Lidl Polska już po raz drugi został wybrany jako sieć z najlepszą ofertą zdrowych produktów w kategorii dyskontów w ramach ogólnopolskiego programu „Blix Awards – Wybór Konsumentów”. W ankiecie głos oddało blisko 110 tys. Polaków, oceniając sieci handlowe pod kątem atrakcyjności oferty zdrowych i ekologicznych produktów. To drugie wyróżnienie zdobyte w tegorocznej edycji programu Blix Awards, wcześniej sieć Lidl Polska została również wyróżniona w kategorii dyskontów jako „Prospołeczna sieć roku”.
Jesteśmy świadomi, jak ważne jest zdrowe odżywianie, dlatego od wielu lat edukujemy naszych klientów w tym zakresie. Dbamy również o to, by w naszych sklepach klienci mogli kupić zdrowe i wysokiej jakości produkty. W ramach Ryneczku Lidla każdego dnia oferujemy ponad 200 świeżych warzyw i owoców. Nasi kontrahenci są zobligowani do stosowania się do polityk zakupowych Lidl Polska oraz przestrzegania surowych norm jakościowych, np. w warzywach i owocach wymagamy o 2/3 mniejszej zawartości pozostałości środków ochrony roślin, niż dopuszczają regulacje UE. Naszą ofertę nieustannie rozszerzamy o nowe produkty z ekologicznych, BIO upraw oraz produkty roślinne oferowane w ramach Wege Strefy Lidla. Poprzez rozszerzanie asortymentu artykułów BIO i wege budujemy nie tylko zdrowe nawyki żywieniowe, ale też wpływamy na zmniejszenie śladu węglowego, do którego przyczynia się produkcja mięsa. Cieszymy się, że klienci doceniając nasze starania, wskazali Lidl Polska jako sieć oferującą zdrową żywność – komentuje Aleksandra Robaszkiewicz, head of corporate communications and CSR.
Zobacz również
Najnowsza kampania edukacyjna Lidl Polska oraz WWF Polska
Jednym z najnowszych działań promujących zdrowe odżywianie przez Lidl Polska jest trwająca obecnie kampania edukacyjna stworzona we współpracy z Fundacją WWF Polska. Lidl Polska i Fundacja WWF Polska połączyły siły, by wspólnie działać dla dobra środowiska – promują dietę przyjazną planecie Ziemi.
Jeśli zależy nam na planecie oraz naszej przyszłości już dzisiaj możemy podjąć kroki, które pozytywnie wpłyną na środowisko naturalne. Jedną ze zmian, które możemy dokonać, jest nasz jadłospis – wystarczy zacząć od ograniczania ilości spożywanego mięsa przy równoczesnym wprowadzeniu do naszej diety większej liczby porcji warzyw i owoców. Częstsza konsumpcja warzyw i owoców ma również dobry wpływ na zdrowie człowieka. Według głównych zaleceń Europejskiego Kodeksu Walki z Rakiem należy każdego dnia spożywać co najmniej 5 porcji różnych warzyw i owoców. Powinniśmy ograniczyć także spożycie produktów zawierających tłuszcze zwierzęce. Warto jednak podkreślić, że by faktycznie chronić naszą planetę, należy sięgać po sezonowe oraz lokalne warzywa i owoce. Na szczęście polskie pola, sady, szklarnie czy nawet lasy skrywają mnóstwo pysznych roślin, z którymi z łatwością skomponujemy wyśmienite i różnorodne posiłki.
W Lidl Polska na co dzień znajdziemy produkty – w tym warzywa i owoce – od polskich dostawców. Ponadto w ofercie dostępnych jest kilkaset produktów oznaczonych symbolem „Produkt polski”. Z kolei w ramach Ryneczku Lidla klienci znajdą ponad 200 świeżych warzyw i owoców, a w Wege Strefie Lidla dostępnych jest kilkadziesiąt roślinnych artykułów, które warto spróbować.
#PolecajkiNM cz. 28: Kreatywność w biznesie, różne twarze polskiego gracza, historia firmy Atlas
Lidl prospołeczną siecią roku
Wcześniej – również w programie „Blix Awards – Wybór Konsumentów” sieć Lidl Polska została wyróżniona jako „Prospołeczna sieć roku” w kategorii dyskontów.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Lidl Polska jako firma społecznie odpowiedzialna podejmuje wiele działań mających pozytywny wpływ na otoczenie, zarówno lokalnie jak i w skali całego kraju. Sieć przede wszystkim podejmuje aktywności w ważnych obszarach, takich jak zasoby i rolnictwo, przetwarzanie i łańcuch dostaw oraz klienci i społeczeństwo. Pod hasłem „W trosce o lepsze jutro” kryją się nie tylko jakość oraz zrównoważone pochodzenie produktów, walka z marnowaniem żywności oraz promocja dobrych nawyków żywieniowych, ale również społeczne zaangażowanie. Lidl Polska od wielu lat wspiera swoich strategicznych partnerów w organizowaniu akcji społecznych. Jest wieloletnim partnerem takich organizacji społecznych, jak: Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy (WOŚP), Caritas Polska, Federacja Polskich Banków Żywności czy Fundacja „Mam Marzenie”. Ponadto z myślą o komforcie osób ze spektrum autyzmu, jak i ich rodzin oraz opiekunów, we wszystkich sklepach Lidl Polska funkcjonują tzw. „ciche godziny”. Inicjatywa została opracowana przy współpracy z Fundacją JiM, która wspiera osoby ze spektrum autyzmu i ich bliskich.
Lidl Polska jest częścią lokalnych społeczności wszędzie tam, gdzie znajdują się sklepy sieci, jej magazyny, biura ekspansji oraz centrala. Sieć współpracuje nie tylko z ogólnopolskimi, ale również lokalnymi organizacjami społecznymi. Odpowiadając na ich potrzeby, Lidl Polska przeprowadza zbiórki żywności, przekazuje darowizny rzeczowe i finansowe oraz współorganizuje wydarzenia charytatywne i sportowe z udziałem klientów, pracowników i całych społeczności.