Kampania Lenovo Polska i AMS realizowana jest w obiegu zamkniętym, tzn. po zakończeniu kampanii materiały reklamowe zostaną poddane 100% certyfikowanemu recyklingowi. To kolejny krok Lenovo w dążeniu do zapewnienia kompensacji wpływu działalności na planetę dzięki promowanej aktualnie przez markę rewolucyjnej usłudze CO2 Offset.
W ramach usługi CO2 Offset klient otrzymuje gwarancję kompensacji emisji CO2 opartej na obliczeniu wagi faktycznej emisji dwutlenku węgla przez urządzenie do atmosfery. Kompensacja jest oparta na wyliczonej emisji dwutlenku węgla przez produkt w trakcie średniego, trwającego 5 lat użytkowania komputera i obejmuje również proces produkcji i wysyłki sprzętu. W ramach realizacji tej usługi Lenovo realizuje nowe lub rozbudowuje istniejące projekty, które przyczyniają się do redukcji CO2, pozyskiwania odnawialnej energii i wspierają ochronę środowiska.
Zobacz również
– Już teraz ponad 9 milionów kilogramów materiałów pochodzących z recyklingu zostało wykorzystanych do produkcji naszych najnowszych modeli komputerów. Tworzymy nowe technologie produkcji, by zmniejszyć emisję CO2 i wspieramy działania, które się do tego przyczyniają. Ułatwiamy swoim klientom włączanie się w proces odbudowy środowiska m.in. oferując urządzenia z usługą CO2 Offset w standardzie – mówi Mikołaj Bobiński, large enterprise leader w Lenovo Polska.
– Neutralność emisyjna naszych produktów to nie odległy plan, tylko codziennie realizowany z powodzeniem cel. Stawiamy również na reklamę spójną z wizją naszej marki – ekologiczną i wspierającą środowisko – taką jak ekologiczne rozwiązania od AMS – dodaje.
Lenovo postawiło na reklamę współgrającą ze swoją filozofią, korzystając z jedynej na rynku EKO oferty AMS dla odpowiedzialnych i prośrodowiskowych reklamodawców, którym bliska jest idea zrównoważonego rozwoju i ochrony planety. Globalny lider technologiczny skorzystał z możliwości przeprowadzenia kampanii na stworzonych wspólnie z AMS wiatach pokrytych zielonym dachem, które redukują CO2, magazynują wodę deszczową w zabetonowanym środowisku miast, obniżają temperaturę pod wiatą w upalne dni i są przyjazne dla ptaków. Ponadto plakaty umieszczone na nośnikach Premium Citylight AMS biorących udział w kampanii, zostały wydrukowane na papierze G-print. Jest to papier wyprodukowany w pełni z naturalnych składników, poddawany w 100% recyklingowi, a proces jego powstawania jest neutralny pod względem emisji CO2.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
– Myślenie w kategoriach eko i zmiana oferty to już nie wybór, a obowiązek przedsiębiorstw – mówi Tomasz Muraszko, head of product marketing w AMS. – Konsumenci chcą utożsamiać się z markami, które podzielają ich indywidualne wartości, dlatego od lat tworzymy rozwiązania, pomagające reklamodawcom komunikować się spójnie z ich ekologicznym pozycjonowaniem. Jako lider reklamy Out-of-Home rozbudowaliśmy naszą ofertę produktów i obecnie mamy aż 5 kompleksowych rozwiązań ekologicznych. Wybór oferty AMS przez Lenovo dowodzi, że proponowane rozwiązania z sukcesem pozwalają markom realizować ekologiczne zobowiązania – dodaje.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
AMS jest pionierem stosowania ekologicznych rozwiązań w branży OOH. Na EKO ofertę firmy składają się: system EKO wiat z dachami rozchodnikowymi w sześciu miastach, EKO Premium Citylight – prośrodowiskowa reklama połączona z sadzeniem drzew, EKO słupy – największa w Polsce sieć słupów zasilanych energią słoneczną, EKO Busback – miejska reklama w ruchu na zero- i niskoemisyjnych pojazdach komunikacji publicznej oraz EKO Backlight – zestaw proekologicznych rozwiązań obejmujących m.in. zmniejszenie smogu świetlnego oraz certyfikowany ekologicznie druk materiałów reklamowych.
AMS posiada certyfikaty poświadczające uczestnictwo w systemie gwarancji sprzedaży energii z ekologicznych źródeł. W 2022 r. firma przystąpiła do programu EKO Premium Tauron i korzysta z energii elektrycznej, która w 100% pochodzi ze źródeł odnawialnych. W 2021 r., dzięki udziałowi w programie EKO Biznes, AMS zakupił od Tauron energię pochodzącą z ekologicznych źródeł, zmniejszając emisję CO2 o 464 tony.
Za „zielone” przystanki, EKO słupy solarne, EKO Backlighty i inne działania przyczyniające się do zmniejszenia śladu węglowego AMS otrzymał w 2021 r. Carbon Footprint Challenge Award. Ponadto EKO wiata oraz EKO słup zostały finalistami konkursu Dobry Wzór 2021.