Polityka płacowa i wysokość wynagrodzenia powinna być ustalana na podstawie kwestii merytorycznych, takimi są wykształcenie i doświadczenie. Płeć nie powinna mieć wpływu na to, ile zarabiamy. Postulaty o zrównanie wysokości zarobków kobiet i mężczyzn za wykonanie takiej samej pracy są od wielu lat podnoszone na całym świecie. Kwestię tę zauważa też ONZ, która umieściła ją na liście 17 Celów Zrównoważonego Rozwoju. Mają one zostać osiągnięte przez kraje członkowskie do 2030 roku. Cel 5 z tej listy zakłada wzmocnienie równości płci i pozycji kobiet oraz dziewcząt. Jednym z zadań zawartych w tym postulacie jest właśnie równość płacowa.
Jednym z filarów strategii społecznej odpowiedzialności Lidl Polska jest odpowiednio prowadzona polityka personalna. U jej podstaw leży sprawiedliwe wynagradzanie pracowników zajmujących równorzędne stanowiska wykonujących tę samą pracę bez względu na płeć. Co warte podkreślenia, w Lidlu aż 70 procent stanowisk menadżerskich piastowanych jest przez kobiety.
Zobacz również
– Lidl Polska od początku swojej działalności podkreśla, że dobro pracowników jest dla firmy jedną z najważniejszych kwestii. To wynagrodzenie powinno być godne i równe niezależnie od płci, wieku czy innych różnic. Naszym celem jest docenienie innych firm, często naszych partnerów biznesowych, i uhonorowanie ich działań równościowych. Lidl Fair Pay to nagroda dla najlepszych pracodawców, poprzedzona szczegółową analizą potwierdzającą politykę firmy w zakresie równych płac. Równocześnie naszym celem jest bycie motywatorem dla wielu przedsiębiorstw i zachęcenie kadry zarządzającej do analizy ich polityk płacowych – mówi Wolfgang Hennen, członek zarządu Lidl Polska.
– Kwestia równości płac w dzisiejszych czasach powinna być sprawą oczywistą. A jednak tak nie jest, choć dużo się o tym mówi, pisze, powstaje szereg raportów a firmy deklarują wprowadzanie narzędzi likwidujących te różnice. Cieszę się, że powstają takie inicjatywy jak nagroda Lidl Fair Pay. Zachęcam firmy do zgłoszenia się do konkursu i promowania równości płacowej – mówi Olga Kozierowska, współzałożycielka Fundacji Sukcesu Pisanego Szminką.
Partnerem merytorycznym jest międzynarodowa firma doradcza Korn Ferry, która, tak jak w ubiegłym roku, podda szczegółowej analizie wszystkie firmy zgłoszone do nagrody. Wszyscy zostaną przebadani pod względem kilku aspektów m.in.: równości wynagrodzeń na tych samych poziomach zaszeregowania, udziału kobiet w kadrze kierowniczej oraz udziału kobiet w zespołach zarządzających.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Do wzięcia udziału w konkursie Lidl zaprasza polskie firmy zatrudniające do 500 osób, których polityka wynagrodzeniowa między kobietami a mężczyznami jest najbardziej wyrównana. Zgłoszenia są przyjmowane do 31 stycznia 2020 roku. Zwycięzca konkursu zostanie ogłoszony podczas ceremonii wręczenia nagród w dniu 1 kwietnia 2020, w trakcie kongresu XII Poland & CEE Retail Summit 2020.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Więcej informacji można znaleźć na stronie.