Lojalność… Klucz do sukcesu w biznesie

Na rynku pojawiła się najnowsza książka Macieja Tesławskiego pod mocnym tytułem Konsument wierny jak pies, dotycząca tak ważnej kwestii lojalności oraz projektowania programów lojalnościowych. Lojalność... Klucz do sukcesu w biznesie. Przepis na markę kochaną przez wiernych jej konsumentów.
O autorze
4 min czytania 2016-12-14

Lojalność wymaga uwagi, zaangażowania, planu. Wymaga również działania – często trudnego i czasochłonnego. Jednak lojalny Klient nie kieruje się ceną, dostępnością, a nawet jakością. Liczy się dla niego wartość płynąca z faktu korzystania z TEJ właśnie marki.

Lojalność zmienia konsumentów z użytkowników produktów w „wyznawców” marki. Marki, która nie boi się dekoniunktury, konkurencji czy walki cenowej.

Dzięki lojalności Klientów marka zwiększa swój zasięg komunikacyjny i poszerza rynek zbytu za pomocą najlepszej możliwej reklamy – rekomendacji. W ten sposób zdobywa często nowych, wiernych Klientów…

Maciej Tesławski do współtworzenia książki zaprosił przyjaciół – praktyków marketingu. Dzięki temu publikacja staje się pełniejsza, przybierając formę rozmowy i wymiany doświadczeń wielu osób.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Z książki dowiesz się:

  • jak zmienić konsumentów w „wyznawców” swojej marki,
  • jakie narzędzia w tym celu wykorzystać,
  • jak stworzyć angażujący program lojalnościowy.

Konsument wierny jak pies to książka, która zapewnia wyłącznie praktyczną wiedzę na temat marketingu relacji, sposobów budowania lojalności i prawdziwie lojalnościowych programów.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Drogi Czytelniku,

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Kupując tę książkę, pomagasz chorym dzieciom.

Autor całość honorarium pochodzącego ze sprzedaży książki przeznaczy na rzecz Oddziału Onkologii Dziecięcej Samodzielnego Publicznego Dziecięcego Szpitala Klinicznego w Warszawie (przy ul. Litewskiej).

Dziękujemy wszystkim, którzy kupując książkę dołożą swoją „cegiełkę” do tego szczytnego celu!

Recenzje książki:

Chciałoby się powiedzieć – o marketingu przy kawie z dobrym przyjacielem i jego znajomymi. Kawy nie ma, ale jest flow, a to przecież w rozmowie najważniejsze. I kofeiny brak.

Z rozmową jest tak, że może inspirować albo drażnić, szczególnie jeśli rozmówca powie coś, co może nam się nie spodobać. Od stolika możemy odejść, urażając rozmówcę, a książkę Maćka możemy odłożyć, by wrócić do niej za kilka dni. Na pewno się nie obrazi, a my możemy spokojnie przemyśleć to, co właśnie przeczytaliśmy.

To jest publikacja dla współczesnych technokratów marketingu. Ludzi, którzy zatopieni w cyfrach śledzą konwersje, kejpiaje, targety i dashboardy. Książka przyjemnie rozpuszcza codzienność performance/CRM marketera, pozwalając na nowo odkryć smak budowania relacji z klientem.

Przemysław Tomczyk

Doktor nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu, adiunkt w Katedrze Marketingu Akademii Leona Koźmińskiego

„Konsument wierny jak pies” łączy praktyczne wskazówki z szerokim spojrzeniem. To publikacja bardzo potrzebna polskim marketerom.

Wielką zasługą Macieja Tesławskiego i współautorów książki jest to, że dobitnie prostują przekonanie – chyba powszechne w Polsce – iż praca nad lojalnością konsumenta to przekupywanie go. Zawsze sądziłem, że lojalność jest wtedy, gdy wracamy do produktu czy marki bez, lub pomimo dodatkowej nagrody. Tymczasem w rozmowach z innymi marketerami, i w prasie fachowej, przewijają się jedynie „punkty”, „karty”, „redempcje”. Myślenia o brandingu w programie lojalnościowym – bardzo niewiele. Refleksji, co będzie, gdy konkurencja przebije nas nagrodami – praktycznie żadnej.

W książce mówi się o kwestiach niby oczywistych, ale dla setek marketerów, osób zajmujących się reklamą czy dyrektorów sprzedaży Konsument wierny jak pies będzie olśnieniem. Bardzo się cieszę, że dostarczy mi argumentu z autorytetu.

Również świadomy marketer odniesie korzyści z lektury Konsumenta. Wprawdzie autorzy zarzekają się, że nie chcą podawać konkretnych rozwiązań, jednak uważne czytanie dostarcza mnóstwa praktycznych wskazówek. Logika wywodów jest przejrzysta, konteksty przedstawiane są jasno. Dzięki temu przykłady z życia i rady autorów jesteśmy w stanie krytycznie odnieść do sytuacji własnej marki, nawet jeśli jest ona odległa od opisywanych case’ów.

A jest co odnosić. Autorzy mają bogate doświadczenia w budowaniu programów lojalnościowych i retencyjnych (sam Maciej Tesławski robi to już blisko 30 lat), a jednocześnie w komunikacji marek czy pracy z nowymi technologiami.

Właśnie wielogłosowość jest wielką zaletą projektów książkowych Macieja Tesławskiego, do których zaprasza współautorów. Do każdego rozdziału mamy szereg komentarzy, ujmujących daną kwestię z nieco innych perspektyw, rzucających na nią dodatkowe światło. W ten sposób problematyka lojalności konsumenckiej zyskała praktycznie bezcieniową fotografię 360°.

Oczywiście, są i tacy współautorzy Konsumenta wiernego jak pies, z którymi chętnie bym się wdał w dysputę – i wygrał. Niektóre fragmenty książki są dyskusyjne. Ale to także jest jej zaleta. Zmusza do wysiłku. Jej lektura jest również aktem twórczym – czytelnik to zgadza się, to polemizuje, to – skonfrontowany z wieloma opiniami – tworzy własne. To nie tyle odbiór raz powstałego tekstu, co udział w inspirującej rozmowie.

Krzysztof Śpiewla

Praktyk marketingu od 2004 roku. Doktorant na Wydziale Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego.

Czym jest lojalność? Na pewno można przyjąć, że lojalność jest specyficznym rodzajem relacji – takim, w którym obie strony dobrze się znają, wiedzą, co mogą sobie zaoferować, a ponadto obdarzają się wzajemnym szacunkiem i zaufaniem. Lojalność w życiu prywatnym, jak się okazuje, niewiele się różni od więzi, jaką marki próbują tworzyć w stosunku do swoich konsumentów. Budowanie lojalności w kontekście biznesowym nie jest sztuką łatwą, więc warto się jej uczyć od kogoś, kto jak Maciej Tesławski poświęcił na jej zrozumienie wiele lat i dysponuje w tym obszarze bardzo dużą wiedzą i doświadczeniem.

Na kolejnych stronach książki znajdziemy nie tylko wnikliwe spostrzeżenia związane ze sztuką kształtowania więzi z konsumentem, ale też przyjaźnie podaną teorię, wiele przykładów i interesujących studiów przypadku. Dodatkowym walorem tej pozycji jest dynamiczna forma wynikająca z żywego dialogu oraz mnogości punktów widzenia – a to za sprawą współtwórców książki – przyjaciół Autora zaproszonych do dyskusji i podzielenia się własną wiedzą i obserwacjami. Gorąco polecam tę publikację wszystkim, którzy chcą lepiej zrozumieć fenomen konsumenckiej lojalności.

Marek Staniszewski

Założyciel i właściciel firmy doradczej Heuristica

 

O Autorze:

Maciej Tesławski

Pierwszy filozof marketingu. Był współtwórcą pierwszego polskiego letterhouse’u ABC Direct Contact i pierwszej wersji ustawy o ochronie danych osobowych, a także współzałożycielem SMB.

Współpracował z największymi agencjami w kraju i pracował dla największych firm, takich jak Nestlé czy General Motors. Był prezesem zarządu McCan Relationship Marketing, pracował też m.in. dla J. Walter Thompson i Grey Worldwide.

Jest członkiem jury konkursów: Złota Strzała, Boomerang i Superbrands.

 

Partner wydania: Superbrands, IAA
Patronat medialny: Marketing przy kawie, THINKTANK, Marketer+, Marketing w praktyce, BRIEF, Nowy Marketing

Książka w sprzedaży na www.slowaimysli.pl oraz w najlepszych księgarniach w całej Polsce.