Okazuje się, że epidemia Covid-19 przyspieszyła boom na subskrypcję. Netflix w pierwszym kwartale tego roku zyskał 16 milionów nowych klientów, niemal dwukrotnie więcej niż ostatnim kwartale 2019 roku. Co ciekawsze jednak, moda na abonamenty coraz mocniej poczyna sobie w branżach, które do tej pory kojarzyły się głównie z zakupami stacjonarnymi. Przyczyną jest troska o bezpieczne zakupy z jednej strony i automatyzm, który sprawia, że nie musimy zaprzątać sobie głowy uzupełnianiem zapasów, z drugiej.
Abonamentowy skok
Zobacz również
Polska marka ekologicznych produktów higieny intymnej Your KAYA ogłosiła właśnie, że liczba subskrybentek, które zamówiły cykliczne, comiesięczne wysyłki, wzrosła pomiędzy styczniem a majem aż o 730%.
– Wzrost liczby subskrypcji to trend, który utrzyma się w długim terminie. Obostrzenia są co prawda znoszone, ale pełen komfort zakupów w miejscach publicznych nie powróci jeszcze długo. Stąd bierze się popularność modelu subskrypcyjnego, który ściąga z nas obowiązek pamiętania o zrobieniu zakupów – produkty przychodzą do nas regularnie, z wybraną częstotliwością. To model bardzo popularny w USA, ale wygląda na to, że pandemia przyczyni się do jego rozkwitu także w Polsce – prognozuje Marek Gut, współzałożyciel Your KAYA.
Model subskrypcyjny Your KAYA
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Konsumentki Your KAYA mogą korzystać z łatwej konfiguracji zestawu produktów dostępnych w subskrypcji. Wystarczy zaznaczyć, że chcą je otrzymywać raz w miesiącu, na kilka dni przed spodziewaną miesiączką. Paczki przychodzą regularnie pod wskazany adres, a płatność pobiera się automatycznie przed realizacją kolejnej wysyłki. W każdym momencie można edytować swoje zamówienie, dołączając lub usuwając niepotrzebne produkty, zmieniając częstotliwość dostawy i wybierając inną datę kolejnej wysyłki.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Kluczowe dla zrozumienia sukcesu subskrypcji jest połączenie automatyzmu i elastyczności. Subskrybenci, którzy mogą w łatwy, intuicyjny sposób konfigurować zestaw cyklicznie dostarczanych produktów i termin dostawy, mają poczucie, że mechanizm dostosowuje się do ich potrzeb, a nie na odwrót – mówi Kaja Rybicka, współzałożycielka Your KAYA.