To co mogliśmy zobaczyć ostatnio podczas live shoppingu zorganizowanego przez markę Samsung, może być wkrótce codziennością w metaversum. Oglądający onlinowe wydarzenie zostali przywitani nie przez zawodowego prezentera, czy influencera a… fikcyjną postać stworzoną przez sztuczną inteligencję.
Awatar o imieniu Zero, który zdobywa już popularność na kanałach społecznościowych, tym razem zaprezentował oglądającym smartfona Samsung Galaxy S22. Podczas wydarzenia towarzyszył mu współorganizator live’a i tiktoker – Liam Kalev.
Zobacz również
Agencja Offbeat Media, która jest odpowiedzialna za stworzenie Zero, przedstawiła fikcyjną postać jako „w pełni wirtualną istotę, która mieszka w swoim bunkrze, gdzieś we wszechświecie Nexusa”.
– Jesteśmy dumni z tego, że staliśmy się pionierami w łączeniu wirtualnego świata z zakupami na żywo – powiedział Krister Karjalainen, dyrektor ds. cyfrowych Samsung Electronics North America (SENA) – Samsung to firma, która kieruje się innowacjami, więc naturalnym jest, że badamy również przyszłość metacommerce.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
MINTLIST GIVEAWAY Welcome to the Ape List, Zero! We’re giving away 5 mintlist spots for Nexus @ZeroFromNexus Winners in 24 hours! pic.twitter.com/3hxoyTgZiI — Ape List (@TheApeList_) February 21, 2022
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Zaproszenie Zero do prowadzenia zakupów na żywo było dobrą okazją do pokazania, w jaki sposób metaverse i świat rzeczywisty mogą się łączyć – dodał Shep Ogden, współzałożyciel i dyrektor generalny Offbeat Media Group.
Postęp, jaki zachodzi w technologii graficznej coraz bardziej zaciera granicę między tym, kto jest prawdziwe a wirtualne. Cyfrowi influencerzy będą coraz częściej obserwowani i zatrudniani przez marki, dla których wizerunkowo są bezpieczniejszym rozwiązaniem. Współzałożyciele Offbeat Media zaznaczają, że takie wydarzenia jak live Samsunga, są najlepszym dowodem na biznesowe możliwości metaversum.