Live Market wypuścił darmowy „Przewodnik po Live Commerce”

Publikacja, której patronem merytorycznym jest NowyMarketing, powstała dla marketerów, dyrektorów e-commerce oraz dla wszystkich e-sklepów, które chciałyby zacząć sprzedawać dzięki live commerce. Darmowy do pobrania e-book to 60 stron samej eksperckiej wiedzy.
O autorze
2 min czytania 2022-01-13

Jeszcze kilka lat temu rozwój e-commerce polegał przede wszystkim na rozwijaniu coraz większej wygody użytkowania, zwiększaniu wyboru produktowego i poprawianiu efektywności. Zapomniano jednak o sferze emocjonalnej, społecznej i rozrywkowej, jaka towarzyszy zwykłym zakupom.

Jednak to się zmieniło – Chińczycy, którzy posiadają dziś najbardziej zaawansowaną branżę e-commerce na świecie, stworzyli interaktywny rodzaj sprzedaży online, który wierniej będzie reprezentuje to, jak ludzie robią zakupy w świecie fizycznym. To właśnie im udało się stworzyć innowacyjne rozwiązanie, które z powodzeniem naśladują rynki w innych krajach.

Tym wiodącym trendem, za którym już zaczyna podążać branża marketingowa z Zachodu, jest live commerce (inaczej social commerce lub shoppable entertainment) – zjawisko marketingowe, polegające na tworzeniu spotkań online, podczas których na żywo odbywa się sprzedaż produktów.

Dlaczego warto wejść w live commerce?

Z perspektywy klienta live commerce dodaje element człowieczeństwa do całego doświadczenia zakupowego online. Przypomina on o tym, jak ważną rolę w społeczeństwie odgrywają zakupy jako rozrywka i integracja społeczna. Nie wymaga tekstu, jest przyjazny urządzeniom mobilnym i przede wszystkim skupia się na zwiększaniu ciekawości odbiorcy oraz emocjach. 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Natomiast z perspektywy sprzedawcy live commerce to najlepsza forma do prezentacji unikalnej oferty pod kątem cenowym i produktowym – na live’ie możemy zorganizować premiery, sprzedawać końcówki kolekcji, zestawy i oferować limitowane czasowo promocje (to zmusza konsumentów do szybszej decyzji zakupowej). Poza tym dzięki live commerce zbieramy wiedzę o użytkownikach z różnych kategorii i wykorzystujemy ją do budowania spójnego rozbudowanego profilu. 

Z live commerce korzystają już znane marki i giganci sprzedażowi: Amazon, Douglas, Tommy Hilfiger, CCC, Sephora, AVON, tołpa, IKEA czy Kubota. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Jak zacząć sprzedawać dzięki live commerce?

Wydawałoby się, że zorganizowanie live’a sprzedażowego to nic trudnego, ale rozpoczęcie działań w kierunku stworzenia interaktywnego e-commerce, który łączy zalety obu światów (rozrywkę, wszystkie zalety fizycznych sklepów oraz wygodę sklepów online) wymaga wiedzy i doświadczenia, dzięki której znamy kilka elementarnych zasad, bez których zwyczajnie nie osiągniemy sukcesu.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Aby ułatwić marketerom rozpoczęcie przygody z live commerce, twórcy Live Market wydali darmowego e-booka, w którym znajduje się masa merytorycznej wiedzy i wskazówek przygotowanych przez ekspertów stojących za aplikacją Live Market.

W publikacji wypowiadają się również specjaliści z branży e-commerce (OLX, Adform, MobeeDick, Lancerto, Tołpa, Adcookie), a wstęp związany z historią i skalą trendu zjawiska, jakim jest live commerce, przygotowała redakcja NowegoMarketingu.

Zamierzasz zacząć przeprowadzać live’y sprzedażowe?

Chcesz dowiedzieć się, co się składa się na „klimat” live’a i o czym nie możesz zapomnieć podczas produkcji?

Chcesz przekonać przekonać szefów do inwestycji w live commerce?

Pobierz darmowego e-booka, z którego otrzymasz wiedzę z pierwszej ręki!