Live shopping Samsunga poprowadził wirtualny influencer

Live shopping Samsunga poprowadził wirtualny influencer
Koreański producent „zatrudnił" awatara stworzonego w CGI. Zadaniem Zero było zaprezentowanie Samsunga Galaxy S22 podczas wirtualnego wydarzenia zakupowego.
O autorze
1 min czytania 2022-02-22

To co mogliśmy zobaczyć ostatnio podczas live shoppingu zorganizowanego przez markę Samsung, może być wkrótce codziennością w metaversum. Oglądający onlinowe wydarzenie zostali przywitani nie przez zawodowego prezentera, czy influencera a… fikcyjną postać stworzoną przez sztuczną inteligencję. 

Awatar o imieniu Zero, który zdobywa już popularność na kanałach społecznościowych, tym razem zaprezentował oglądającym smartfona Samsung Galaxy S22. Podczas wydarzenia towarzyszył mu  współorganizator live’a i tiktoker – Liam Kalev.


Agencja Offbeat Media, która jest odpowiedzialna za stworzenie Zero, przedstawiła fikcyjną postać jako „w pełni wirtualną istotę, która mieszka w swoim bunkrze, gdzieś we wszechświecie Nexusa”.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Jesteśmy dumni z tego, że staliśmy się pionierami w łączeniu wirtualnego świata z zakupami na żywo – powiedział Krister Karjalainen, dyrektor ds. cyfrowych Samsung Electronics North America (SENA) – Samsung to firma, która kieruje się innowacjami, więc naturalnym jest, że badamy również przyszłość metacommerce.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

– Zaproszenie Zero do prowadzenia zakupów na żywo było dobrą okazją do pokazania, w jaki sposób metaverse i świat rzeczywisty mogą się łączyć – dodał Shep Ogden, współzałożyciel i dyrektor generalny Offbeat Media Group.

Postęp, jaki zachodzi w technologii graficznej coraz bardziej zaciera granicę między tym, kto jest prawdziwe a wirtualne. Cyfrowi influencerzy będą coraz częściej obserwowani i zatrudniani przez marki, dla których wizerunkowo są bezpieczniejszym rozwiązaniem. Współzałożyciele Offbeat Media zaznaczają, że takie wydarzenia jak live Samsunga, są najlepszym dowodem na biznesowe możliwości metaversum.