Nowe kanały mają wypełnić niezagospodarowane jeszcze na polskim YouTube nisze tematyczne: statystyka, życie osób niewidomych, tacierzyństwo, silver tsunami czy zdrowy styl życia – to tylko część tematów, które poruszane będą na nowych kanałach. Od momentu premiery odcinki na każdym z kanałów będą pojawiały się regularnie co tydzień.
– Zaproszenie do programu pojawiło się w kluczowym dla nas momencie. Opowiadanie o niepełnosprawności wzroku z przymrużeniem oka to nasz cel, ale jednak niewidoma dziewczyna i chłopak z 10 procentami wzroku to dość oryginalna ekipa filmowa i chwilami ograniczają nas kwestie techniczne. Teraz czujemy, że otrzymaliśmy szansę, aby łatwiej stawić czoła wyzwaniom – mówi Monika Dubiel i Mikołaj Jabłoński czyli duet „VIP Team”.
Zobacz również
W ramach programu LifeTube zapewnia twórcom niezbędny sprzęt do nagrań, oprogramowanie czy dostęp do bazy muzyki. Z każdym z autorów, specjaliści z sieci partnerskiej opracowali również indywidualną strategię, tematykę i odpowiedni youtube’owy format. Zespół zajmuje się także bieżącą optymalizacją i pozycjonowaniem treści oraz wsparciem technicznym, kreatywnym i monetyzacją.
– Nagrania, montaż, a także niezastąpione wsparcie w zakresie optymalizacji kanału – cieszę się, że mogę tu liczyć na pomoc i wiedzę LifeTube, partnera, którego doświadczenie w zakresie YouTube jest nie do przecenienia – mówi o programie Janina Bąk autorka bestsellerowej książki „Statystycznie rzecz biorąc” oraz bloga Janina Daily.
– Bardzo się cieszę, że jestem częścią programu, gdyż to ogromne wsparcie merytoryczne, techniczne oraz mentalne, które daje szansę początkującym Twórcom na start w otoczeniu profesjonalistów w branży – dodaje Piotr Kostecki, współtwórca bloga „Mum and the city”.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Uczestnicy „Social Stars” będą odbywali też regularne szkolenia z prowadzenia kanału na YouTube, m.in. z: moderacji, montażu wideo, dodatkowych funkcji platformy, content programmingu, otrzymają kompleksową wiedzę niezbędną do tworzenia treści atrakcyjnej dla widzów YouTube’a.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Przede wszystkim cieszymy się, że nasze dotychczasowe doświadczenie w branży owocuje zaufaniem wśród influencerów także spoza YouTube, co jest dla nas kluczowe w kontekście całego programu. Udało nam się nawiązać współpracę z fantastycznymi osobami, które już osiągnęły sukces w mediach społecznościowych, a jednocześnie chcą dalej się rozwijać. Chcemy pomóc w tworzeniu różnorodnych, ciekawych i jakościowych treści, które będą satysfakcjonujące zarówno dla twórców, jak i odbiorców – komentuje Przemysław Gajos, senior support manager w LTTM współodpowiedzialny za koordynację całego projektu.
W pierwszej szóstce nowo powstałych kanałów znaleźli się:
1. Janina Bąk – znana w internecie również jako „Janina Daily”, autorka bloga i popularnonaukowego bestselleru „Statystycznie rzecz biorąc”, wielokrotnie nagradzana prelegentka konferencji branżowych i wykładowczyni statystyki. Kanał „Statystycznie rzecz biorąc” będzie naturalnym rozszerzeniem dotychczasowej twórczości Janiny, związanej z książką, ale także z blogiem, prezentacjami oraz działalnością edukacyjną. Janina na swoim popularnonaukowym kanale będzie pokazywać, że statystyka po prostu NIE może być nudna, dzięki materiałom takim jak, na przykład: „Czy gołębie ograłyby nas w ruletkę?”.
2. Beata Borucka „Mądra Babcia” – Autorka książek, bloga i telewizji internetowej dla seniorów. Jej działalność na FB jest żywym dowodem na to, że trend „silver generation” w marketingu nie jest tylko frazesem, a sama postać „Mądrej Babci” jest uwielbiana przez wszystkie pokolenia. W ramach swojego kanału na YT będzie poszerzać swoją demografię, docierając również do młodszego pokolenia. Klucz do sukcesu stanowić będzie format „Gadki z Chatki”, w którym Mądra Babcia będzie udzielać lekcji i porad z humorystycznym zacięciem swoim widzom. Dzięki takiemu rozwiązaniu Mądra Babcia stanie się babcią całego polskiego YouTube’a.
3. Piotr Kostecki, druga połowa bloga „Mum and the city” – jego rodzinę miała okazję poznać już spora część internetu, jednak głównie z perspektywy żony, Ilony. Pora na męża i przede wszystkim ojca, którego kanał ma być odpowiedzią na rosnący trend pokazywania rodzicielstwa także z męskiego punktu widzenia. W ramach materiałów Piotr wspólnie ze swoją drugą połówką pokazywać będą rodzicielstwo (z naciskiem na perspektywę ojca), mieszając formułę vlogową z komediowymi treściami fabularnymi, tworząc unikalny dla polskiego YouTube’a format.
4. „Vip Team”, czyli wszystko, co chcieliście wiedzieć o niewidomych i słabowidzących, ale baliście się zapytać – paradoksalnie, ich spojrzenie na świat jest czymś, za co pokochali Ich obserwujący. Podbili już TikToka, pora na YouTube’a. Na swoim kanale Monika i Mikołaj będą pokazywać świat z perspektywy osób niewidomych poprzez vlogi, eksperymenty społeczne oraz materiały z udziałem innych influencerów, którzy na czas danego materiału „wchodzić będą w buty” osób niewidomych.
5. Oliwia Siwa, trenerka i promotorka zdrowego stylu życia – Oliwia wychodzi z założenia, że swoje w fitnessie już osiągnęła, a teraz chcę pokazać siebie z innej strony. Na swoim kanale YouTube, wspólnie ze swoim partnerem, będzie skupiać się na poznawaniu i próbowaniu zupełnie nowych dla niej rzeczy oraz pokazywaniu swoich pozostałych pasji od pierwszej lekcji boksu po pierwszy skok na spadochronie.
6. Patrycja Wieja, zwyciężczyni 1. edycji programu TVN „Projekt Lady” – Jej kanał wzmocni rozwijającą się, szczególnie w trakcie pandemii, modę na ćwiczenia z domu, które w Polsce wciąż są kategorią niedoreprezentowaną. Patrycja na swoim kanale będzie prezentować cykle ćwiczeń z energiczną muzyką przeplatane vlogami korespondującymi tematycznie z materiałami treningowymi.
Pozostała szóstka zostanie ogłoszona w czerwcu.