W handlu artykułami spożywczymi konieczne jest wykorzystanie zasobów w postaci materiałów transportowych i opakowaniowych. Każdy, kto wprowadza do obiegu plastik, ponosi również odpowiedzialność za jego dalsze wykorzystanie. Dlatego też Grupa Schwarz, do której należy Lidl Polska, od wielu lat angażuje się szczególnie w zbiórkę, segregację i recykling takich zasobów. Lidl Polska konsekwentnie realizuje wizję „mniej plastiku – obiegi zamknięte” i zobowiązał się do zmniejszenia zużycia plastiku do 20% do 2025 roku oraz do wytwarzania 100% opakowań marek własnych w formie maksymalnie możliwej do recyklingu.
Realizując strategię REset Plastic, Lidl Polska wprowadził nowe, bardziej ekologiczne opakowania na mięso mielone wieprzowe – dzięki tej zmianie uda się zredukować zużycie plastiku aż o 73%! Od teraz mięso mielone wieprzowe będzie oferowane w tzw. flowpacku, czyli trwałej folii taśmowej, która zapewnia hermetyczne opakowanie produktu. Folia nadaje się również do recyklingu, a opakowanie jest kompaktowe – flowpack zajmuje mniej miejsca zarówno w transporcie z magazynów do sklepów, jak również w torbach zakupowych klientów.
Zobacz również
Oferowane w nowym opakowaniu mięso wieprzowe jest oznaczone symbolem „Produkt polski” oraz pochodzi od polskiego dostawcy z Kaszub. Dostępne jest również w niskiej, atrakcyjnej cenie.