„Streets raised us. Horses saved us.”, brzmi motto Compton Cowboys. Grupa kumpli z dzieciństwa wykorzystuje kulturę jeździecką, aby zwalczać negatywne stereotypy na temat społeczności etnicznych kalifornijskiego Compton, zachowując jednocześnie swoje tradycyjne dziedzictwo.
Zapomniana historia Black Cowboys z Compton sięga XIX wieku. Wtedy, co czwarty kowboj należał do afroamerykańskiej społeczności. W 1888 roku hrabstwo Los Angeles przekazało ziemię na miasto Compton, zastrzegając, że część terenów musi pozostać użytkami rolnymi. Tak powstała Richlands Farm, którą sto lat później – w latach 80. XX wieku – kupiła Mayisha Akbar. Agentka nieruchomości przeprowadziła się do Compton podczas brutalnych wojen gangów. Tam powstały podwaliny pod Compton Cowboys.
Zobacz również
– Jesteśmy tu, gdzie jesteśmy, dzięki koniom – mówi dziś jej bratanek Hook. – Zmieniamy życie dzieciaków, pokazując im, jak fajnie być zaangażowanym w życie lokalnej społeczności. Wiele osób nie dostało takiej szansy, jak my. Z ulic Compton trafili do więzienia, uzależnili się od narkotyków albo już nie żyją. Żeby uzdrowić naszą społeczność, uczymy kolejne pokolenie jeździectwa, żeby nasze dzieciaki wyrosły na porządnych ludzi – tłumaczy Hook, sam ojciec dwóch synów. Konie, na których jeżdżą Compton Cowboys, są najczęściej wykupywane z aukcji, gdzie byłyby sprzedane na rzeź. – Ratując konie, opiekując się nimi i dając im nowe życie, kowboje zyskują cel w życiu, dając nadzieję całej społeczności – opowiada jeden z kowbojów.
W Compton Cowboys działają Randy Savvy, współzałożyciel ruchu i muzyk znany z utworu „Colorblind”, oraz Stona Mane, którzy wystąpili w kampanii marek sportowych dostępnych w CCC. Obok nich pojawili się artyści, aktywiści i pasjonaci. Inkluzywny casting obejmuje modelkę, kaskaderkę i trenerkę Mię Rae, która tak, jak chłopaki z Compton, kocha konie, deskorolkarza Caleba, poetę i surfera Dylana, Jackie, która kolekcjonuje ubrania vintage, oraz artystkę Izzy.
Na zdjęciach – jednocześnie poetyckich i reporterskich – bohaterowie pozują w ubraniach i dodatkach z kolekcji sportowych na sezon wiosna-lato 2022. W ofercie CCC znajdziemy takie marki jak: Adidas, Puma, Reebok, Vans, Converse, Champion oraz Fila i Asics – nowe marki w portfolio CCC. Jakie trendy lansują topowe brandy?
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
W kolekcji Champion, którą pokochała generacja Z, dominują modele z logo: bluzy, t-shirty, plecaki i nerki. Reebook i Puma także czerpią z oldschoolowego designu, nadrukowując na dresowe ubrania wyraziste logotypy. Przebojem Fila są masywne, białe sneakersy na traperowej podeszwie, a w ofercie Asics znajdziemy modele, które z powodzeniem sprawdzą się jako dodatek do codziennej stylizacji, ale także profesjonalne buty do biegania.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Kolekcje wiodących marek sportowych na sezon wiosna-lato 2022 są już dostępne w sklepach CCC, na ccc.eu i w aplikacji mobilnej.
Zdjęcia: Harrison Boyce
Modele: Randy Savv, Stone Mane, Mia Rae, Caleb, Dylan, Eniola Abioro, Izzy, Jackie
Stylistka: Ewelina Gralak
Scenografia: Rebekka Fellah
Makijaż: Wilson
Włosy: Łukasz Pycior
Marketing director: Katarzyna Krawczyk / CCC
Art director: Maria Mastalerz / CCC
Produkcja: Bartosz Majkowski / CCC
Dom produkcyjny: Warsaw Creatives
Artykuł powstał we współpracy z CCC.