Rozwój digital marketingu – spotęgowany przez pandemię, kolejne lockdowny i wzrost zainteresowania biznesem oraz zakupami online – sprawił, że rynek SEO jest nienasycony specjalistami tej dziedziny.
Obecnie dużo osób chce się przebranżowić, pracować niezależnie od miejsca zamieszkania. SEO, czyli optymalizacja witryn pod wymagania wyszukiwarek, z roku na rok zyskuje na znaczeniu i popularności. Coraz więcej firm dostrzega zalety tego działania i albo rozszerza swój zespół o stanowisko SEO specjalisty, albo szuka zajmujących się tym freelancerów. W obu przypadkach – junior SEO specjalista – ma szansę odpowiedzieć na ich potrzeby – mówi Barbara Słodyczko – HR biznes partner w Artefakcie.
Zobacz również
Jakie są korzyści dla firmy z korzystania SEO?
- Większa widoczność witryny oraz jej wiarygodność.
- Promocja oferty – wzrost liczby użytkowników odwiedzających stronę, konwersji i wartości koszyka.
- Zwiększenie liczby słów i fraz, dzięki którym użytkownik znajdzie serwis w wyszukiwarkach.
- Kształtowanie stabilnej i długookresowej strategii przekładające się na wzrost ruchu organicznego.
- Efektywnie działający serwis, dzięki wprowadzaniu optymalizacji na stronie np. poprawa szybkości ładowania strony.
Gdzie jest zapotrzebowanie na specjalistów SEO?
Specjalista SEO może pracować m.in. w agencjach SEO, w agencjach marketingowych, w software house’ach, bezpośrednio w klienta albo rozwijać swoją stronę internetową. Nieważnie, gdzie pracuje pozycjoner, czy w wewnętrznym dziale marketingowym, czy w agencji SEO, może on realnie wspierać biznesy. Pozycjoner powinien wiedzieć, jak:
- działa wyszukiwarka Google,
- dopasować kluczowe frazy do specyfiki branży,
- dokonać analizy strony internetowej,
- obsługiwać narzędzia Google,
- przygotować strategię działań SEO,
- przeprowadzić działania optymalizacyjne w zakresie fraz kluczowych i contentu, struktury strony i linkowania.
Branża SEO rozwija się bardzo dynamicznie, zmiany zachodzą w niej nieustannie. Ogłoszenia o pracę wskazują, że warto łączyć znajomości zasad SEO z programowaniem. W blisko 70% ogłoszeń na junior SEO specjalistę znajomość PHP, HTML-a oraz CSS-a jest wskazywana jako wymóg. 9- tygodniowy kurs bazuje na wymogach przyszłych pracodawców i dlatego poza kompetencjami SEO uczestnik rozbuduje podstawową wiedzę na temat PHP, HTML-a i CSS-a oraz WordPressa.
Zauważyliśmy, że na rynku jest niewiele możliwości zdobycia wiedzy i umiejętności w zakresie pozycjonowania. Brakuje specjalistycznych kierunków studiów czy kursów i szkoleń, które obok teorii dają możliwość praktycznego poznania i doświadczenia, czym jest SEO. Jako agencja z ponad 10-letnim doświadczeniem na rynku zdecydowaliśmy się wyjść naprzeciw potrzebom rynku i razem z Coders Lab oraz innymi agencjami SEO dać szansę na zdobycie umiejętności niezbędnych do rozpoczęcia pracy jako młodszy specjalista SEO – Julia Kachlicka, learning project coordinator w Grupie TENSE.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Kurs Specjalista SEO to nie jest kolejne szkolenie czy e-learning. To intensywny i praktyczny rozwój w obszarze pozycjonowania oraz szansa na rozpoczęcie pracy jako młodszy specjalista SEO w agencjach z bogatym doświadczeniem. Pracownicy współorganizatorów, którzy będą wykładowcami kursu, są wykwalifikowanymi trenerami oraz mają wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń i działają w branży SEO. Po zakończeniu kursu najlepsi absolwenci będą mieli możliwość zatrudnienia w partnerskich agencjach, dodatkowo zatrudnieni mogą liczyć na całkowity zwrot kosztów inwestycji w kurs.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Coders Lab ma 8-letnie doświadczenie na rynku kursów IT. Wiedzą, które metody zdobywania wiedzy są najskuteczniejsze.
Studia kierunkowe, samodzielne kursy oraz szkolenia prowadzone przez wykładowców przez lata odbywały się głównie stacjonarnie. Dziś przeniosły się również do internetu. Znacznie przyspieszyło także tempo nauki. Programy studiów nie nadążają za zmianami programowymi i aktualizacją materiałów dydaktycznych. Mnogość nowych technologii, rozwiązań, a także narzędzi powoduje, że znacznie szybciej dezaktualizują się także samodzielne kursy online utrwalone np. na wideo. Intensywne kursy i szkolenia prowadzone przez wykładowców minimalizują to ryzyko. Jest to możliwe dzięki doświadczonym prowadzącym, którzy, będąc praktykami danej branży, dzielą się swoją wiedzą techniczną, ale też przekazują cenne wskazówki na temat specyfiki pracy w danej dziedzinie, a także aktualnych trendów. Kurs Specjalista SEO łączy w sobie naukę zdalną oraz spotkania z wykładowcami, mentorami i grupą. Dzięki temu gwarantujemy możliwość wymiany doświadczeń, wzajemnego wspierania się i współpracy, co daje najlepsze i najtrwalsze rezultaty – mówi Marcin Tchórzewski, CEO Coders Lab.
Od dłuższego czasu obserwuje się rozwój branży SEO, a co za tym idzie, rosnące zapotrzebowanie na wykwalifikowanych specjalistów. Dzięki współpracy liderów branży SEO i szkoły IT ludzie, którzy chcą się przebranżowić się i zmienić pracę, mają taką możliwość. Kandydaci po zakończeniu 9- tygodniowego kursu mogą aplikować na stanowiska juniorskie. To jedyny kurs, na którym uczestnik pozna narzędzia SEO i rozbuduje podstawową wiedzę na temat PHP, HTML-a i CSS-a oraz WordPressa.