Polacy i Polki są gotowi na opakowania uzupełniające [badanie]

Polacy i Polki są gotowi na opakowania uzupełniające [badanie]
Firma L’Oréal zleciła badania nastrojów konsumenckich w obszarze użytkowania opakowań uzupełniających. Wyniki pokazały, że już 65% konsumentów chętnie wybiera opakowania typu „refill” dla perfum i kosmetyków do pielęgnacji.
O autorze
2 min czytania 2024-03-06

Według badania agencji Minds&Roses zleconego przez L’Oréal, konsumenci i konsumentki w Polsce deklarują bardzo dużą otwartość wobec korzystania z opakowań uzupełniających. 46% badanych ma już doświadczenie z uzupełnianiem produktów higieniczno- kosmetycznych. Aktualnie w największym stopniu dotyczy to mydła w płynie (85%), żelu pod prysznic (56%) oraz szamponu (42%).

fot. Materiały prasowe L’Oréal

Idea opakowań typu „refill” jest znacznie mniej znana w przypadku perfum. Jedynie 24% respondentów/ek zadeklarowało, że spotkało się w przeszłości z takim rozwiązaniem. Jednocześnie niemal połowa badanych uznała ideę refilli w kosmetykach luksusowych za bardzo atrakcyjną. 37% respondentów/ek zadeklarowało chęć zakupu perfum w opakowaniu uzupełniającym, a 42% – zakup kosmetyków pielęgnacyjnych w tego typu opakowaniach.

Jesteśmy na tak, zwłaszcza jeśli będzie taniej

Oszczędność plastiku to jeden z głównych powodów, dla których chcemy sięgać po refille (32% badanych). Co może być zaskakujące, aspekt ekologiczny jest najbardziej istotny dla przedstawicieli grupy wiekowej 55-65 lat. W młodszej generacji 25-34 lat tylko co 5. osoba przywiązuje znaczenie do tej kwestii.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

fot. Materiały prasowe L’Oréal

Ostatecznie jednak głównym czynnikiem zachęcającym do korzystania z refilli wśród większości badanych korzyść finansowa. Aż 64% konsumentów/ek zdecydowało, że oszczędność na kupowanych produktach w opakowaniach uzupełniających zdecydowanie zachęca ich do skorzystania z takiej oferty. W przypadku perfum i produktów do pielęgnacji twarzy było to kolejno 49% i 58%. Za istotne respondenci i respondentki uznali/ły także wygodę użycia (52%) oraz przekonanie o identycznej jakości i trwałości produktu jak w opakowaniu standardowym (50%).

Słuchaj podcastu NowyMarketing

fot. Materiały prasowe L’Oréal

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Refille wchodzą na polski rynek

Odpowiadając na konsumenckie trendy oraz realizując strategię zrównoważonego rozwoju, L’Oréal wprowadza opakowania uzupełniające także w Polsce. Do ich produkcji zużywane jest nawet do 77% mniej plastiku, a cena tych produktów jest niższa niż w przypadku tradycyjnych odpowiedników w pierwotnych opakowaniach.

fot. Materiały prasowe L’Oréal

– System refillowany jest kolejnym krokiem L’Oréal w kierunku zmniejszenia ilości pierwotnego plastiku w obiegu. To także element naszego zobowiązania wynikający ze strategii zrównoważonego rozwoju L’Oréal for the Future. Zapewniając konsumentom i konsumentkom opcje wielokrotnego napełniania, nie tylko przyczyniamy się do ograniczenia wpływu opakowań na planetę, ale jednocześnie dostarczamy wysokiej jakości produkty kosmetyczne w niższej cenie. Dajemy w ten sposób konsumentkom i konsumentom narzędzie, dzięki któremu mogą dokonywać bardziej ekologicznych wyborów. Obecnie nasze wysiłki koncentrują się na poszerzaniu oferty opakowań typu refill w kolejnych grupach produktów – powiedziała Donata Wolińska, Chief Transformations ​& Sustainability Officer​ w L’Oréal HUB Polska i Kraje Bałtyckie.

Obecnie w portfolio L’Oréal w Polsce opakowania w systemie refillowym dostępne są do dwóch rodzajów produktów.

  • Opakowania uzupełniające kosmetyków do pielęgnacji, które najczęściej mają formę saszetki lub wymiennego wkładu. Pozwalają uzupełnić dotychczasowe, tradycyjne opakowanie, gdy produkt się skończył.
  • Opakowania do perfum, składające się z głównego flakonu, który można ponownie napełnić oraz z opakowania uzupełniającego. Uzupełniać można już produkty takich marek z portfolio L’Oréal jak Giorgio Armani, Lancôme, YSL, PRADA czy Khiel’s.

Zdjęcie główne: materiały prasowe L’Oréal
Informacje o badaniu: badanie agencji Minds&Roses dla Polaków w wieku 16-65 na grupie 600 osób. Styczeń 2024 r.