Jedną z firm, w które zainwestuje L’Oréal, jest Cosmose założona przez Mirona Mironiuka. Dzięki pomysłowi przedsiębiorcy możliwe jest kierowanie reklam on-line do klientów sklepów stacjonarnych.
W maju 2016 roku L’Oréal ogłosił początek współpracy z Founders Factory – akceleratorem i inkubatorem start-upów technologicznych działającym w Londynie. W jej ramach L’Oréal oraz Founders Factory co roku wesprą rozwój pięciu dobrze zapowiadających się początkujących start-upów oraz wspólnie stworzą dwa nowe przedsiębiorstwa. Do pierwszej edycji projektu zgłosiło się 180 zdolnych i zmotywowanych przedsiębiorców z całego świata (między innymi z Niemiec, Litwy, Słowenii, Wielkiej Brytanii i Stanów Zjednoczonych).
Zobacz również
Po emocjonującym finale, który odbył się w głównej siedzibie L’Oréal, do sześciomiesięcznego programu akceleracyjnego wybrano 5 start-upów, w tym polską firmę Cosmose, założoną przez Mirona Mironiuka. Firma wykorzystuje zaawansowane technologie lokalizacji, które pozwalają sprzedawcom na kierowanie reklam on-line do klientów sklepów stacjonarnych. To jedna z pierwszych firm na świecie, która wpadła na pomysł takiego rozwiązania. Cosmose działa obecnie w Szanghaju i Hong Kongu i odniosła już znaczące sukcesy na rynku azjatyckim.
L’Oréal nie tylko zainwestuje w Cosmose i pozostałe cztery wybrane start-upy, ale wspólnie z Founders Factory będzie także wspierać ich rozwój. Wewnętrzny zespół 60 ekspertów ds. cyfrowych Founders Factory, z których wielu to odnoszący sukcesy przedsiębiorcy, udzieli praktycznego i operacyjnego wsparcia oraz zapewni opiekę mentorską. L’Oréal wniesie natomiast do projektu wiedzę ekspercką, dostęp do zespołów marketingowych, badań i innowacji oraz ekosystemu.
– Wierzymy, że otwarte innowacje staną się kluczem do odkrycia nowych, przełomowych pomysłów, a także do wspólnego stworzenia usług, które spełnią wymagania naszych klientów. Cieszymy się, że będziemy mogli wspierać kolejne pokolenie przedsiębiorców oraz że przyspieszymy ich rozwój poprzez dzielenie się wiedzą ekspercką z branży kosmetycznej – tłumaczy Lubomira Rochet, dyrektor ds. cyfrowych w L’Oréal
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Pozostali laureaci programu Beauty, w które zainwestuje L’Oréal, to:
Słuchaj podcastu NowyMarketing
-
InsitU – spersonalizowana i naturalna pielęgnacja skóry stworzona przez ekspertów i dostępna online. Start-up założony przez dr Marię Salichou, grecką naukowiec, która uzyskała doktorat w zakresie medycyny nuklearnej na Uniwersytecie Oksfordzkim i posiada ponad 10-letnie doświadczenie w biotechnologii i opiece zdrowotnej.
-
Preemadonna – urządzenie Preemadonna’s Nailbot oraz towarzysząca mu aplikacja, które stworzyła Pree Walia ze Stanów Zjednoczonych, pozwalają użytkownikom na zaprojektowanie wzorów i wydrukowanie ich na paznokciach przy pomocy telefonu, a to wszystko w ciągu kilku sekund. Do testowania Nailbota zgłosiło się już 30 tysięcy chętnych.
-
Tailify – londyński start-up Tailify, którego założycielami są Fredrik Segerby ze Szwecji oraz Didrik Svendsen z Norwegii, łączy znane marki z influencerami w mediach społecznościowych, pozwalając im na prowadzenie wspólnych kampanii. Influencerzy mogą śledzić, rozpowszechniać i monetyzować stworzone treści.
-
Veleza – społeczność entuzjastów piękna, którzy pomagają użytkownikom znajdować produkty najlepiej odpowiadające ich potrzebom, służą inspiracją, poradami, a także zamieszczają recenzje produktów w czasie rzeczywistym. Aplikację stworzył litewski przedsiębiorca Martynas Nikolajevas.
Program Beauty doskonale wpisuje się w strategię Grupy L’Oréal, która z jednej strony stawia na rozwój w obszarze digital oraz e-commerce, a z drugiej jest liderem innowacji w branży kosmetycznej. L’Oréal wykorzystuje najnowocześniejsze technologie i stale inwestuje w badania naukowe, by lepiej odpowiadać na potrzeby konsumenckie oraz kreować trendy w branży.