LEGO stworzyło model skanera do rezonansu magnetycznego. Zestawy trafią do szpitali, aby zmniejszyć strach dzieci

LEGO stworzyło model skanera do rezonansu magnetycznego. Zestawy trafią do szpitali, aby zmniejszyć strach dzieci
Model skanera MRI pozwoli w kreatywny sposób wytłumaczyć najmłodszym pacjentom, na czym polega rezonans magnetyczny. Dzięki temu badanie będzie bardziej zabawne i mniej przerażające.
O autorze
1 min czytania 2022-01-31

fot. lego.com

Rezonans magnetyczny to niejednokrotnie podstawa diagnostyki wielu chorób – i choć przebiega bezboleśnie – wśród najmłodszych pacjentów często budzi negatywne emocje. Erik Ullerlund Staehr to jeden z pracowników LEGO, który wpadł na pomysł, jak w ciekawy i angażujący sposób przygotować dzieci do badania i zmniejszyć związany z nim stres. Firma zaprojektowała model skanera MRI z klocków LEGO, który otrzymają lokalne szpitale. Dzięki temu lekarze zapoznają małych pacjentów z działaniem urządzenia i pokażą, że skaner wcale nie jest tak groźny, jak się wydaje.

Model skanera MRI został zaprojektowany wyłącznie na potrzeby hospitalizowanych dzieci, zatem nie trafi do regularnej sprzedaży. Obecnie firma zleca zespołom LEGO na całym świecie budowanie edukacyjnych zestawów w celu dystrybucji do lokalnych szpitali.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Fraser Lovatt to jeden z pracowników LEGO, który niedawno zmierzył się ze złożeniem jednego z zestawów skanera MRI i zaprezentował efekty swojej pracy w mediach społecznościowych. 

Model przedstawia dwa kluczowe dla przebiegu badania miejsca – w jednym z nich znajduje się okrągła maszyna, do której podjeżdża pacjent w obecności lekarki. Druga sala to miejsce dla lekarza, który odczytuje wyniki badania.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Skaner z klocków LEGO można otworzyć, aby przekonać się, co kryje się w jego wnętrzu i jak będzie przebiegał proces badania. Całość modelu składa się z białych, szarych i niebieskich elementów, aby jak najwierniej odzwierciedlić szpitalną przestrzeń.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS
Honda również postanowiła umilić dzieciom pobyt w szpitalu. Firma stworzyła mały samochód elektryczny, którym najmłodsi pacjenci mogą odbywać przejażdżki po szpitalnych korytarzach i na chwilę zapomnieć o stresie związanym z hospitalizacją. 

PS 2
LEGO przekazało zestaw klocków dziecku w potrzebie za każdą gwiazdkę zbudowaną i udostępnioną w mediach społecznościowych lub w serwisie LEGO Life przy użyciu hashtagu #BuildToGive.