Lidl zdaje sobie sprawę, że każda plastikowa torba, butelka czy słomka ma znaczenie – bo na całym świecie są ich miliardy, dlatego sieć ogranicza ilość plastiku w opakowaniach marek własnych. Tylko w samym 2019 roku sieć zredukuje zużycie plastiku o ponad 800 ton. Firma postępuje odpowiedzialnie i planuje długoterminowo – pierwsze kroki zostały już postawione, a jeszcze więcej innowacyjnych działań przed siecią.
Teraz sieć Lidl zrobiła kolejny krok, by zredukować ilość wykorzystywanego plastiku – już od początku grudnia we wszystkich sklepach marki pojawią się pierwsze warzywa bio znakowane przy pomocy naturalnego brandingu, czyli z wykorzystaniem naturalnego światła. Będą to: bio dynia piżmowa oraz bio seler.
Zobacz również
Na czym dokładnie polega metoda naturalnego znakowania? Przede wszystkim, jest ona zupełnie bezpieczna – w żaden sposób nie oddziałuje na strukturę i wartości odżywcze produktów. Z wykorzystaniem skoncentrowanej wiązki światła na warzywie pojawia się „tatuaż”. W ten sposób warzywa bio będą dostępne bez opakowań, a informację o tym, że są to produkty bio znajdziemy bezpośrednio na skórce.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
– Od początku istnienia farmy realizujemy ideę rolnictwa ekologicznego, w ten sposób klienci Lidla w całej Polsce mają dostęp do świeżych warzyw i owoców BIO. Dzięki wieloletniej współpracy z Lidl Polska możemy nieustannie się rozwijać i wprowadzać nowe, innowacyjne rozwiązania. Naszym najnowszym projektem jest natural branding, czyli znakowanie owoców i warzyw naturalnym światłem. Cieszymy się, że właśnie udało nam się, wspólnie z siecią Lidl, wprowadzić na rynek pierwsze produkty oznaczone w ten sposób. Firma Lidl Polska umożliwiła realizację nowego projektu. Wartym podkreślenia jest fakt, że ten sposób znakowania w żaden sposób nie ingeruje w warzywa, są one pełnowartościowe. Co więcej, po obraniu skórka jest w pełni kompostowalna – mówi Łukasz Gębka, właściciel Farmy Świętokrzyskiej.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS
By przeciwdziałać marnowaniu żywności, Lidl zainicjował akcję „Kupuję, nie marnuję”, w ramach której sprzedawał produkty z krótkim terminem ważności o 50% taniej. Rozwiązanie początkowo testowane było w kilku sklepach sieci w Polsce, teraz poszerzone zostało o wszystkie markety.
PS2
Jakie inicjatywy z myślą o ochronie naszego środowiska realizuje Lidl? O proekologicznych działaniach polskiej sieci handlowej i nie tylko rozmawiamy z Aleksandrą Robaszkiewicz, head of corporate communication, Lidl Polska.