LifeTube: „6 kategorii, 11 000 różnic” – analiza polskiego YouTube’a [raport]

Każda kategoria na YouTube rządzi się zupełnie innymi prawami. Żeby trafnie dobierać influencerów do kampanii, musisz znać te różnice. Zdradza je agencja LifeTube udostępniając pierwszy na polskim rynku, tak obszerny raport analizujący 11 151 wideo na YouTube.
O autorze
1 min czytania 2019-01-03

Wynika z niego między innymi, że lifestylowe vlogi cieszą się najdłuższym średnim czasem oglądania (ponad 7 minut), a kategoria beauty&fashion ma najniższy wskaźnik zaangażowania widzów, ale najwyższe ROI ze współprac. Nowe odcinki na kanałach popularnonaukowych pojawiają się najrzadziej – średnio co 10 dni. Najczęściej, bo co dwa dni, publikują twórcy gamingowi. To tylko kilka z wniosków z raportu „6 kategorii, 11 000 różnic”.

W raporcie znajdują się odpowiedzi na pytania, które często wracają do marketerów: jakie filmy osiągają najdłuższy średni czas oglądania, widzowie których zostawiają najwięcej pozytywnych reakcji lub jakie treści osiągają najwyższy wskaźnik zaangażowania (tzw. engagement rate).

– Wszystkie powyższe różnice mają swoje odzwierciedlenie w liczbach i statystykach. Marketerzy, osoby odpowiedzialne za współpracę z influencerami czy sami klienci muszą być świadomi rozbieżności zarówno ilościowych, jak i jakościowych występujących pomiędzy różnymi kategoriami i oceniać kanały YouTube, poszczególne wideo czy samych influencerów przez ich pryzmat – komentuje Kamil Bolek, CMO LifeTube.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Raport dopełniają komentarze ekspertów, przedstawicieli marek i case study, które pokazują, jak marketerzy i osoby współpracujące z digital influencerami mogą wykorzystać wiedzę z raportu w praktyce.

Analiza 11 tysięcy wideo opublikowanych na 431 różnych kanałach YouTube powstała z myślą o klientach i specjalistach, którzy na co dzień stają przed wyborem influencera do kampanii albo zastanawiają się, jak dokładnie zmierzyć jej rezultaty. Raport pomoże im swobodnie poruszać się w świecie YouTube, opierać swoje KPI o realne założenia ilościowe i porównywać swoje kampanie do odpowiednich benchmarków.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

W raporcie przygotowanym przez LifeTube zaprezentowane zostały szczegółowe dane dotyczące sześciu największych kategorii na YouTube: rozrywki, gamingu, beauty, edukacji, lifestylu oraz hobby pod względem kluczowych wartości ilościowych: średniej długości filmu, czasu oglądania, liczby subskrypcji, engagement rate, liczby publikowanych filmów i procentu pozytywnych ocen pod filmem. Eksperci tłumaczą również różnice między najpopularniejszymi w danych kategoriach formatami, prezentują sylwetki popularnych influencerów oraz definiują kluczowe cechy i marketingowy potencjał każdej z kategorii.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Raport można pobrać na stronie lifetube.pl/raport/