Z najnowszych badań wynika*¹, że ponad połowa (52%) graczy identyfikuje się ze swoim internetowym alter ego bardziej niż z prawdziwą tożsamością. Zainspirowane tą podwójną osobowością, Lenovo nawiązało współpracę z artystą komiksowym i projektantem gier Salvą Espínem, w trakcie której została stworzona kolekcja limitowanych naklejek, łączące świat online i offline.
Świat cyfrowy rzeczywiście jest „matrixem” świata rzeczywistego – badania przeprowadzone przez Lenovo wykazały, że gracze czują się najbardziej autentyczni, gdy grają w domu (58%), a następnie podczas spotkań towarzyskich z przyjaciółmi i rodziną (52%) oraz uczestnicząc w innych osobistych hobby i zainteresowaniach (46%).
Zobacz również
Ponieważ prawie 60% graczy decyduje się zachować swoje życie związane z grami do czasu zakończenia pracy, wyniki badań wykazały, że niektóre zawody czują się najbardziej autentyczne podczas grania w określone gatunki gier. Według badania Lenovo, pracownicy biurowi (44%), pracownicy sektora medycznego i opieki zdrowotnej (42%), pracownicy sektora finansowego (38%) oraz pracownicy naukowi (40%) czują się najbardziej autentyczni, gdy grają w gry strategiczne. Ponadto, osoby pracujące w sektorze komputerowym czują się najbardziej autentyczne grając w gry RPG (45%), a twórcy (40%) wybierają gry fabularne.
Wielu graczy prowadzi podwójne życie, ale rzadko kiedy ta dwoistość jest celebrowana. Wychodząc naprzeciw tej mentalności, Lenovo Legion nawiązało współpracę z Salvą Espínem, artystą komiksowym i projektantem gier, znanym ze współpracy z Marvelem przy takich postaciach jak Deadpool, She-Hulk, X Men i Wolverine, aby stworzyć serię naklejek „Second Skin”.
– To niesamowite uczucie być częścią projektu, który pozwolił mi oddać się wszystkim moim pasjom: projektowaniu, grom i technologii. Bardzo podobał mi się cały proces twórczy, ścisła współpraca z zespołem Lenovo w celu stworzenia pięciu projektów, które najlepiej ilustrują wyniki ankiety. Mój Lenovo Legion 7 posiada już naklejkę, która reprezentuje dwoistość między moim zawodowym „ja” a moim gamingowym „alter ego” i nie mogę się doczekać, aby zobaczyć, jak te projekty staną się częścią laptopów tysięcy ludzi! – powiedział Salva Espín.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Naklejki są zestawieniem tego, jak wyglądałoby nasze życie, gdybyśmy przez cały czas przyjmowali nasze internetowe, autentyczne ja. Od Maga na kawie po rycerza sprawdzającego swój ekwipunek medyczny – te naklejki mają zachęcić graczy do przyjęcia swoich alter ego, niezależnie od tego, w jaką postać się wcielił.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Praca z Salvą nad kampanią Second Skin sprawiła nam wiele radości. Jako marka, która zawsze pasjonowała się wspieraniem graczy, aby dokonywali niesamowitych rzeczy – zarówno w grze, jak i w życiu – naszą ambicją jest, aby naklejki Second Skin zachęcały naszą społeczność do bycia autentycznym „ja”, bez względu na to czy są pracy, czy w połowie bitwy. Naklejki na laptopy są wyrazem naszej osobowości, a w tych projektach Salva zdołał genialnie uchwycić zderzenie obu światów. Mamy nadzieję, że rozprzestrzenią tyle radości, ile przyniosły nam – komentuje Alberto Spinelli, chief marketing officer, Lenovo EMEA
–Badania te wskazują na ważną prawdę o roli doświadczeń związanych z grami w życiu wielu ludzi jako źródła zabawy, bogatych połączeń społecznych i prawdziwego wyrażania siebie. Społeczności, które tworzą się wokół gier i doświadczeń związanych z graniem, nie mają sobie równych i cieszymy się, że możemy współpracować z Lenovo, aby uczcić graczy przenoszących swoje prawdziwe ja na inne aspekty życia poprzez Savage Stickers – komentuje Christian Dotzauer, EMEA marketing lead, AMD.
Ostateczna naklejka zostanie stworzona przez społeczność Lenovo Legion Gaming. Każdy może przesłać swój szkic własnego alter ego, po prostu odpowiadając na wątek społecznościowy i przesyłając swoje dzieło. Termin nadsyłania zgłoszeń upływa 26 stycznia 2023 roku. W tym momencie Salva osobiście wybierze swojego faworyta, a następnie będzie współpracował ze zwycięzcą, aby przekształcić jego koncepcję w ostateczny projekt Second Skin.
Więcej informacji o akcji i zgłoszeniach dostępne jest na stronie gaming.lenovo.com.
*Badania przeprowadzone przez Censuswide z udziałem łącznie 7 010 respondentów w Wielkiej Brytanii, Francji, Niemczech, Hiszpanii, Włoszech, Polsce, Holandii i Szwecji we wrześniu 2022 r.