TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Lidl Polska: chcemy mieć wpływ na przyszłość kolejnych pokoleń

O autorze
4 min czytania 2021-09-09

Odpowiedzialna firma może więcej i ma wpływ na to, co dzieje się w naszym otoczeniu. Kierując się tym hasłem, Lidl Polska wdrożył strategię zrównoważonego rozwoju na lata 2020-2025, która wyznacza priorytety w działaniach CSR firmy. Najnowsza, druga odsłona Raportu Zrównoważonego Rozwoju to przekrojowe, obszerne zestawienie wszystkich działań w tym zakresie. Dokument podzielono na cztery kluczowe obszary odpowiedzialności Lidl Polska. Starania marki zostały dostrzeżone przez konsumentów, którzy przyznali jej pierwsze miejsce w rankingu najbardziej wyróżniających się sieci w zakresie zrównoważonego rozwoju.

 

Siła oddziaływania Lidl Polska

Lidl Polska od wielu lat towarzyszy Polakom podczas codziennych zakupów, oferując produkty wysokiej jakości w niskich, lidlowych cenach. Równolegle sieć angażuje się w obszary ważne społecznie, czyniąc tym samym otoczenie bardziej przyjaznym, a przyszłość kolejnych pokoleń – lepszą. Wyznacza trendy także w sferze standardów odpowiedzialności społecznej. Starania firmy w tym zakresie zostały podsumowane w najnowszym, drugim z kolei Raporcie Zrównoważonego Rozwoju Lidl Polska. Publikowany dokument opisuje liczne działania, procesy oraz inicjatywy sieci. Raport dotyczy okresu obrotowego od 1.03.2019 do 28.02.2021 i został opracowany według wytycznych standardu raportowania GRI.

– Raport to podsumowanie najważniejszych działań wynikających z naszego podejścia do celów zrównoważonego rozwoju oraz odpowiedzialnego biznesu, które realizujemy w czterech obszarach: „zasoby i rolnictwo”, „przetwarzanie i łańcuch dostaw”, „procesy Lidl Polska”, a także ”klienci i społeczeństwo”. Przedstawiliśmy w nim również nasze cele na przyszłość, które są ważne zarówno dla nas, jak i dla naszych interesariuszy. Nasza strategia CSR wyznacza priorytety w naszej codziennej działalności tj. przeciwdziałanie zmianom klimatu, zmniejszenie zużycia surowców, promowanie zrównoważonej konsumpcji, walka z marnowaniem żywności, poprawa dobrostanu zwierząt, a także ochrona naturalnych siedlisk przyrodniczych oraz różnorodności biologicznej. Przygotowanie tak obszernego raportu jest wielkim przedsięwzięciem, które wymaga ogromnego zaangażowania i pracy całego zespołu. Czujemy ogromną satysfakcję, mogąc pokazać światu efekty tych działań, tym bardziej, że raport w znacznej mierze odnosi się do roku 2020 – zdominowanego przez pandemię SARS-CoV-2. Był to dla nas sprawdzian solidarności, zaufania oraz umiejętności działania w nieprzewidywalnych warunkach. Zdaliśmy go w wielkim stylu – mówi Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications and CSR Lidl Polska.

W trosce o lepsze jutro

W 2019 r. Lidl Polska opublikował swoją strategię CSR na lata 2020-2025. W nawiązaniu do niej,  wszystkie działania prowadzone są zgodnie z ideą „W trosce o lepsze jutro”. W ten sposób firma wspiera inicjatywy na rzecz społeczności i środowiska naturalnego. Sieć ma bowiem świadomość, że odpowiedzialna firma musi rozwijać się w sposób zrównoważony –  z poszanowaniem potrzeb swojego otoczenia. Pod hasłem „W trosce o lepsze jutro” kryje się zatem więcej niż tylko jakość i zrównoważone pochodzenie produktów, walka z marnowaniem żywności, promocja dobrych nawyków żywieniowych i minimalizowanie negatywnego wpływu na środowisko. To również społeczne zaangażowanie i długofalowa współpraca z organizacjami pozarządowymi.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Cztery kluczowe filary odpowiedzialności Lidl Polska

Strategia zrównoważonego rozwoju Lidl Polska została podzielona na cztery obszary:

Słuchaj podcastu NowyMarketing

1. Zasoby i rolnictwo

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Lidl Polska przy wytwarzaniu swoich produktów polega na uprawie i zbiorach płodów rolnych, hodowli zwierząt i rybołówstwie. Sieć dąży do czynnego wspierania poprawy warunków życia zwierząt gospodarskich, a także wspiera odpowiedzialne rolnictwo. Wraz z dostawcami i partnerami angażuje się w ochronę naturalnych siedlisk przyrodniczych oraz różnorodności biologicznej. Firma zobowiązała się, że do końca 2025 r. 100% ryb sprzedawanych pod jej marką własną w stałym asortymencie będzie certyfikowanych zgodnie ze standardem ASC/MSC, jak również będzie dążyła do wycofania ze sprzedaży jaj z chowu klatkowego.

Lidl przyczynia się również do ochrony zasobów słodkiej wody. W 2021 r. opublikował „Politykę wodną w sektorze zakupów towarów handlowych”, dzięki której chce skutecznie ograniczyć zużycie i zanieczyszczenie wody w swoich łańcuchach dostaw.

2. Przetwarzanie i łańcuch dostaw

Dalsze przetwórstwo płodów rolnych oraz związane z nim procesy produkcyjne i transportowe mają określone skutki ekologiczne i społeczne. Lidl Polska chce przyczynić się do stopniowego ulepszania standardów środowiskowych i społecznych. W tym celu zmniejsza zużycie surowców wszędzie, gdzie jest to możliwe oraz uwzględnia koncepcję recyklingu w swoich procesach produkcyjnych. Ponadto Lidl realizuje strategię REset Plastic, która zakłada, że do 2025 r. firma zmniejszy zużycie plastiku w opakowaniach do 20%, a 100% plastikowych opakowań marek własnych będzie w maksymalnym stopniu zdatnych do recyklingu.

Dodatkowo do 2030 r. Lidl zamierza zredukować swoje emisje operacyjne we wszystkich krajach obecności marki o 80% (w porównaniu z 2019 r.).

3. Procesy Lidl Polska

Procesy realizowane przez Lidl Polska w centrach logistycznych i sklepach to sposób, w jaki marka uczestniczy w ochronie klimatu, oszczędzaniu zasobów oraz redukcji marnotrawstwa żywności. W swoich obiektach stosuje wiele ekologicznych rozwiązań, w tym m.in.: panele fotowoltaiczne, odzysk ciepła z urządzeń chłodniczych, rekuperację oraz w pełni energooszczędne oświetlenie LED.

Sieć dąży do ograniczania marnowania żywności w swojej działalności operacyjnej, a także zachęca klientów do przemyślanych zakupów i angażuje się w akcje edukacyjne. W celu ograniczenia marnowania żywności Lidl wdrożył m.in. autorski projekt „Kupuję, nie marnuję”.

Lidl Polska angażuje się również w sprawy dobrostanu i ochrony zdrowia pracowników swoich sklepów oraz biur, którym oferuje dobre warunki pracy, a także bogaty pakiet prawie 20 benefitów. Dla sieci równość płacowa i jej promocja jest priorytetem. Co roku wśród dostawców przyznawana jest nagroda LIDL FAIR PAY.

4. Klienci i społeczeństwo

Celem Lidl Polska jest zapewnienie klientom dostępu do zdrowej żywności. Sieć stale rozszerza ofertę produktów BIO, z certyfikatem Fairtrade, o obniżonej zawartości soli i cukru, a także wprowadza roślinne produkty neutralne dla klimatu oraz rozszerza ofertę artykułów z oznaczeniem „Produkt polski”. 

Lidl Polska prowadzi inicjatywy w obszarze społeczności lokalnych, wspierając liczne organizacje działające na rzecz zrównoważonego rozwoju. Od 12 lat gra z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy, której przekazał wraz z klientami i pracownikami łącznie ponad 33 mln zł. W celu przeciwdziałania niedożywieniu oraz marnowaniu żywności długofalowo współpracuje m.in. z Federacją Polskich Banków Żywności oraz Caritas Polska, z którymi organizuje zbiórki żywności i akcje edukacyjne.

Działania w zakresie odpowiedzialności społecznej Lidla zostały dostrzeżone przez konsumentów. To wniosek z badania przeprowadzonego przez niezależną agencję Inquiry.  Jak wynika z raportu „Zrównoważony rozwój w handlu i zachowania konsumenckie” Lidl znalazł się na pierwszym miejscu w rankingu najbardziej wyróżniających się sieci w zakresie zrównoważonego rozwoju. Ponadto opracowanie udowadnia, iż klienci w Polsce zaczynają coraz bardziej zwracać uwagę na starania firm w tym temacie i ma to wpływ na ich decyzje zakupowe.

Szczegółowe zestawienie aktywności Lidl Polska w obszarze zrównoważonego rozwoju, w podziale na strategiczne obszary działalności, znajduje się w Raporcie Zrównoważonego Rozwoju dostępnym na stronie: https://www.lidl.pl/pl/gazetki/lidl-polska-raport-zrownowazonego-rozwoju-2021/view/flyer/page/1