W ramach przystąpienia do inicjatywy ONZ „Global Compact”, Lidl Polska zadeklarował realizację 10 podstawowych zasad programu z zakresu praw człowieka, praw pracowniczych, ochrony środowiska i przeciwdziałania korupcji. Realizacja założeń programu jest możliwa m.in. dzięki współpracy z rządem, administracją publiczną, sektorem prywatnym, organizacjami pozarządowymi i instytucjami naukowymi ONZ.
– Przystępując do „United Nations Global Compact”, potwierdzamy nasze długofalowe podejście do kwestii zrównoważonego rozwoju. Inicjatywa stwarza korzystne ramy organizacyjne dla prowadzenia działalności biznesowej w oparciu o zasady zrównoważonego rozwoju, pod względem ekonomicznym, ekologocznym i społecznym – mówi Aleksandra Robaszkiewicz, head of corporate communications Lidl Polska.
Zobacz również
Sieć Lidl Polska podkreśla, że respektowanie praw człowieka oraz ochrona środowiska naturalnego to elementarne zasady działalności i fundamenty strategii firmy – dotyczy to przede wszystkim zaopatrywania w towary. W swoich działaniach Lidl koncentruje się na realizacji społecznych i ekologicznych obowiązków wynikających z funkcjonowania sieci w całym łańcuchu wartości.
Lidl Polska stawia na transparentność. Z tego powodu o rezultatach i postępach wdrażanych działań firma informuje oraz będzie regularnie informować w raportach zrównoważonego rozwoju. Prowadzone przez Lidla analizy ryzyka umożliwiają dokonywanie oceny sytuacji na bieżąco. Pozwala to na dokładną identyfikację istniejących oraz potencjalnych zagrożeń w łańcuchu dostaw oraz na reakcję. Na tej podstawie, przy jednoczesnym uwzględnieniu dynamiki zmian warunków społecznych i ekologicznych związanych z zakupem towaru, Lidl stale rewiduje swoje działania oraz wprowadza uzasadnione optymalizacje.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]