Lokowanie produktów w 4 głównych kanałach TV w 2013 roku za ponad 0,85 mld zł

Łączna wartość product placement w 2013 roku wyniosła 852,9 mln zł. W badaniu uwzględniono programy informacyjne, rozrywkowe, telewizje śniadaniowe oraz seriale wyemitowane w stacjach TVP1, TVP2, POLSAT oraz TVN.
O autorze
1 min czytania 2014-04-04

Przedmiotem monitoringu były wszelkie ekspozycje produktów i marek widoczne na wizji co najmniej przez jedną sekundę, zarówno oznaczone, jak i nieoznaczone informacją o lokowaniu. Największą wartość lokowania zanotowano w październiku i listopadzie. Najsłabsze okresy to początek roku i wakacje.

Reklamowane były głównie marki z sektorów żywności (przyprawy, napoje), kultury i rozrywki (media) oraz motoryzacji (samochody osobowe).

Badanie ma charakter ciagły i jest prowadzone stale od listopada 2012. Poza czterema głównymi stacjami badane są również TVN Turbo oraz TVN Style (od września 2013).

  

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Wszystkie ekspozycje product placement zostały w badaniu podzielone według sposobu użycia na trzy grupy:

  • prezentowane przez aktora(użycie czynne);
  • wystepujące w scenografii (użycie bierne);
  • prezentowane w formie napisów i grafik(użycie bierne).

Największą wartość osiągnęły ekspozycje w scenografii, nieco mniej warte były ekspozycje prezentowane przez aktorów. 11% udział odnotowały ekspozycje w postaci logotypów i napisów (nazwy marek i firm).

Słuchaj podcastu NowyMarketing

 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Najpopularniejsze marki lokowane w TV w roku 2013 to Kamis, Prymat, Fakt, Plus, Fairy, Solidarność, Makro, Mercedes, Samsung i Sokołów:

Raport dotyczy wyników badania lokowania produktu (product placement) w stacjach TVP1, TVP2, TVN i POLSAT w okresie od stycznia do grudnia 2013.

Badaniem 24h objęto programy informacyjne, rozrywkowe, telewizje śniadaniowe, seriale. Zbadano emisje premierowe wraz z powtórkami.

Przedmiotem monitoringu były wszelkie ekspozycje produktów i marek widoczne na wizji co najmniej przez jedną sekundę, zarówno oznaczone, jak i nieoznaczone informacją o lokowaniu. Określona została marka produktu, kontekst użycia, długość ekspozycji na wizji, program, w którym produkt został wyeksponowany oraz wyliczona została wartość mediowa przekazu.

Wycena została wykonana według metody Pentagon Research. Podstawą wyceny zmonitorowanych ekspozycji były oficjalne ceny czasu reklamowego dla spotów 30 sekundowych w poszczególnych stacjach.