Równe traktowanie pracowników
Lidl Polska podkreśla, że dbałość o obszar pracowniczy i wspieranie załogi bez względu na płeć to od zawsze priorytet i jeden z filarów odpowiedzialności społecznej firmy. Świadczą o tym przyznawane co roku wyróżnienia, m.in. tegoroczna nagroda „Odpowiedzialny Pracodawca – Lider HR 2021”. Wspieranie równości płci stanowi nieodłączną część kultury organizacyjnej Lidl Polska. W 2020 r. Lidl Polska podpisał UN Women’s Empowerment Principles (WEPs). WEPs to wspólna inicjatywa UN Women i UN Global Compact, która koncentruje się w szczególności na wspieraniu i wzmacnianiu pozycji kobiet. W ten sposób firma postawiła kolejny symboliczny krok ku wzmacnianiu zasad równości płci.
Zgodnie z przyjętą polityką personalną sieć podkreśla bowiem, że wysokość płac nie powinna zależeć od płci czy wieku pracownika, lecz od czynników merytorycznych, takich jak wykształcenie, doświadczenie oraz umiejętności. Chcąc zwrócić uwagę na tę niezwykle istotne kwestie Lidl Polska nie tylko wdraża je w organizacji, ale także ma ambicje promowania ich poza swoją swoimi strukturami. Chcąc wyróżnić firmy, dla których zagadnienie to jest równie ważne, Lidl Polska wraz z międzynarodową firmą doradczą Korn Ferry ustanowiły nagrodę Lidl Fair Pay. W tym roku została ona przyznana już po raz trzeci, podczas ceremonii wręczenia nagród w dniu 21 września 2021, w trakcie kongresu European Circular Retail Congress 2021. Celem tej wyjątkowej nagrody jest wyróżnienie, zachęcanie i motywowanie firm do stosowania jednakowej polityki płacowej, do dzielenia się swoimi inicjatywami i do wspierania rozwoju rynku.
Zobacz również
– Prowadzimy transparentną politykę wynagradzania i otwarcie ją komunikujemy. Nie uznajemy przy tym odstępstw od równego wynagrodzenia kobiet i mężczyzn. Kładziemy nacisk na to, aby każdy pracownik wiedział, jak będą się kształtowały jego zarobki wraz ze stażem pracy oraz osiągnięciami. Swoimi działaniami chcemy także inspirować rynek do wprowadzania zmian i wspierania wyznawanych przez nas wartości – mówi Aleksandra Robaszkiewicz, head of corporate communications and CSR Lidl Polska.
Siła Lidl Polska tkwi w ludziach
Lidl wierzy, że siła tkwi w zespole. To dlatego sieć przykłada tak dużą wagę do równego traktowania swoich pracowników. Firma podkreśla, że jednym z filarów jej strategii społecznej odpowiedzialności jest właściwie prowadzona polityka personalna. W efekcie sieć może szczycić się ugruntowaną pozycją na rynku pracodawcy. Dzieje się tak za sprawą konkurencyjnych na rynku warunków zatrudnienia. Lidl Polska docenia zaangażowanie pracowników, oferując im wysokie zarobki – znacznie wyższe od średnich wynagrodzeń w handlu.
Dodatkowo osoby zatrudnione w organizacji, bez względu na stanowisko, mają do dyspozycji bogaty szereg benefitów pozapłacowych: prywatna opieka medyczna, ubezpieczenie grupowe, karta Multisport, szkolenia oraz wyprawka „dla maluszka” i pierwszoklasisty. W związku z nową odsłoną kampanii employer brandingowej sieć wprowadziła kolejny benefit skierowany do pracowników oraz ich rodzin – eTutor. To platforma do samodzielnej nauki języków obcych online. Pracownicy Lidla otrzymają darmowy dostęp do dwóch kompleksowych kursów – angielskiego i niemieckiego.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Tym, co wyróżnia Lidl Polska jest także dbałość o aspekt psychologiczny oraz dobrą atmosferę pracy. Z myślą o zapewnieniu dobrego samopoczucia pracownikom, sieć proponuje cykl webinarów z zakresu well-being oraz uruchomiła Program Wsparcia Pracowników, w ramach którego osoby zatrudnione w Lidlu mogą skorzystać z pomocy psychologa, prawnika oraz doradcy finansowego. Lidl Polska jako jeden z niewielu pracodawców na rynku powołał także ekspertów ds. relacji z pracownikami. W przypadku pojawienia się problemów interpersonalnych są oni partnerami w kontaktach pomiędzy pracownikami i kadrą kierowniczą. W całej Polsce taką funkcję pełni 16 osób. Przy zachowaniu poufności przyjmują one do wiadomości problemy, obawy i potrzeby pracowników, są mediatorami w sytuacjach konfliktowych oraz służą wsparciem przy wypracowywaniu rozwiązań. Sieć podkreśla przy tym, że w ciągu ostatnich dwóch lat nie odnotowała potwierdzonych przypadków dyskryminacji.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Wsparcie podczas pandemii
Pandemia Covid-19 była wielkim wyzwaniem nie tylko w relacjach z klientami. Lidl Polska od początku trudnej sytuacji sanitarno-epidemiologicznej miał przeświadczenie o potrzebie zapewnienia bezpieczeństwa swoich pracownikom. Są oni wyposażeni w maski ochronne, do dyspozycji mają również płyny i środki do dezynfekcji. Stanowiska kasowe cały czas pozostają odgrodzone szybą ochronną wykonaną z plexi. Sieć z powodu epidemii przyspieszyła również prace nad funkcjonalnością Lidl Pay w aplikacji Lidl Plus, która umożliwia dokonywanie płatności mobilnych.
Wiosną br. ruszyły szczepienia przeciw COVID-19 dla pracowników Lidl Polska w ramach programu szczepień za pośrednictwem pracodawcy. Firma w grudniu 2020 r. zadedykowała swoim pracownikom kampanię „Jesteśmy wdzięczni” w którym podziękowała im za pracę podczas roku, który przyniósł wiele wyzwań. Sieć zwróciła w niej uwagę na pozorne detale w pracy, które czynią ją czymś zupełnie wyjątkowym: zachowanie dystansu społecznego oraz dbanie o bezpieczeństwo, ale także uprzejmość i uśmiech. Był to wyraz wdzięczności za codzienne działania – uprzejmość, dbanie o bezpieczeństwo klientów oraz zaangażowanie.
Lidl Polska wśród najlepszych pracodawców
Firma Lidl Polska w styczniu 2021 r. po raz kolejny znalazła się w gronie najlepszych pracodawców oraz otrzymała certyfikaty: Top Employer Polska oraz Top Employer Europe. Proces certyfikacji obejmował spełnianie wysokich standardów zarządzania zasobami ludzkimi, dbałość o pracowników i zapewnienie im dobrego środowiska pracy. Kolejnym dowodem, że Lidl Polska od lat zajmuje czołowe miejsca wśród najlepszych pracodawców w kraju, jest także zdobyty w tym roku tytuł „Odpowiedzialny Pracodawca – Lider HR 2021”. Celem nagrody jest upowszechnianie oraz promowanie właściwych wzorców, modeli i strategii działań w zakresie polityki personalnej. Tytuł przyznawany jest przedsiębiorcom z Polski, dla których dbałość o warunki pracy i rozwój pracowników wpisane są w strategię przedsiębiorstwa.