Londyn walczy z przemocą wobec kobiet w kampanii „Have a Word”

Londyn walczy z przemocą wobec kobiet w kampanii „Have a Word”
„Przemoc wobec kobiet zaczyna się od słów” – stwierdził Burmistrz Londynu, który postanowił walczyć z seksizmem i wszelkimi przejawami agresji ze strony mężczyzn. W tym celu ruszyła kampania społeczna „Have a Word”.
O autorze
1 min czytania 2022-03-15

Sadiq Khan, burmistrz Londynu, udostępnił wideo kampanii w swoich mediach społecznościowych, wzywając męską część społeczeństwa do porzucenia biernej postawy obserwatora wobec seksistowskich komentarzy oraz niewłaściwego zachowania, które można zaobserwować na ulicy, w sklepach czy w klubach.

Muszę porozmawiać bezpośrednio z mężczyznami i chłopcami w sprawie o ogromnej wadze – kwestii życia i śmierci. To dlatego, że w tym kraju – i w naszym mieście – stoimy obecnie w obliczu epidemii przemocy wobec kobiet i dziewcząt, której dopuszczają się mężczyźni – poinformował Sadiq Khan.

W krótkim filmie widzimy grupę kolegów podczas wieczornego wyjścia na miasto, którzy zauważają dziewczynę samotnie czekającą na taksówkę. Jeden z mężczyzn podchodzi do młodej kobiety i próbuje nawiązać rozmowę, przybierając coraz bardziej nachalny ton.

Widząc zakłopotanie i strach dziewczyny, jeden z bohaterów walczy z własnymi myślami, aby wreszcie powiedzieć „dość” natarczywemu koledze.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 97 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Kampania „Have a Word” – przygotowana przez agencję Ogilvy UK dla Biura Burmistrza Londynu – ma na celu walkę z wszelkimi przejawami  przemocy wobec kobiet oraz uświadomienie mężczyzn i chłopców na temat szkodliwości tzw. catcallingu. Inicjatorzy akcji zachęcają mężczyzn, aby – podobnie jak bohater filmu – „poważnie porozmawiali sami ze sobą, a później ze swoimi kumplami”.

Burmistrz Londynu nawiązał współpracę z klubem piłkarskim Crystal Palace , a także ze znanymi postaciami ze świata sportu i mediów, aby rozpowszechniać przesłanie #HaveAWord. Kampania miała swoją premierę podczas poniedziałkowego meczu Crystal Palace z Manchesterem City na Selhurst Park.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS
Władze Paryża postanowiły oświetlić ulice miasta billboardami dla większego bezpieczeństwa kobiet wracających do domu nocą.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS 2
Wśród zdjęć produktowych w e-sklepie Camaïeu pojawiły się wizerunki posiniaczonych kobiet, a ceny ubrań zastąpił numer telefonu zaufania. Akcja powstała, aby zwrócić uwagę na problem przemocy wobec kobiet oraz dotrzeć z informacją o pomocy do ofiar.