Przedmiotem monitoringu były wszelkie ekspozycje produktów i marek widoczne na wizji co najmniej przez jedną sekundę, zarówno oznaczone, jak i nieoznaczone informacją o lokowaniu. Największą wartość lokowania zanotowano w październiku i listopadzie. Najsłabsze okresy to początek roku i wakacje.
Reklamowane były głównie marki z sektorów żywności (przyprawy, napoje), kultury i rozrywki (media) oraz motoryzacji (samochody osobowe).
Zobacz również
Badanie ma charakter ciagły i jest prowadzone stale od listopada 2012. Poza czterema głównymi stacjami badane są również TVN Turbo oraz TVN Style (od września 2013).
Wszystkie ekspozycje product placement zostały w badaniu podzielone według sposobu użycia na trzy grupy:
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
- prezentowane przez aktora(użycie czynne);
- wystepujące w scenografii (użycie bierne);
- prezentowane w formie napisów i grafik(użycie bierne).
Największą wartość osiągnęły ekspozycje w scenografii, nieco mniej warte były ekspozycje prezentowane przez aktorów. 11% udział odnotowały ekspozycje w postaci logotypów i napisów (nazwy marek i firm).
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Najpopularniejsze marki lokowane w TV w roku 2013 to Kamis, Prymat, Fakt, Plus, Fairy, Solidarność, Makro, Mercedes, Samsung i Sokołów:
Raport dotyczy wyników badania lokowania produktu (product placement) w stacjach TVP1, TVP2, TVN i POLSAT w okresie od stycznia do grudnia 2013.
Badaniem 24h objęto programy informacyjne, rozrywkowe, telewizje śniadaniowe, seriale. Zbadano emisje premierowe wraz z powtórkami.
Przedmiotem monitoringu były wszelkie ekspozycje produktów i marek widoczne na wizji co najmniej przez jedną sekundę, zarówno oznaczone, jak i nieoznaczone informacją o lokowaniu. Określona została marka produktu, kontekst użycia, długość ekspozycji na wizji, program, w którym produkt został wyeksponowany oraz wyliczona została wartość mediowa przekazu.
Wycena została wykonana według metody Pentagon Research. Podstawą wyceny zmonitorowanych ekspozycji były oficjalne ceny czasu reklamowego dla spotów 30 sekundowych w poszczególnych stacjach.