Widzą w tym potencjał twórcy aplikacji Pierwsza Pomoc – Orange, LUX MED i Looksoft. Ten ostatni właśnie rozwinął funkcjonalności aplikacji, która w nowej odsłonie pojawiła się na rynku pod koniec września bieżącego roku.
Historia aplikacji
Pierwsza wersja aplikacji Pierwsza Pomoc powstała w 2012 roku i skupiała się wokół tematyki związanej stricte z udzielaniem pierwszej pomocy w różnego rodzaju nagłych wypadkach – od drogowych, przez ukąszenia czy poparzenia. Z uwagi na liczne zainteresowanie aplikacją (ponad 200 tys. pobrań) oraz potencjałem, jaki wiąże się z rynkiem telemedycyny, Orange i LUX MED zdecydowali się znacznie rozwinąć funkcjonalności aplikacji i co za tym idzie uczynić ją jeszcze bardziej użyteczną w życiu codziennym każdego użytkownika. Do realizacji została zaproszona firma Looksoft, która zrealizowała projekt od strony technologicznej wykorzystując najnowsze trendy user experience.
Zobacz również
„Tworząc Pierwszą Pomoc postawiliśmy na personalizację i intuicyjne, przyjazne użytkowanie mając na uwadze fakt, że z aplikacji użytkownicy korzystają w stresujących sytuacjach, gdzie często liczy się każda sekunda -informuje Łukasz Makowski – prezes Looksoft – i dodaje „Mocną stroną aplikacji jest jej użyteczność dzięki takim narzędziom jak latarka, metronom oraz funkcja wprowadzenia indywidualnych danych medycznych np. grupa krwi, imię i nazwisko. Dzięki temu aplikacja może ułatwić udzielenie pierwszej pomocy jej użytkownikowi w losowych przypadkach“.
„Nową wersję Pierwszej Pomocy postanowiliśmy rozwinąć o dodatkowe rozwiązania, które ułatwią użytkownikom troskę o zdrowie i bezpieczeństwo. Kalendarz leków czy quiz wiedzy z zakresu pierwszej pomocy to nowości, które można znaleźć w aplikacji” – mówi Maciej Pająk, Dyrektor Wyjazdowej Pomocy Doraźnej Grupy LUX MED. „Mamy nadzieję, że w nowej odsłonie Pierwsza Pomoc będzie jeszcze bardziej funkcjonalna i że dzięki niej coraz więcej osób będzie wiedziało, jak zadbać o zdrowie, a w nagłych wypadkach odważy się pomóc innym – dodaje lek. med. Mariusz Pacałowski, Dyrektor Merytoryczny Akademii Ratownictwa Grupy LUX MED.
Funkcjonalności aplikacji
Obecna wersja Pierwszej Pomocy to nowy layout, wzbogacona merytoryka i przede wszystkim nowe możliwości dla użytkownika. Aplikacja została wyposażona w kalendarz leków, dzięki któremu możemy ustawić przypomnienie podania leku sobie, dziecku lub innej bliskiej osobie. Rozwiązuje to problem zapominania o przyjmowaniu leków, co istotne zwłaszcza w chorobach przewlekłych czy ostrych zapaleniach, a także w opiece na odległość, na przykład nad schorowanym rodzicem. Dodatkowo, użytkownicy aplikacji znajdą w niej quiz wiedzy związanej z udzielaniem pierwszej pomocy w nagłych zdarzeniach. Wartość edukacyjną aplikacji szczególnie docenią młodsi jej użytkownicy, którzy właśnie telefon traktują jako główne źródło dostępu do wiedzy.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Pierwsza Pomoc to także wsparcie dla wszystkich planujących podróże zagraniczne. Dzięki wbudowanej liście obowiązkowych i rekomendowanych szczepień oraz mapki świata, użytkownik może sprawdzić jakich szczepień potrzebuje wybierając się do danego kraju.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Twórcy aplikacji
Aplikacja Pierwsza Pomoc powstała z inicjatywy Orange, który zapewnia jej dystrybucję i dotarcie do użytkownika. LUX MED odpowiada za stronę merytoryczną projektu, natomiast Looksoft jest wykonawcą aplikacji. Pierwsza Pomoc dostępna jest bezpłatnie do pobrania w Google Play, Appstore, Windows Phone Marketplace, jak również w aplikacji Appcenter.
Linki do aplikacji:
iOS
Android
Windows Phone