Informacje na temat funkcji Pre-owned po raz pierwszy pojawiły się w lutym br. Już wkrótce, bo na początku października, oferta zostanie oficjalnie uruchomiona w Polsce, Belgii, Francji i Holandii.
Dzięki Pre-owned klienci mogą z łatwością sprzedawać swoje ubrania, buty, dodatki, których już nie noszą, bezpośrednio na Zalando, korzystając z darmowej wysyłki. Mogą również nabywać produkty z drugiej ręki od innych użytkowników.
Zobacz również
Co ciekawe, po sprzedaży odzieży, klienci mogą wybrać, czy wolą otrzymać kartę podarunkową na Zalando o odpowiedniej wartości, czy chcą wesprzeć jedną z dwóch partnerskich organizacji charytatywnych – Czerwony Krzyż lub WeForest.
Wszystkie artykuły używane będą sprawdzane pod kątem jakości zanim staną się asortymentem dostępnym dla milionów klientów. Co więcej, zgodnie z polityką Zalando, wspierającą zrównoważony rozwój, we wszystkich zamówieniach z kategorii Pre-owned wykorzystywane są wolne od plastiku opakowania z papieru pochodzącego z recyklingu.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Uruchomieniu oferty Pre-owned towarzyszyć będzie kampania marketingowa zatytułowana Zmień[my] świat mody, zachęcająca klientów do sprzedawania, znajdowania i nadawania nowego stylu unikalnym artykułom modowym. Kampania prowadzona będzie na kanałach Zalando i w mediach społecznościowych na wszystkich sześciu rynkach oferty odzieży używanej.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS
Zalando jest pierwszą platformą, która zastosowała moduł Higg Brand & Retail Module stworzony przez Sustainable Apparel Coalition, dzięki któremu ocena zrównoważonego rozwoju będzie obowiązkowa dla marek własnych firmy oraz marek partnerskich.
PS2
Na warszawskich Bielanach pojawiła się Podzielnia, czyli nowe miejsce w duchu zero waste, w którym każdy może zostawić swoje rzeczy, których nie używa i jednocześnie znaleźć coś „nowego” dla siebie.