Levi’s rusza z własnym second handem – marka odkupi od klientów stare ubrania

Levi’s rusza z własnym second handem – marka odkupi od klientów stare ubrania
Marka Levi's ruszyła z nowym programem stworzonym z myślą o naszym środowisku – w ramach inicjatywy Levi's Second Hand brand będzie odkupować od klientów stare ubrania, odświeżać je, a następnie ponownie wystawiać na sprzedaż.
O autorze
1 min czytania 2020-10-07

W dzisiejszych czasach niesamowicie cieszą inicjatywy marek, które tworzone są z myślą o naszym środowisku. Wiadomo przecież, że firmy odzieżowe zarabiają na tym, że sprzedają nam ubrania, buty czy też torebki  – sztuką jest więc wymyślanie sposób, które przyniosą marce pewien zysk i jednocześnie będą w jakiś sposób zrównoważone, a przede wszystkim nie będą wywierały negatywnego wpływu na naszą planetę.

Przykładem tego jest najnowsza inicjatywa marki Levi’s, która to ruszyła z własnym second handem. W ramach programu każdy klient będzie mógł oddać swoje stare jeansy oraz inne ubrania, a w zamian otrzyma kartę podarunkową. Co prawda kartę wykorzystać będzie można na zakup nowych ubrań marki, lecz po jakimś czasie będziemy mogli je ponownie firmie „odsprzedać”. Ważne bowiem, aby były one stale w obiegu, a nie zostały wyrzucone na śmietnik.

Oczywiście te ubrania, które oddamy marce w ramach programu zostaną oczyszczone, a następnie wystawione na sprzedaż po odpowiednio obniżonej cenie.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Jak zaznaczyła marka, zakup pary jeansów w ramach programu Levi’s Second Hand pozwali zaoszczędzić około 80% emisji dwutlenku węgla i 700 gram odpadów w porównaniu do zakupu nowej pary spodni. 

Na tę chwilę usługa dostępna jest wyłącznie w Stanach Zjednoczonych, ale mamy nadzieję, że już wkrótce pojawi się również w Polsce.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Prawdopodobnie jeszcze w tym roku w Szwecji pojawi się pierwszy sklep sieci IKEA, w którym sprzedawane będą meble z drugiej ręki. W ten sposób marka chce walczyć z nadmierną konsumpcją i marnotrawstwem produktów.

PS2

Pre-owned, bo taką nazwę nosi nowa funkcja Zalando, umożliwia klientom sprzedawanie i kupowanie rzeczy z drugiej ręki. Na polskim rynku pojawi się już na początku października.

PS3

Na warszawskich Bielanach pojawiła się Podzielnia, czyli nowe miejsce w duchu zero waste, w którym każdy może zostawić swoje rzeczy, których nie używa i jednocześnie znaleźć coś „nowego” dla siebie.