, w spotach wystąpili autentyczni mieszkańcy Wielkopolski, Mazowsza i Podlasia.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Skierowana do Wielkopolan komunikacja będzie prowadzona w social mediach (Facebook, Instagram i YouTube) przy użyciu m.in. 30-sekundowych spotów oraz krótszych formatów wideo. Zostanie ona wsparta kampanią outdoorową, w ramach której w wielkopolskich miastach pojawią się citylighty oraz billboardy. Część billboardów ze specjalną kontekstową treścią będzie witać gości spoza regionu przy wjazdach do Wielkopolski. Billboardy „wjazdowe” są już tradycją kampanii Lecha Pils i świadectwem gościnności i otwartości Wielkopolan.
Za pomysł kampanii, jej przygotowanie oraz produkcję materiałów wideo odpowiada agencja Chapter1, która w tym zakresie współpracowała z domem produkcyjnym WorldVideo.
Działania reklamowe wystartowały i potrwają do października 2023 r.