Głównym celem, jaki stał przed zespołem projektowym zaangażowanym w prace nad serwisem, była prezentacja szerokiej gamy produktów LOTOS Oil. Należąca do Grupy Kapitałowej LOTOS spółka ma bowiem w swojej ofercie smary i oleje do maszyn rolniczych, aut osobowych, ciężarowych, statków, motocykli, pojazdów kolejowych oraz kosmetyki i płyny eksploatacyjne, a w ramach każdej z tych kategorii znajdują się produkty o różnych właściwościach i zastosowaniu.
W ramach serwisu zaprojektowane zostały więc 3 ścieżki doboru produktów: po typie pojazdu, po typie oleju oraz trzeci – łączący te dwa sposoby filtrowania. Ten ostatni został przygotowany w formie czterech schematów, czyli uproszczonych rysunków samochodu osobowego, ciężarowego, pojazdu rolniczego oraz statku. Każdy z nich ma oznaczone podzespoły bądź elementy układów. Użytkownik po kliknięciu w wybrany element otrzymuje listę odpowiednich produktów z oferty LOTOS Oil.
Zobacz również
Nowy serwis LOTOS Oil wychodzi naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów. Nie tylko ze względu na założenia technologiczne i pełną responsywność serwisu, ale także dzięki sposobowi prezentacji oferty. Zależało nam, aby niezależnie od potrzeb, użytkownik mógł szybko dotrzeć do interesujących go produktów. Stąd rozbudowana ścieżka doboru i wyszukiwania produktów – mówi Emilia Białas, dyrektor marketingu i komunikacji LOTOS Oil
W ramach serwisu wdrożona została także interaktywna mapa kontaktu. Użytkownik, korzystając z mapy konturowej świata, wybiera kraj, a system wyświetla dane kontaktowe do pracownika spółki odpowiedzialnego za relacje handlowe z danym regionem.
Nowa strona lotosoil.pl jest spójna z serwisem korporacyjnym Grupy LOTOS na płaszczyźnie wizualnej oraz technologicznej. Layout serwisu bazuje na rozwiązaniach wypracowanych na etapie prac nad serwisem lotos.pl. Obydwa serwisy zostały wdrożone na JAMEL CMS, sprawdzonym rozwiązaniu agencji JAMEL. Za przygotowanie grafik produktowych oraz schematów pojazdów odpowiedzialna była agencja Mixed Media.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Prace nad nowym serwisem lotosoil.pl to kontynuacja wieloletniej współpracy z Grupą LOTOS, w ramach której odpowiadaliśmy m.in. za wdrożenie i utrzymanie intranetu oraz serwisu korporacyjnego Grupy. Powierzenie naszej agencji wdrożenia nowego serwisu LOTOS Oil to potwierdzenie zaufania, jakim darzy nas jedna z największych w Europie spółek kapitałowych – podsumowuje Jakub Formela, CEO JAMEL.
Słuchaj podcastu NowyMarketing