Akcja „Płuca jak nienadmuchany balon” jest wydarzeniem, podczas którego uczestnicy mogą wykonać bezpłatnie badanie spirometryczne, a ponadto wznieść się prawdziwym balonem nad Warszawę.
Do tej pory w ramach kampanii Płuca Polski blisko 200 mieszkańców Wrocławia oraz Krakowa przebadało swoje płuca podczas tych wydarzeń. Wynik zadowala i pokazuje, że niestandardowe działania kampanii społecznych pozwalają na dotarcie do większej liczby odbiorców – liczy się pomysł!
Zobacz również
Kampania Płuca Polski od trzech lat edukuje społeczeństwo na temat przewlekłej obturacyjnej choroby płuc (POChP). Celem kampanii jest podnoszenie świadomości społeczeństwa na temat tej groźnej choroby oraz zwrócenie uwagi opinii publicznej na zagrożenia, ryzyko i konsekwencje, jakie niesie ze sobą jej pojawienie się. Jest to bardzo ważne, zważywszy na fakt, że o chorobie mówi się mało, a zbiera ona żniwo – z powodu POChP statystycznie co godzinę w Polsce umierają 2 osoby. Czas w przypadku POChP ma duże znaczenie, podjęcie szybkiej terapii może spowolnić proces rozwoju chorób, poprawić jakość życia pacjenta i zapobiec przedwczesnym zgonom.
Działania podejmowane w trakcie kampanii skierowane są przede wszystkim do społeczeństwa, jak i środowiska medycznego oraz opinii publicznej. Mając na uwadze powyższe informacje, eksperci i organizatorzy kampanii Płuca Polski postanowili dotrzeć do jak największej liczby odbiorców poprzez m.in. organizację w wielu miastach w Polsce badań spirometrycznych. Spirometria jest badaniem, które pozwala wykryć nieprawidłowości w pracy płuc i zdiagnozować chorobę. Aby zachęcić mieszkańców miast do badania, organizatorzy postanowili wręczać talon na lot balonem.
„Obecność balonu wzbudzała duże zainteresowanie. Odbiorcy bardzo często pytali, jaki jest związek balonu oraz płuc. Zbieżność oczywiście nie jest przypadkowa. Przez cały czas trwania kampanii współpracujemy z ekspertami medycznymi. Według prof. Pawła Śliwińskiego z Polskiego Towarzystwa Chorób Płuc płuca chorych na POChP przypominają nie do końca nadmuchany balon. Taki balon ma problem ze wzniesieniem się, a chorym wykonanie nawet najbardziej podstawowych czynności potrafi sprawić trudność. Jego słowa zainspirowały nas do realizacji akcji „Płuca jak nienadmuchany balon” – komentuje Natalia Zabielska, konsultant Procontent Communication.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Mimo, że POChP jest chorobą nieuleczalną wczesne postawienie diagnozy oraz dobranie odpowiedniego leczenia w znaczący sposób wpływa na poprawę komfortu życia, załagodzenie jej objawów i sprawienie, by poziom życia pacjenta nie uległ szczególnej zmianie.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Osoby chore na POChP nie muszą rezygnować z dotychczas prowadzonego trybu życia. Mogą być aktywne fizycznie oraz cieszyć się życiem. Muszą tylko poddawać się okresowym kontrolom oraz trzymać się ustalonego planu leczenia.
Za koncepcję kreatywną akcji realizowanej w ramach kampanii Płuca Polski odpowiada zespół healthcare z agencji Procontent Communication.