Limitowana edycja butelki Coca-Cola autorstwa Karola Radziszewskiego – symbol spotkania i chwil spędzonych razem

Kolacja „Sen nocy letniej. Cudowne konstelacje” Coca-Coli była wymownym spotkaniem przy wspólnym stole - znaku gościnności, łączenia i otwartości. Stała się też impulsem do powstania limitowanej butelki Coca-Cola, zaprojektowanej przez Karola Radziszewskiego.
O autorze
2 min czytania 2019-06-26

24 czerwca, w letnią noc pod gwiazdami z widokiem na Pałac Kultury trzysta osób spotkało się przy wspólnym stole, na zaproszenie Coca-Cola i Placu Defilad. Gościom towarzyszyły opowieści Basi Stareckiej, dziennikarki, blogerki kulinarnej, o potrawach minionych 30 lat czasu transformacji. Epoki, kiedy intensywnie poznawaliśmy to, co nowe. Dzięki menu przygotowanemu przez stołeczne Studio CookUp goście przypomnieli sobie, co jedli w ciągu trzech ostatnich dekad, jak spotykali się z kuchniami z różnych stron świata, eksperymentowali z nowymi smakami i jak to jedzenie nas zmieniało.

Świadkiem tych przemian była również Coca-Cola. Symbol pop-kultury, obecna na naszych stołach od kilkudziesięciu lat. Dla Polaków w tamtym czasie synonim wolności, radości, wielkiego świata. Dlatego mamy do niej szczególny sentyment.

Kampania Coca-Cola „Razem smakuje lepiej”

Jako marka Coca-Cola od zawsze podkreśla i szuka tego, co nas łączy, co wspólne. W kampanii „Razem smakuje lepiej” zaprasza do celebracji chwil spędzonych razem. W reklamie towarzyszącej najnowszej kampanii widzimy międzynarodowe środowisko ludzi w różnych częściach świata, którzy niezależnie od różnić kulturowych, potrafią spędzać ze sobą czas i zapomnieć o potencjalnych uprzedzeniach. Kluczem do tego staje się właśnie wspólny posiłek. Znaczącym akcentem spotu jest kultowa piosenka Louisa Armstronga „What a wonderful world”.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Stół, do którego siadamy razem, to miejsce spotkania i dialogu. Zaproszenie kogoś do stołu, to okazanie szacunku i pokazanie, że możemy się różnić, możemy się nie zgadzać, ale szukanie dialogu, i punktów wspólnych, jest wartością nie do przecenienia. Fakt, że Coca-Cola przypomina nam o tym właśnie dziś – w czasach wielu podziałów, nadaje temu większego znaczenia.

Limitowana edycja butelki Coca-Cola zaprojektowana przez Karola Radziszewskiego

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Kampania „Razem smakuje lepiej” i symboliczna kolacja „Sen nocy letniej. Cudowne konstelacje” stały się impulsem do powstania kolekcjonerskiej butelki Coca-Cola zaprojektowanej przez Karola Radziszewskiego, zatytułowanej „Konstelacje”. Sam artysta tak mówi o idei projektu: Wierzę, że ludzie mogą się połączyć, chociaż nieraz wymaga to nie lada gimnastyki, a czasem figur prawie niemożliwych. Czasem dzieli nas kosmiczna odległość, ale przy pewnym wysiłku możemy razem stworzyć konstelację ponad podziałami. Nawet jeśli na chwilę. Kultowa butelka Coca-Cola zamieniła się w obiekt sztuki z bardzo ważnego powodu. By dać impuls do zatrzymania się i zapytania – czy w codziennym biegu uważamy, żeby chwile spędzone razem były prawdziwe i autentyczne? Na ile jesteśmy otwarci i pełni szacunku, wobec tych, których nie znamy?

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Karol Radziszewski, to jedna z najważniejszych postaci sztuki współczesnej w Polsce – malarz, performer, autor instalacji, fotografii i filmów video, laureat „Paszportu Polityki”. Pokazuje swoje prace na całym świecie, od warszawskiej Zachęty, przez nowojorskie New Museum aż po VideoBrasil w Sao Paulo.

– Jesteśmy dumni z tej współpracy. Spotkanie Coca-Cola z artystą, który zabiera głos w ważnych sprawach społecznych i ujął w osobisty język sztuki przesłanie kampanii „Razem smakuje lepiej”, jest niezwykle inspirujące. To, co najważniejsze – spotkania między ludźmi, bywa ulotne, a może mieć wielką moc. Dialog z innymi, nawet jeśli wymaga przekraczania barier i pokonania różnic kulturowych, ma wielką wartość. Sztuka potrafi w niezwykły sposób oddać to, co ważne, a nieuchwytne, dlatego limitowana edycja Karola Radziszewskiego jest dla nas bardzo znacząca – mówi Ula Czerniawska, brand manager Coca-Cola.