Lojalność wymaga uwagi, zaangażowania, planu. Wymaga również działania – często trudnego i czasochłonnego. Jednak lojalny Klient nie kieruje się ceną, dostępnością, a nawet jakością. Liczy się dla niego wartość płynąca z faktu korzystania z TEJ właśnie marki.
Lojalność zmienia konsumentów z użytkowników produktów w „wyznawców” marki. Marki, która nie boi się dekoniunktury, konkurencji czy walki cenowej.
Zobacz również
Dzięki lojalności Klientów marka zwiększa swój zasięg komunikacyjny i poszerza rynek zbytu za pomocą najlepszej możliwej reklamy – rekomendacji. W ten sposób zdobywa często nowych, wiernych Klientów…
Maciej Tesławski do współtworzenia książki zaprosił przyjaciół – praktyków marketingu. Dzięki temu publikacja staje się pełniejsza, przybierając formę rozmowy i wymiany doświadczeń wielu osób.
Z książki dowiesz się:
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
- jak zmienić konsumentów w „wyznawców” swojej marki,
- jakie narzędzia w tym celu wykorzystać,
- jak stworzyć angażujący program lojalnościowy.
Konsument wierny jak pies to książka, która zapewnia wyłącznie praktyczną wiedzę na temat marketingu relacji, sposobów budowania lojalności i prawdziwie lojalnościowych programów.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Drogi Czytelniku,
Kupując tę książkę, pomagasz chorym dzieciom.
Autor całość honorarium pochodzącego ze sprzedaży książki przeznaczy na rzecz Oddziału Onkologii Dziecięcej Samodzielnego Publicznego Dziecięcego Szpitala Klinicznego w Warszawie (przy ul. Litewskiej).
Dziękujemy wszystkim, którzy kupując książkę dołożą swoją „cegiełkę” do tego szczytnego celu!
Recenzje książki:
Chciałoby się powiedzieć – o marketingu przy kawie z dobrym przyjacielem i jego znajomymi. Kawy nie ma, ale jest flow, a to przecież w rozmowie najważniejsze. I kofeiny brak.
Z rozmową jest tak, że może inspirować albo drażnić, szczególnie jeśli rozmówca powie coś, co może nam się nie spodobać. Od stolika możemy odejść, urażając rozmówcę, a książkę Maćka możemy odłożyć, by wrócić do niej za kilka dni. Na pewno się nie obrazi, a my możemy spokojnie przemyśleć to, co właśnie przeczytaliśmy.
To jest publikacja dla współczesnych technokratów marketingu. Ludzi, którzy zatopieni w cyfrach śledzą konwersje, kejpiaje, targety i dashboardy. Książka przyjemnie rozpuszcza codzienność performance/CRM marketera, pozwalając na nowo odkryć smak budowania relacji z klientem.
Przemysław Tomczyk
Doktor nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu, adiunkt w Katedrze Marketingu Akademii Leona Koźmińskiego
„Konsument wierny jak pies” łączy praktyczne wskazówki z szerokim spojrzeniem. To publikacja bardzo potrzebna polskim marketerom.
Wielką zasługą Macieja Tesławskiego i współautorów książki jest to, że dobitnie prostują przekonanie – chyba powszechne w Polsce – iż praca nad lojalnością konsumenta to przekupywanie go. Zawsze sądziłem, że lojalność jest wtedy, gdy wracamy do produktu czy marki bez, lub pomimo dodatkowej nagrody. Tymczasem w rozmowach z innymi marketerami, i w prasie fachowej, przewijają się jedynie „punkty”, „karty”, „redempcje”. Myślenia o brandingu w programie lojalnościowym – bardzo niewiele. Refleksji, co będzie, gdy konkurencja przebije nas nagrodami – praktycznie żadnej.
W książce mówi się o kwestiach niby oczywistych, ale dla setek marketerów, osób zajmujących się reklamą czy dyrektorów sprzedaży Konsument wierny jak pies będzie olśnieniem. Bardzo się cieszę, że dostarczy mi argumentu z autorytetu.
Również świadomy marketer odniesie korzyści z lektury Konsumenta. Wprawdzie autorzy zarzekają się, że nie chcą podawać konkretnych rozwiązań, jednak uważne czytanie dostarcza mnóstwa praktycznych wskazówek. Logika wywodów jest przejrzysta, konteksty przedstawiane są jasno. Dzięki temu przykłady z życia i rady autorów jesteśmy w stanie krytycznie odnieść do sytuacji własnej marki, nawet jeśli jest ona odległa od opisywanych case’ów.
A jest co odnosić. Autorzy mają bogate doświadczenia w budowaniu programów lojalnościowych i retencyjnych (sam Maciej Tesławski robi to już blisko 30 lat), a jednocześnie w komunikacji marek czy pracy z nowymi technologiami.
Właśnie wielogłosowość jest wielką zaletą projektów książkowych Macieja Tesławskiego, do których zaprasza współautorów. Do każdego rozdziału mamy szereg komentarzy, ujmujących daną kwestię z nieco innych perspektyw, rzucających na nią dodatkowe światło. W ten sposób problematyka lojalności konsumenckiej zyskała praktycznie bezcieniową fotografię 360°.
Oczywiście, są i tacy współautorzy Konsumenta wiernego jak pies, z którymi chętnie bym się wdał w dysputę – i wygrał. Niektóre fragmenty książki są dyskusyjne. Ale to także jest jej zaleta. Zmusza do wysiłku. Jej lektura jest również aktem twórczym – czytelnik to zgadza się, to polemizuje, to – skonfrontowany z wieloma opiniami – tworzy własne. To nie tyle odbiór raz powstałego tekstu, co udział w inspirującej rozmowie.
Krzysztof Śpiewla
Praktyk marketingu od 2004 roku. Doktorant na Wydziale Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Czym jest lojalność? Na pewno można przyjąć, że lojalność jest specyficznym rodzajem relacji – takim, w którym obie strony dobrze się znają, wiedzą, co mogą sobie zaoferować, a ponadto obdarzają się wzajemnym szacunkiem i zaufaniem. Lojalność w życiu prywatnym, jak się okazuje, niewiele się różni od więzi, jaką marki próbują tworzyć w stosunku do swoich konsumentów. Budowanie lojalności w kontekście biznesowym nie jest sztuką łatwą, więc warto się jej uczyć od kogoś, kto jak Maciej Tesławski poświęcił na jej zrozumienie wiele lat i dysponuje w tym obszarze bardzo dużą wiedzą i doświadczeniem.
Na kolejnych stronach książki znajdziemy nie tylko wnikliwe spostrzeżenia związane ze sztuką kształtowania więzi z konsumentem, ale też przyjaźnie podaną teorię, wiele przykładów i interesujących studiów przypadku. Dodatkowym walorem tej pozycji jest dynamiczna forma wynikająca z żywego dialogu oraz mnogości punktów widzenia – a to za sprawą współtwórców książki – przyjaciół Autora zaproszonych do dyskusji i podzielenia się własną wiedzą i obserwacjami. Gorąco polecam tę publikację wszystkim, którzy chcą lepiej zrozumieć fenomen konsumenckiej lojalności.
Marek Staniszewski
Założyciel i właściciel firmy doradczej Heuristica
O Autorze:
Maciej Tesławski
Pierwszy filozof marketingu. Był współtwórcą pierwszego polskiego letterhouse’u ABC Direct Contact i pierwszej wersji ustawy o ochronie danych osobowych, a także współzałożycielem SMB.
Współpracował z największymi agencjami w kraju i pracował dla największych firm, takich jak Nestlé czy General Motors. Był prezesem zarządu McCan Relationship Marketing, pracował też m.in. dla J. Walter Thompson i Grey Worldwide.
Jest członkiem jury konkursów: Złota Strzała, Boomerang i Superbrands.
Partner wydania: Superbrands, IAA
Patronat medialny: Marketing przy kawie, THINKTANK, Marketer+, Marketing w praktyce, BRIEF, Nowy Marketing
Książka w sprzedaży na www.slowaimysli.pl oraz w najlepszych księgarniach w całej Polsce.