fot. lidl.co.uk
Zobacz również
Refillomat to narzędzie mające na celu minimalizowanie zużycia plastiku, dzięki ponownemu wykorzystaniu opakowań. Inteligentne stacje do napełniania to także sposób na oszczędzanie pieniędzy – klienci płacą bowiem tylko za produkt, a nie za kolejne opakowanie.
Dotąd refillomaty pojawiły się w sklepach sieci Carrefour, Rossmann oraz L’Occitane, gdzie można napełniać puste pojemniki płynnymi produktami. Kolejną siecią, która zdecydowała się na wprowadzenie maszyny refill, jest Lidl.
W jednym ze sklepów sieci, w brytyjskiej miejscowości Kingswinford, ruszyły właśnie 6-miesięczne testy stacji uzupełniania środków do prania. Maszyna z dotykowym ekranem pozwala uzupełnić specjalnie zaprojektowaną butelkę czterema różnymi detergentami marki Formil.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Jak skorzystać z refillomatu?
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Klienci mogą odebrać w sklepie swoją pierwszą specjalną butelkę, a następnie umieścić ją w maszynie, aby wypełnić ją płynnym produktem. Co istotne, klienci nie mogą w tym procesie korzystać z dowolnych butelek, ponieważ inteligentna maszyna rozpoznaje je automatycznie i uzupełnia wyłącznie dedykowane opakowania Formil.
Po zakończeniu procesu uzupełniania klient otrzymuje wydrukowany bilet z kodem kreskowym swojego produktu, aby opłacić go przy kasie. Podczas kolejnych zakupów wystarczy przynieść pustą butelkę, aby ponownie ją uzupełnić.
Lidl podkreśla, że użycie wielorazowej, nadającej się do recyklingu butelki pozwala zaoszczędzić 59 g plastiku na jedno użycie. Korzystanie z refillomatu umożliwia także zaoszczędzenie 20 pensów przy każdym uzupełnieniu butelki – w porównaniu do zakupu produktu jednorazowego użytku.
PS
Dołączając do inicjatywy Science Based Targets, Lidl opracował własne cele klimatyczne w różnych krajach. Strategia polega na unikaniu, ograniczaniu i kompensowaniu emisji w sklepach i w łańcuchach dostaw, aby wnieść pozytywny wkład w ochronę klimatu.